پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع نمایندگان گیلان در سال‌های اخیر باعث ایجاد یک شکاف عمیق میان مردم و وکلایشان در مجلس شده است. شکافی که بعید است با ادامه روند موجود، ترمیم یابد. عجیب‌تر آن است که بدانیم براساس شنیده ها، غالب نمایندگان فعلی استان که این چنین مورد انتقاد افکار عمومی قرار دارند، باز هم قصد کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس را دارند.از سویی دیگر، برخی انگشت اتهام را به سمت مردمی اشاره می‌برند که رای به چنین نمایندگانی می‌دهند، اما باید دانست که تمام نمایندگان از فیلتر‌های مختلف شورای نگهبان، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و... عبور می‌کنند و به نظر می‌رسد باید چاره‌ای جدی اندیشید تا در انتخابات آتی شاهد نامزد‌های شاخص و توانایی باشیم تا شاید مسیر توسعه و پیشرفت گیلان هموار شود.

شعار سال: ۳ سال پس از آغاز به کار مجلس یازدهم و در فاصله کمتر از ۹ ماه تا انتخابات آتی مجلس، بر آن شدیم تا از نظرات جامعه در خصوص عملکرد نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی آگاه شویم.

اگرچه پیش از این نیز مشاهدات میدانی و رصد جامعه از نارضایتی فراوان مردم حکایت داشت، اما میزان خشم، عصبانیت و نارضایتی مخاطبان گیلانی از عملکرد نمایندگانشان، ما را شگفت‌زده و متاثر کرد.

نمایندگان گیلان پاسخ دهند، عالیجنابان با اعتماد مردم چه کردند؟
تعداد پیام‌های پر از خشم و نارضایتی به حدی بود که حتی توان مدیریت برخی پیام‌های توهین‌آمیز نیز از کنترل خارج بود.

گوشه‌ای کوچک از پیام‌های قابل انتشار در زیر آمده است:

۱) توی دوره اینا چه اتفاق خاصی توی گیلان افتاد؟ با جذب سرمایه گذار دو تا کارخانه تولیدی تونستن توی گیلان بزنن؟ کارخانه‌های بزرگ، ولی ورشکسته گیلان مثل رشت الکتریک رو تونستن احیا کنن؟ معضل زباله و شیرابه سراوان و بقیه نقاط گیلان رو تونستن از طریق نهاد‌های دولتی حل کنن؟ بعد از سال‌ها توی ورزش تونستن دو تا سرمایه دار برای باشگاه‌های گیلانی پیدا کنن؟ تونستن دو تا بیمارستان مجهز توی استان بسازن؟ اینا توی این چند سال چی کردن؟

۲) الان دوباره انتخابات شروع میشه همشون با لبخند میان اداره جات و محله‌ها به همه دست میدن روبوسی میکنن که ما با مردم هستیم ما از مردم هستیم ما حامی شما هستیم روز بعد از انتخابات هیچکس رو نمیشناسن انگار مارو نه دیدن نه میشناسن حالم بهم میخوره از همشون.

۳) مگه گیلان نماینده هم داره؟ والا ما هیچ سالی از این آقایان هیچی ندیدیم تنها استانی هستیم که نمایندگانش اصلا هیچ کاری برای مردم و استان انجام نمیدن

۴) این چه سوالیه دیگه؟ این حتی پرسیدنش هم مسخرست. نماینده‌ای که فقط به فکر پر کردن جیب خودشه، به نظرت عملکرد مثبتی داره؟

۵) چه کاری برای مردم کردن؟ دزدی زیاد شده، فقر و بدبختی گریبان گیر مردم شده، فقط به یک سوال این مردم جواب بدن. آیا خودشون با این تورم با حقوق هشت میلیونی میتونن زندگی رو اداره کنن؟ آقا ولمون کنید یکی از یکی دیگه بدترن. هشت سال تو جنگ جوون‌های ما پر پر شدن آخرش چی شد...

۶) نظر خود را برای آرامش و التیام خود مینویسم. اولا اموال خود وابستگان درجه یک دو سه را قبل از نمایندگی و بعد از نمایندگی اعلام کنید ثانیا لوایح که در مجلس تقدیم کردند که منتج به نتیجه شده رو اعلام کنید. من که یک کارمند بودم شاهد حضور وابستگان دوستان و خویشاوندان این حضرات به اداره خود بودم. مدیران عاملی که بجز فرستادن اعضا و بستگان خود به خارج از کشور کاری برای ادارات نمی‌کردند، تعرفه شده این عزیزان بوده و هستن من نمیدانم، اما این دنیا با تمام زیبایی‌ها و دلفریبی‌ها بسیار زود گذر است. آیا میتوانند جوابگوی اعمال خود در آن دنیا باشند؟
خدا قاضی مطلق است. عملکرد برای خودشان نمره ۲۰، ولی برای شهر و استان حتی زیر صفر
خدایا به تو پناه میبریم از شر ریا و دروغ

۷) قسمت تکون دهنده ماجرا اینه که بجز تعدادی "مشخص"، حتى اسم خیلی هاشون رو تا حالا نشنیدیم چه برسه به اینکه بعنوان "نماینده" صداشون رو توی مجلس برای گرفتن حقوق و رفاه بیشتر! شنیده باشیم که بخوایم نمره بدیم!

به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع نمایندگان گیلان در سال‌های اخیر باعث ایجاد یک شکاف عمیق میان مردم و وکلایشان در مجلس شده است. شکافی که بعید است با ادامه روند موجود، ترمیم یابد.

عده‌ای معتقدند موضوعی که علی لاریجانی از آن با عنوان "جریان خالص‌سازی" نام می‌برد، سبب شده تا برخی از افراد کوتاه قامت در سپهر سیاسی کشور وارد مجلس شوند که حتی نمایندگی شورای دانش‌آموزی نیز از توانشان خارج است.

عجیب‌تر آن است که بدانیم براساس شنیده ها، غالب نمایندگان فعلی استان که این چنین مورد انتقاد افکار عمومی قرار دارند، باز هم قصد کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس را دارند.

به نظر می‌رسد نمایندگانی که باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، بر روی حافظه ضعیف جامعه حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و در ماه‌های آتی باید شاهد بریز و بپاش‌ها و حرکات صرفا نمایشی ویژه انتخاباتی‌شان باشیم.

از سویی دیگر، برخی انگشت اتهام را به سمت مردمی اشاره می‌برند که رای به چنین نمایندگانی می‌دهند، اما باید دانست که تمام نمایندگان از فیلتر‌های مختلف شورای نگهبان، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و... عبور می‌کنند و به نظر می‌رسد باید چاره‌ای جدی اندیشید تا در انتخابات آتی شاهد نامزد‌های شاخص و توانایی باشیم تا شاید مسیر توسعه و پیشرفت گیلان هموار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گیل خبر، تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: 487613، gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین