پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۳۸۷۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
برای مرغ پخته تعریف کنید، قاه قاه می خندد. واقعا مدیران بانک مسکن دقت نکرده اند که چرا طرح بیمه عمر در ایران، چندان جذابیت ندارد؟ آمار افتتاح حساب وام یک میلیارد تومانی سال پیش این بانک، درسی برای تصمیم گیری های درست نشد؟از آقای رئیس جمهور می پرسیم که آیا زمان آن نرسیده که بازنگری کنیم ببینیم به چه کسانی به اسم کارمند و مدیر دولتی حقوق می دهیم و چه خروجی به ما می دهند؟ آیا کل کار بانک مسکن و بالغ بر 12 هزار نیروی این بانک توسط یک کارشناس در شعب سایر بانک های دولتی ، قابل دنباله گیری نیست؟ چرا مردم باید تورم ناشی از کسری بودجه دولت را تجمل کنند ، در حالی که همه می دانیم این کسری بودجه تا حد بسیار بالایی ناشی از حقوقی است که به کارمندان دولت می دهیم. منتظر دریافت توضیحات بانک محترم مسکن هستیم.

شعار سال: سرپرست بانک مسکن شرایط پرداخت تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

علی عسکری با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح‌کنندگان سال ۱۴۰۲ و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده است که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران ۱۶ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۱۲ میلیارد ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت ۱۵ سال تمام در شهر تهران ۴۰ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۲۸ میلیارد ریال خواهد بود.

برنامه پرداخت وام چهار میلیارد تومانی بانک مسکن یا سیاه مشق کارمندی؟
وی گفت: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور ۸ میلیون ریال است و درصورتی که سپرده‌گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید براساس دستورالعمل‌های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

 پیش از این و در سال ۱۴۰۱ با موافقت بانک مرکزی حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای وام مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان و سقف تسهیلات حساب مذکور از ۱ میلیارد تومان، ۸۵۰ و ۷۰۰ میلیون تومان تعیین‌شده برای سال ۱۴۰۰ به مبالغ ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به‌ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

در زمان حاضر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود ۶۰ میلیون تومان رسیده و با وام ۴ میلیارد تومانی می‌توان حدود ۶۶ متر واحد مسکونی خریداری کرد، البته به این شرط که در سال ۱۴۱۷ متوسط قیمت مسکن ثابت بماند! با توجه به این مسئله به‌نظر نمی‌رسد برنامه جدید بانک مسکن برای افزایش سقف وام تأثیر چندانی در قدرت خرید "جوانان" نداشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۲۲۲۰۵، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین