پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۸۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
رئيس كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران با اشاره به اظهارات قالیباف که گفته بود'بازنشستگان نگران یخچال خود نباشند' گفت: آقای رئیس مجلس وعده شما چه شد؟ شما با کدام مردم در ارتباط هستید که حتی جواب نامه بازنشستگان را نمی‌دهید؟ آقای مخبر شما به عنوان معاون اول رئیس جمهور برای بازنشستگان تامین اجتماعی چه کردید؟

شعارسال: رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با بیان این که شورای عالی در چار چوب قانون از جمله ماده ۴۱ قانون است باید اقدام به تعیین خداقل مزد کارگران کند، اظهار داشت: مگر این شورا خود مختار است؟

آقاي قاليباف چه خبر از يخچال بازنشستگان؟!

علی دهقان کیا  افزود: مطلع هستیم که مزد سال ۱۴۰۲ کارگران با فشار دولتمردان و نمایندگان گروه کارفرمایی مورد امضای نمایندگان کارگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به ماده ۴۱ قانون کار گفت: در این قانون به صراحت به تورم اعلامی بانک مرکزی درج شده است. تازه این تورم یکسال عقب است مربوط به سال جاری کارگران نمی‌شود.

او تصریح کرد: آیا قانون درکشور ما به صورت دلخواهی وموردی اجرا می‌شود و کسی نیست که بر اجرای آن نظارت کند؟

دهقان کیا گفت: در مزد سال ۱۴۰۲ حتی تورم سال ۱۴۰۱ نیز به جامعه کارگری پرداخت نشد که این موجب تاسف است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران افزود: تورم سه ماهه اخیر به حدود ۷۰ درصد رسیده است و دیگری سفره‌ای نمانده که ما از آن حرف بزنیم.

این فعال جامعه بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بازنشستگان درمراجعه حضوری به کانون تهران حرف‌هایی به ما می‌زنند و از معضلات خود می‌گویند که ما آرزو می‌کنیم کاش زنده نبودیم تا این حرف‌ها را بشونیم.

وی گفت: امسال سال افزایش تولید و مهار تورم نامگذاری شده است، اما گویا برای برخی مسئولان بهار تورم می‌باشد.

دهقان کیا تاکید کرد: ریشه اصلی تورم دولت است چرا که سازمان‌ها و شرکت‌هایی دولتی آغاز گر افزایش قیمت‌ها بوده اند.

او با بیان که وعده بدون عمل مسئولان مردم را عصبانی می‌کند، گفت: شاهد تلاش و دلسوزی رئیس جمهور هستیم، اما در شان دولت آقای رئیسی نیست که برخی زیر مجموعه‌های دولت به بازنشستگان و کارگران بی توجه هستند.

*آقای قالیباف چه خبر از یخچال بازنشستگان؟!

وی با اشاره به اظهارات قالیباف که گفته بود'بازنشستگان نگران یخچال خود نباشند' گفت: آقای رئیس مجلس وعده شما چه شد؟ شما با کدام مردم در ارتباط هستید که حتی جواب نامه بازنشستگان را نمی‌دهید؟ آقای مخبر شما به عنوان معاون اول رئیس جمهور برای بازنشستگان تامین اجتماعی چه کردید؟

دهقان کیا گفت: از وزیر کار درخواست داریم حداقل در جلسه شورای عالی کار حرف نمایندگان کارگری را بشنود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرخبر، تاریخ انتشار: 10تیر1402، کدخبر: 243797، www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین