پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
میر حامداختری مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با اعلام تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی گفت: امیدواریم امروز حریق به طور کامل اطفا شود و هر گونه امکان شعله‌ور شدن آن را خنثی کنیم.

شعار سال: «میر حامداختری» مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های هیرکانی در منطقه شهرستان رودبار خبر داد. وی تصریح کرد: نیرو‌های منابع طبیعی و بالگرد‌های اطفاء حریق همچنان در پنجمین روز از این آتش‌سوزی در حال اطفاء آن هستند.

جنگل‌های هیرکانی گیلان همچنان در آتش می سوزد
اختری بیان کرد: این حریق چندین بار خاموش شده، اما از آنجایی که باد گرم و شدیدی در منطقه وجود دارد شاهد شعله ور شدن مجدد آتش در این منطقه هستیم. تا به امروز ۵ بار این حریق خاموش شده، اما به دلیل همین بادها، حریق دوباره شعله ور شده است.

جنگل‌های هیرکانی گیلان همچنان در آتش می سوزد
وی یادآور شد: حریق جنگل‌های هیرکانی تا امروز در شهرستان‌های طالش، ماسال، رضوانشهر و فومن وجود داشت که در همان روز‌های نخست خاموش شد و حدود ۴۰ هکتار از جنگل‌های این مناطق تحت تأثیر آتش‌سوزی قرار گرفت. در حال حاضر منطقه تحت حریق شهرستان رودبار نیز خود نزدیک ۴۰ هکتار است.

وی اظهار کرد: امیدواریم امروز حریق این منطقه نیز به طور کامل اطفا شود و هر گونه امکان شعله ور شدن آن را خنثی کنیم.

جنگل‌های هیرکانی گیلان همچنان در آتش می سوزد
اختری در مورد دلایل افزایش حریق در فصل پاییز در جنگل‌های هیرکانی یادآور شد: در این مناطق درختان پهن برگ زیاد است و وقتی در پاییز این برگ‌ها روی زمین می‌افتند و سطح زمین را می‌پوشانند، با هر بی احتیاطی احتمال بروز آتش‌سوزی وجود دارد.

تعداد بازدید : 5

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گیل خبر، تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۸۳۵۳۸، gilkhabar.ir / سایر منابع . 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین