پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
مردم رودسر خصوصا در نواحی روستایی بشدت با بحث به روز نشدن طرح های هادی و بحث تغییر کاربری زمین های باغی موجود در بافت روستایی روبرو هستند. محمد صفری ملک میان نماینده رودسر از عملکردش گفت، اما از مشکل اصلی مردم روستایی صحبت نکرد، علت را باید از خودشان پرسید؟ اگر در قاسم آباد روی دهیار داس کشیدند و جنایت و فاجعه ایجاد شد، جناب صفری مسلم بدانید یکی از مرتبطین این حادثه، شخص شما می توانید باشید. خوب و شفاف می دانید از چه چیزهایی صحبت می کنیم.

شعارسال: محمد صفری ملک‌میان در جلسه‌ی شورای اداری رودسر با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: جامعه‌ی فرهنگیان در طول ۴۳ سالی که از انقلاب گذشت بعنوان بازویی محکم در جهت تقویت تربیت دانش نسل جدید کوشا بودند.

آقای محمد صفری ملک میان، از عملکردت گفتی، اما حرفی از مشکلات مردم محلی در تغییر کاربری نزدی، علت اخوی؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: این طرح که سال‌های سال به زمین مانده بود اراده‌ی مجلس یازدهم این بود که بتواند هرچه سریع‌تر این طرح را جمع‌بندی کند، هرچند که موانعی وجود داشت و مهم‌ترین مانع آن هم بحث تامین منابع مادی بود که تا به امروز هم عمده‌ی مشکلات آموزش‌وپرورش در زمینه رتبه‌بندی معلمین مسئله‌ی تامین منابع مالی است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در رتبه‌بندی معلمان جدیت به خرج داد و ابهامات شورای نگهبان را برطرف کرد، افزود: مهم‌ترین ابهام شورای نگهبان مسئله تامین منابع مالی بود، ولی ایرادی دیگری بر وزارت آموزش‌وپرورش در شیوه اجرا که کاملا به وضوح قابل مشاهده است این بوده که وزارت آموزش‌وپرورش در طرح رتبه‌بندی معلمین بسیار بسیار ضعیف عمل کرده است، زیرا به خوبی نتوانست پای کار باصد از حیثیت فرهنگیان دفاع کند.

صفری با اشاره به‌  عدم پرداخت حقوق فرهنگیان تا پایان سال گذشته، بیان کرد: این‌کار‌ها باعث آبروریزی در جمهوری اسلامی می‌شود و قبل از اینکه مجلس شورای اسلامی به استیضاح وزیر وقت آموزش‌وپرورش برسد، وی خودش استعفا داد، البته ایراداتی هم بر سازمان برنامه‌وبودجه وارد بود، این دو نهاد و سازمان باعث ایجاد ناراحتی‌هایی در قشر فرهنگیان شدند که سبب بروز ناراحتی ریاست محترم جمهور شدند و موجب شد تا آیت‌الله رئیسی شخصا به این موضوع ورود کنند.

آقای محمد صفری ملک میان، از عملکردت گفتی، اما حرفی از مشکلات مردم محلی در تغییر کاربری نزدی، علت اخوی؟

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتظار داریم در ماه پیش‌رو دولت بتواند با معرفی وزیر پیشنهادی‌اش و با کسب رای اعتماد مجلس، طرح رتبه‌بندی معلمین را به طور کامل به سرانجام برساند، بیان کرد: تصویب طرح رتبه‌بندی معلمین وظیفه‌ی مجلس بود و مجلس هم توانست به طور اهم توانست این موضوع را در اولویت قرار دهد و پیگیری کند و به سرانجام هم برساند.

وی با اشاره به آغاز هفته شورا‌ها و تبریک به اعضای شورا‌های شهر و روستا، تصریح کرد: جایگاه شورا در قانون اساسی، در فرهنگ ما و در فرهنگ دینی ما کاملا جایگاه محکمی است و خدشه‌ای بر آن وارد نیست و ما باید دقت کنیم تا دستگاه‌های اجرایی، همکاری‌هایشان را با شورا‌های اسلامی شهر و روستا تقویت کنند.

صفری با تاکید بر اینکه من به عنوان نماینده مجلس به عنوان حلقه واسطه بین شورا و رئیس یک اداره ورود می‌کنم، یادآور شد:، اما برخی موارد به حدی کوچک است که در حد نماینده مجلس نیست که با این همه مشغله کاری به آن موضوع ورود کند و این کار رئیس یک اداره است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نگاه سیاسی ندارد و در کنار اعضای شورا است، تصریح کرد: در مسائل سیاسی خداوکیلی آدم طاهر و پاکی هستم، خودم نباید این را بگویم و شما می‌گویید و در پی موضوعات سیاسی هم هیچگاه نبودم.

صفری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در انتصابات مدیران دخالت کنند، افزود: ما سمعتا و طاعتا این فرمایش حضرت آقا را از باب تعبد می‌پذیریم، ولی گاهی اوقات باید ورود کرد، زیرا ممکن است فرد تعرفه شده برای این جایگاه لیاقت ندارد و در آنجا باید بعنوان نماینده مردم در حد حرف پیشنهاد خود را می‌گویم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه وقتی شورای محلی به رئیس اداره‌ای مراجعه می‌کند، ولی رئیس آن اداره به کار آن شورا نمی‌پردازد، شورا از روی ناچاری به سوی نماینده مجلس، یا فرماندار و یا امام‌جمعه آن شهرستان می‌رود، تصریح کرد: این برای رئیس اداره و آن تشکیلات خوب نیست، هم جایگاه شورا متزلزل می‌شود و هم جایگاه رئیس اداره‌ی مربوطه در نزد مدیران ارشد شهرستان متزلزل می‌شود، از طرفی ما از مشارکت مردمی صحبت می‌کنیم، معمولا هم شورا‌ها سبب پای‌کار آمدن مردم می‌شوند، ولی وقتی به کار شورا اهمیت داده نشود، دیگر اعضای شورا هم در دور بعدی پای‌کار نمی‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان رودسر در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها اُفت دارد، خاطرنشان کرد: در همین شهر رودسر مشکل آب و فاضلاب داریم، ولی نه اداره آب‌وفاضلاب به درستی می‌تواند ورود کند و نه شهرداری، کوچه‌ای که ۲۰ سال است که ملت در آن زندگی می‌کند نباید با چنین مشکلاتی مواجه باشند. در شاخص بنیاد مسکن در حوزه‌ی آسفالت را با شاخص ۳۶ تحویل گرفتیم، ولی بازهم از دیگران عقب هستیم، امابا این وجود سازمان برنامه‌وبودجه نتوانست حتی یک مبلغ حداقلی هم اعتبارات ملی بنیاد مسکن را تخصیص بدهد، درحالی‌که وقتی بعنوان یک مسئول وارد محلی می‌شویم، شورا، دهیاری و اهالی آن محل اولین چیزی که از ما می‌خواهند آسفالت‌کردن مسیرهاست.

صفری با بیان تاکید براینکه با وجود اینکه در سرزمین ما اولویت کشاورزی است، اما به درستی از کشاورز حمایت نمی‌شود، افزود: ما در سال گذشته یکی از بدترین سال‌ها را به جهت خشکسالی در ۱۰ سال اخیر داشتیم، کشاورز نیاز به حمایت دولت و حکومت دارد، سد پلرود، تصفیه‌خانه طول‌لات، پمپاژ بندبُن، سردهنه‌ها، لایروبی رودخانه‌های بزرگ که همه طغیان‌گر بوده و خطری برای زندگی مردم منطقه محسوب می‌شوند، اگر جلسات فرمانداری و پیگیری‌های ما نبود در هیچکدام از این زمینه‌ها موفقیتی حاصل نمی‌شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز هفته سلامت و دیدار با معاون وزیر بهداشت در حوزه‌ی بهداشت و درمان، بیان کرد: در دوسال مالی که گذشت ایرادی وجود داشت، اعتباراتی که در اختیار نماینده است در جلسه‌ی کمیته‌ی برنامه‌ریزی تقسیم می‌شود، ولی بعد اینکه به سازمان برنامه‌وبودجه می‌روم متوجه می‌شوم که مقصد پول تغییر کرده است و به من هم اطلاعی داده نشده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۵ میلیارد تومان عدد اعتباری در اختیار ماست، افزود: اراده‌ی من این است که از این ۲۵ میلیارد تومان، ۱۵ میلیارد تومان در حوزه‌ی ورزش هزینه شود، زیرساخت‌های حوزه‌ی ورزش، زیرساخت‌های مناسبی نیست. ۲ میلیارد تومان از وزارت نفت تامین اعتبار شد و در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان قرار دارد، ولی در حوزه شهرستانی قدمی برداشته نشده است، ۳ میلیارد تومان مجددا تامین اعتبار شد و از وزارت نفت در مرحله‌ی ابلاغ به اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان است، ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر هم در جلسه‌ی ماه گذشته با وزیر گرفتیم، ولی هنوز نتیجه‌ای در این شهرستان ندیدم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده‌ی گرسیاه‌محله به سمت رحیم اباد، خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ متر از این جاده آسفالت شد و سپس ۶ کیلومتر دیگر تامین اعتبار شد، ولی چرا پیمانکارش شب عید ۱۰۰۰متر به جلو می‌رود، ولی بعد دستگاه را می‌برد و حوزه شهری مجبور شد بیاید و ادامه جاده را آسفالت کند. یک پیمانکار دیگر هم برای جاده‌ی سفیدآب تامین اعتبار و مناقصه و ابلاغ اعتبار و پروژه شد و تا ۸ ماه پیمانکار این جاده را آسفالت نکرده بود. معاونت عمرانی فرمانداری باید پیگیر تاریخ شروع و پایان پروژه‌ها توسط پیمانکاران باشد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1402، کدخبر: 775623، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین