پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
مرتضی روزبه در افتتاح بوستان دانشگاه آزاد بویین زهرا گفت: دانشگاه آزاد بویین‌زهرا جزو دانشگاه‌های خوب استان و پیشرو در زمینه‌ی تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌ بنیان است.

شعار سال: استاندار قزوین که به مناسبت هفته دولت به بوئین زهرا سفر کرده بود در افتتاح پروژه بوستان دانشجویی دانشگاه آزاد این شهر گفت: دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا جزو یکی از مراکز خوب استان است و طی چند سال گذشته با روند رو به رشد خود توانسته است به یک دانشگاه باکیفیت مطلوب آموزشی و قطب علمی استان تبدیل شود.

daneshgah booen zahra (6)مرتضی روزبه ادامه داد: دکتر شعبان‌نژاد مدیری مقتدر و پر تلاش است و وجود ایشان سبب تقویت و ارتقا آموزش شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان استان در حوزه آموزش خاطرنشان کرد: 130هزار دانشجو در مراکز مختلف دانشگاهی در استان قزوین درحال تحصیل هستند که این میزان دانشجو حدود 10درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

روزبه تصریح کرد: رشد کمی دانشگاه باید به رشد کیفی تبدیل شود و در همین راستا باید برای هر واحد آموزشی در استان یک جایگاه مشخصی را نسبت به ظرفیت‌ها و توانایی‌ها در بخش‌های مختلف تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش ‌بنیان از مباحث بسیار حساسی برخوردار هستند، بیان کرد: نیاز امروز کشور به شرکت‌های دانش بنیان خیلی بیشتر شده چراکه امروز دنیا در یک عرصه رقابتی قرار گرفته است و فناوری و علوم مختلف در حال تحول هستند.

daneshgah booen zahra (3)دکتر شعبان‌نژاد رییس دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا در مراسم افتتاح پارک دانشجویی دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا گفت: سیاست دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا در جهت بستر‌سازی برای تعاملات مناسب میان پروژه‌های دانشجویی در بخش صنعت است.

وی افزود: در همین راستا یکی از پروژه‌های دانشجویی این دانشگاه در شهرک اشتهارد به مرحله تجاری‌سازی رسیده که درآمدزایی آن 3میلیارد و 400میلیون تومان است.

وی ادامه داد: دو شرکت دانش بنیان در این دانشگاه به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

شعبان‌نژاد با اشاره به رویکرد این مرکز در بحث شرکت‌های دانش بنیاد گفت: با تجاری رسانی شرکت‌های دانش بنیان تلاش‌ها بر این است که از وابستگی به شهریه دانشجویان خارج شویم که با اقدامات انجام شده زمینه این امر فراهم شده است.

daneshgah booen zahra (7)

وی به توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا اشاره کرد و گفت: در 6رشته جدید از ترم مهرماه امسال در دوره تحصیلات تکمیلی و ارشد دانشجو می‌پذیریم که این رشته‌ها در واحدهای دیگر استان قزوین دایر نشده است. شعبان‌نژاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد بویین‌زهرا نسبت به دانشگاه‌های هم سطح جزو واحدهای درآمد‌زا است.

رییس دانشگاه آزاد به نیروهای انسانی در دانشگاه آزاد اشاره و تصریح کرد: در ابتدا در این دانشگاه تنها یک نفر نیروی رسمی و مابقی قراردادی بودند اما هم‌اکنون از 78نفر از پرسنل این دانشگاه، 74نفر وضعیت استخدامی آنها از قراردادی به رسمی آزمایشی تبدیل شده است.

شعبان‌نژاد افزود: تا امروز نزدیک به 1میلیارد و 400میلیون تومان به اعضای هیات علمی کارکنان دانشگاه تسهیلات و وام اهدا شده است.

وی در پایان به پروژه‌های عمرانی شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: واحدی برای شرکت‌های دانش بنیان در حال ساخت است که این پروژه‌ها برای مهرماه مورد استفاده قرار می‌گیرد و فاز دوم آن برای نیم سال دوم به بهره‌برداری می‌رسد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1394، کد مطلب: 313480:www. bornanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین