پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۸۸۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
اقتصاد ایران با خط فرمان فعلی، اقتصادی بیمار و دارای وابستگی غیرقابل انکار به دلار است. بیماری این اقتصاد زمانی تشدید شده که سیاسیون به طمع کسب منفعت اقدام به مدیریت و سیاستگذاری منجر به چپو در آن کرده اند. تا کی می‌توان با این فرمان و چنین افرادی، امری تخصصی نظیر اقتصاد را راهبری کرد؟ آیا هنوز هم آقایان می‌اندیشند که می‌توان دلار را تا ۲۵۰ تومان بالا برد و کسری بودجه را پوشش داد؟ داستان همین یک رقم پراید برایتان درس عبرت نشده است؟ دلار ۲۵۰ هزار تومانی، پراید دو میلیارد تومانی را به رختان خواهد زد. حتما حقوق را هم دو برابر می‌کنید و انتظار دارید مردم بشکلی هوازی از ذرات معلق تغذیه کنند؟ تا کی باید شاهد این جهالت کم تعهدی‌ها در گام دوم انقلاب آنهم در کشوری با داعیه داری تمدنی باشیم؟ آیا هنوز وقت کنار کشیدن و سپردن کار دست دهه پنجاهی‌ها و دهه شصتی‌های متخصص نرسیده است؟ صحبت‌های سیامک قاسمی، ارزش توجه دارد.

شعار سال: سیامک قاسمی کارشناس اقتصادی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: قیمت پراید از ۲۱ میلیون تومان سال ۹۵ به ۳۶۱ میلیون تومان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی افزود: قیمت دلار از ۳ هزار تومان سال ۹۵ به ۵۲ هزار تومان سال ۱۴۰۲ رسیده است، یعنی ۱۷ برابر.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: این واقعیت اقتصاد ایران است. تورم خودرو، مسکن و کالا و... با رشد شدید قیمت دلار بازار آزاد شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

وی متذکر شد:برای کنترل قیمت در همه بازار‌ها در کوتاه‌مدت، به جای بگیر و ببند و ممنوعیت و مالیات بستن بر معاملات، تغییرات باید در سیاست خارجی کشور ایجاد شود و نه تیم اقتصادی دولت و حتی خود رییس‌جمهور.

رشد ۱۷ برابری قیمت دلار و پراید از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ و اثبات دلار زدگی اقتصاد ایران

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر:1757879، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین