پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۵۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
خبر می‌رسد که پیگیری‌های یک خبرگزاری گویای واردات خودرو تا دو هفته دیگر، از کشور عمان به کشورمان است. مقامات وزارت صمت نیز اعلام کردند تا پایان سال حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد خواهد شد. سوال اینجاست که منافع چه فرد و افرادی مطرح است که اینقدر مخفی کاری برای این واردات شیرین و نسبتا جهت داده شده، لازم است؟ اینقدر موس موس کردن و فس فس کردن و بازی قائم باشک برای چیست؟ تاسف به حال وزیری که برای ماندن باید خیلی کار‌ها کند؟! تاسف به حال سازمان بازرسی که جرات شفاف گویی ندارد؟! حتی تاسف برای آن الیگاریشی‌های اقتصادی پشت پرده‌ای که حتی آداب خوردن را هم بلد نیستند و توان بازی تمییز ندارند. برای شما‌ها و برای خودمان بشدت متاسفیم.

شعار سال: پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد، تا دوهفته آینده اولین محموله خودرو‌های وارداتی به گمرکات جنوبی کشور وارد خواهند شد.

 روز گذشته مقامات وزارت صمت اعلام کردند تا پایان سال حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد خواهد شد، همچنین سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، از رسیدن برخی مدل‌ها به پشت مرز و آغاز تبلیغات برای آن‌ها خبر داد.

بر این اساس پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد، تا دو هفته آینده اولین محموله خودرو‌های خارجی وارد گمرکات جنوبی کشور در بنادر هرمزگان و بوشهر خواهند شد.

واردات این خودرو‌ها ظاهراً از کشور واسط عمان انجام خواهند شد، همچنین طبق مصوبه هیئت دولت به هیچ عنوان موضوع پیش‌فروش خودرو‌های وارداتی مطرح نیست و متقاضیان بایستی برای خرید خودرو از سازوکار بورس کالا و با تعرفه شناور استفاده کنند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد،  ارزش عمده خودرو‌های این محموله وارداتی که از مدل کیا می‌باشد،  در محدوده ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۱۶۲۹۴، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین