پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۸۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
در حالی که «علی جباری» تلاش می‌کند با تکیه بر «چرخش‌های استراتژیک»، دستاورد‌های خود را در بزرگنمایی کند، شرکت فرابورس نسبت به معاملات نماد شرکت بیمه رازی به دلیل احتمال وقوع جرایم موضوع ماده ۴۶ قانون بازار سهام شک کرد و نماد این شرکت را برای رفع ابهام بست تا جلوی معاملات بیشتر مدیران این شرکت گرفته شود.

شعار سال: شرکت فرابورس به دلیل احتمال وقوع جرایم موضوع ماده ۴۶ قانون بازار سهام، نسبت به معاملات نماد شرکت بیمه رازی شک کرد و نماد این شرکت را برای رفع ابهام بست تا جلوی معاملات بیشتر مدیران این شرکت گرفته شود.

بزرگنمایی اقدامات جباری در بیمه رازی به «معاملات مشکوک» منتهی شد
در حالی که «علی جباری» تلاش می‌کند با تکیه بر «چرخش‌های استراتژیک»، دستاورد‌های خود را در بزرگنمایی کند، شرکت فرابورس نسبت به معاملات نماد شرکت بیمه رازی به دلیل احتمال وقوع جرایم موضوع ماده ۴۶ قانون بازار سهام شک کرد و نماد این شرکت را برای رفع ابهام بست تا جلوی معاملات بیشتر مدیران این شرکت گرفته شود.

مدیرعامل بیمه رازی باید از خود، اعضای هیات مدیره، سهامداران عمده و دیگر اعضای دخیل رفع اتهام و ابهام کند، در غیر این صورت ممکن است مجازات سختی در انتظار بیمه رازی باشد.

اگرچه بر اساس بند ۳ ماده ۴۶ قانون بازار اوراق بهادار «هر شخصی که اقدامات وی نوعا منجر به ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا ایجاد قیمت‌های کاذب یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود؛ به حبس تعزیری از سه ماه تا یکسال یا به جزای نقدی معادل دو تا پنج برابر سود بدست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد»، اما به صورت شفاف مشخص نیست ایجاد ظاهر گمراه‌کننده یا اغوای اشخاص به چه معناست و می‌تواند رفتار سلیقه‌ای ناظران را در پی داشته باشد. به همین دلیل هم این ماده از قانون بازار اوراق بهادار انتقادات فراوانی به همراه داشته و بسیاری از فعالان بازار سرمایه خواستار اصلاح این بخش از قانون بازار اوراق بهادار هستند.

نگاهی به عملکرد بیمه رازی نیز از افزایش هزینه‌ها، بدون دستاورد مشخص برای این شرکت حکایت دارد. در حالی که هزینه‌های بیمه‌ای این شرکت ۶۸ درصد، هزینه‌های اداری ۵۸ درصد و ردیف سایر هزینه‌ها نیز ۱۵۸ درصد رشد داشته است، درآمد آن از محل سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌ای از ۳۸ میلیارد تومان ۹ ماه اول سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۲ میلیارد تومان در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که با وجود تورم بالای ۵۰ درصدی در کشور، حتی حفظ سرمایه‌های پیشین شرکت نیز می‌توانست دست کم دارایی آن را ۵۰ درصد رشد دهد!

افزایش هزینه‌های اداری و عمومی بیمه رازی نیز در نیمه اول سال گذشته به ۱۵۰ میلیارد تومان رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل آن ۹۲ میلیارد تومان بوده است. به تازگی برخی بیمه‌گزاران شرکت بیمه رازی در تماس با اصحاب رسانه از تاخیر در پرداخت خسارت‌هایشان گلایه کرده‌اند. با حذف «جدول شکایات بیمه‌گزاران از بیمه‌گران» از سایت بیمه مرکزی، متاسفانه امکان مشاهده و مقایسه تعداد شکایات بیمه‌گزاران وجود ندارد، چون در غیر این صورت احتمالا شرکت بیمه رازی را می‌شد در صدر آن جدول مشاهده کرد!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رویداد ۲۴، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۳۶۷۲۰، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین