پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
پس از نزدیک به دو سال تصدی مصطفی سالاری بر مسند استانداری گیلان و برجای گذاشتن کارنامه ای نه چندان مطلوب و عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه گیلان و پس از افشاگریهای متعدد رسانه ای از تخلفات صورت گرفته سالاری جای خود را به هم استانی خود ارسلان زارع واگذار کرد، فردیکه تا قبل از انتصاب در گیلان سابقه ای چشم گیر در پرونده ی خدمتی خویش نداشته است.
شعار سال:انتظار است نخبگان سیاسی و نمایندگان استان بار دیگر اشتباهات دو سال قبل خود را تکرار نکنند و در خصوص انتخاب نماینده عالی دولت در استان یکصدا باشند.

پس از نزدیک به دو سال تصدی مصطفی سالاری بر مسند استانداری گیلان و برجای گذاشتن کارنامه ای نه چندان مطلوب و عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه گیلان و پس از افشاگریهای متعدد رسانه ای از تخلفات صورت گرفته سالاری جای خود را به هم استانی خود ارسلان زارع واگذار کرد، فردیکه تا قبل از انتصاب در گیلان سابقه ای چشم گیر در پرونده ی خدمتی خویش نداشته است.

بانگاهی به عملکرد سالاری در استان می توان فهمید که مشکلات گیلان طی این مدت رفع نگردیده و شاید هم به دلیل بومی نبودن سالاری دغدغه خاطری برای رفع مشکلات استان گیلان نداشته است.

بیش از یکسال سردرگمی شهروندان کلانشهر رشت به دلیل نداشتن شهردار، عدم تحرک و پویایی واحدهای صنعتی، توجه نکردن به شایسته سالاری در انتصابات، عدم انتقادپذیری حتی از سوی مدیران همسو، ناتوانی در ایجاد تعامل با نخبگان توانمند سیاسی در استان و… تنها گوشه ای از ضعفهای سالاری درمدیریت استان بوده است.

سالاری با جابجایی پی در پی فرمانداران، بخشداران و مدیران کل استانداری تمرکز و امنیت کاری را از مدیران زیر مجموعه خود سلب نمود تا به آنها گوشزد کند که در لحظه ای می تواند صندلی مدیریت را از آنها بگیرد.

نزدیک به مطلق انتصابات در دوره تصدی ایشان در استان از اصلاح طلبان بوده تا جاییکه سالاری حتی استفاده از گزینه های اصلاح طلب غیربومی را برظرفیتهای غیرهمسوی سیاسی استان ترجیح داده و این نکته را بارها در جلسات عمومی بیان نمود.

انتخاب سالاری که می توان آنرا دستپخت تلخ نوبخت در سایه غفلت نخبگان و مجمع نمایندگان استان در هم صدایی و یکپارچگی برای انتخاب گزینه ای در شان استان دانست نه تنها گره گشای مشکلات استان نگردید، بلکه مشکلات زیادی را باتوجه به شرایط حساس و ویژه گیلان به وجود آورد.

اینکه سکوت تعدادی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درخصوص این انتصاب در راستای تعامل با دولت یا گرفتن امتیاز برای حوزه انتخابی شان بوده است، اینکه موضع دکتر نوبخت به عنوان شخصی تاثیرگذار در دولت درخصوص این انتصاب چگونه بوده، چرا نخبگان اصلاح طلب استان در خصوص ریل گذاری مناسب برای حرکت سالاری در مسیر توسعه گیلان اقدامی درخور انجام نداده اند و آیا آنها نیز توسعه استان را فقط در انتصاب هم حزبی های خود دیده اند و از این قبیل سوالات زیادی برای مردم گیلان بی جواب مانده است؛ گیلانیانی که خاطرات خوشی از خدمت مردانی بزرگ در گذشته تا امروز در اذهان آنها به یادگار مانده است.

حال که نمی توان آب رفته را به جوی بازگرداند، انتظار است نخبگان سیاسی و نمایندگان استان بار دیگر اشتباهات دو سال قبل خود را تکرار نکنند و در خصوص انتخاب نماینده عالی دولت در استان یکصدا باشند و یکبار به دور از نگاه حزبی و حوزه ای به مشکلات کلان استان همچون بیکاری جوانان، مشکلات کشاورزی، مشکلات بخش صنعت و… در یک کلام گیلان سربلند یکپارچه بنگرند و گزینه های تصدی کرسی استانداری گیلان را با شاخصه های مطرح شده توسط آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان( انقلابی، با اراده، مردمی و پرتلاش) بسنجند تا ان شاالله با کمک و همت همه عناصر تاثیرگذار در استان، عقب ماندگی های گیلان علی الخصوص چند سال اخیر جبران گردد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان،تاریخ انتشار:9تیر1398،کدخبر:44755،rooydadegilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین