پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۸۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
اعلام صدور کیفرخواست برای پنج مدیر بانکیف بدون توجه به الزامات و تحفظات ، جوی از شائبه و شایعه را سبب شده و شرایط را برای سو استفاده و برخی تسویه حساب های شخصی فراهم کرده است. متن حاضر با رویکردی تحلیلی و مبتنی بر سناریو سازی، به جنبه هایی از این رخداد اشاره نموده و در انتها از ریاست محترم قوه قضائیه، درخواست مداخله گری فعال را دارد.

شعار سال: انتشار خبر صدور کیفرخواست برای پنج مدیر بانکی کشور در ظهر روز پنج شنبه آنهم با آب و تاب فراوان و کم توجه به شرایط بانکی ،پولی و مالی کشور( بسترساز برای سو استفاده رسانه های معاند)، همراه با ناقص و کج گویی هایی چند (مثلا به نقل از دادستان محترم تهران جناب آقای علی صالحی) ، شائبه هایی را سبب شده که جای دارد در قالب انواع سناریو سازی ها ، بدان پرداخته و تحلیل مسیر و تحلیل نیت در خصوص ان صورت پذیرد. سوال بنیادین اینجاست که آیا با بررسی یک پرونده ساده قضایی مواجه هستیم یا گروهی قصد ماهیگیری از آبی گل آلود و فضای ناشفاف ایجاد شده را دارند؟

پشت پرده های صدور کیفرخواست برای ۵ مدیر بانکی و مالی کشور

*** کیفرخواستی با حاشیه های فراوان : صدور کیفرخواست برای پنج مدیر بانکی در شرایطی مطرح می شود که گویا جای بانک پاسارگاد با بانک صادرات عوض شده است. اگر به فرض محال خطایی صورت گرفته باشد، در بانک صادرات صورت گرفته و ارتباط اولویت داری با بانک پاسارگاد پیدا نمی کند. چرا در کیفرخواست مورد اشاره در اخبار منتشر شده، بانک پاسارگاد و مدیرعاملش ، این قدر باید بولد شده باشند؟ مبلغ کیفرخواست صادره گویا 600 میلیارد تومان بوده که در خبر انعکاسی، به رقم 1200 میلیارد تومان اشاره شده است. وام های دریافتی در موعد قبل از سر رسید و در فاصله شش ماهه و ده ماهه باز پرداخت شده اند در حالی که در خبر کیفرخواست بنوعی القا استفاده شخصی و فردی شده است.

*** اطلاع رسانی بشدت مسئله دار و حاشیه ساز:  خبر به نقل از دادستان محترم تهران در روز پنج شنبه چهارم خرداد 1402 منتشر شده است و در دو روز تعطیل، حداکثر سو استفاده ها توسط رسانه های معاند و برخی شیتیل نیوزهای داخلی صورت پذیرفت. رسانه های معاند خارجی ، سلامت اقتصادی نظام را هدف قرار داده و شیتیل نیوزهای داخلی بدون کمترین فهم از مفهوم و کارکرد و جایگاه کیفرخواست و مراتب حقوقی آن، شخص مدیرعامل بانک پاسارگاد را هدف قرار داده بودند؟ از آقای دادستان محترم باید پرسید که آیا قبل از برگزاری دادگاه و صدور حکم و نهایی شدن حکم، می توان از افراد اسم برد؟

پشت پرده های صدور کیفرخواست برای ۵ مدیر بانکی و مالی کشور

*** همزمانی طرح و انتشار این اخبار با خبر فساد 20 همتی در شهرداری تهران: بحث درخصوص این موضوع( وام بانک صادرات به پارس آریان)، اولین بار توسط زاکانی در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری مطرح شد. حال که بحث رسانه ای شدن جزئیات فساد 20 همتی در شهرداری جدی گردیده، برخی از کارشناسان شائبه ارتباط احتمالی این دو حوزه برای انحراف افکار عمومی از موضوع فساد در شهرداری تهران را مطرح کرده اند.

*** رصد فضای مجازی و تلاش بعضی ها برای این همان جلوه دهی اختلاس سه همتی خاوری با تسهیلات 600 میلیارد تومانی تسویه شده شرکت پارس آریان : رصد فضای مجازی در روز جمعه پنجم خرداد 1402 نشان می دهد که گروهی به عمد قصد القای وقوع اختلاس و جرم در بانک پاسارگاد و بانک صادرات را دارند. اطلاع رسانی بدون توجه به تحفظات آن باعث شده که گروهی میدان را برای معادل جلوه دادن اختلاس سه همتی خاوری با وام تسویه شده 600 میلیارد تومانی پارس آرین ، فراهم سازند.

*** سناریوی نفوذ و ضربه زدن به نیروها و مجموعه های پر توان انقلاب: دوست و دشمن معترف به توانمندی ها و قابلیت های شخص دکتر قاسمی و مجموعه پاسارگاد هستند. بررسی تطبیقی صورت های مالی بانک ها در ده سال اخیر هم بعنوان ادله اثباتی این مدعا می تواند مورد توجه قرار گیرد. حال در چنین شرایطی، یک اطلاع رسانی غیر حرفه ای و حاشیه ساز توسط دادستان محترم، فضا را برای فعالیت نفوذی ها باز کرده و آنها را بشکل همه جانبه وارد میدان نموده است. 

بنظر می رسد که دادستان محترم تهران جناب آقای علی صالحی در نشست خبری مجدد، باید اقدام به ارایه توضیحاتی برای شفاف تر شدن پرونده و اصلاح برخی سو برداشت ها نماید. از ریاست محترم قوه قضائیه نیز ، درخواست ورود موثر در این حوزه و صیانت از صنعت و نظام پولی - بانکی کشور را داریم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
0
واقعا بازپرس و دادستان به این موارد توجه نمی کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین