پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد زمان اجرای قانون جدید بازنشستگی گفت: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد. باید از جناب سید صولت پرسید که آیا قانون را می شود عطف به ما سبق کرد؟ فردی که بیست سال با قانون قبلی کار کرده بر اساس کدام منطق، عقل، شرع و قانون، باید تابع مصوبه جدید قرار گیرد؟ وقتی که خودت هم خوب می دانی که مهمترین مشکل صندوق های بازنشستگی کشور، بحث فساد ، رانت و سو مدیریت است، چرا فرار به جلو کرده و صورت مسئله را می خواهی پاک کنی؟ آقای مرتضوی ، هنوز هم اعتقاد داریم که تو شایسته این پست نبودی و نیستی، چون فاقد توانمندی و جامعیت نگاه برای اینکاری. تو دانسته و یا ندانسته، در حال ضربه زدن به کشورت و مردم شریف این جامعه هستی . چون صلاحیت واقعی برای عهده داری این پست را نداشتی و نداری ( رای اعتماد را بگذار برای توجیه صلاحیت قانونی). منتظر پاسخگویی و انتشار توضیحات حضرتعالی هستیم. البته اگر روابط عمومی محترم وزارتخانه مثل سابق و درخواست توضیحات قبلی در چرت نباشد.

شعارسال: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد زمان اجرای قانون جدید بازنشستگی گفت: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی‌شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

اجرای قانون جدید بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد + مگر می شود قانون را عطف به ماسبق کرد سید صولت؟

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح کالا برگ گفت: تمام زیر ساخت‌های نرم افزاری و نرم افزاری اجرای این طرح تکمیل شده و نزدیک به ۱۵۰ هزار فروشگاه به سامانه متصل هستند. هر چه زمان می‌گذرد اقبال عمومی به این طرح بیشتر می‌شود از ۱۷ آبان تا الان حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نفر از این ساز و کار استفاده کردند، در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم به این موضوع پرداخته شده است و دولت به تکلیف خود در مورد کالا برگ عمل کرده است.

وی در مورد مصوبه مجلس پیرامون بازنشستگی گفت: منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان از کسورات قانونی کارمندان و شاغلین در بخش خصوصی و عمومی تامین می‌شود با توجه به افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق‌ها که در چارچوب مقررات و شاخص‌های بین المللی ۶ نفر حقوق بگیر به یک نفر بازنشسته می‌باشد، به شدت کاهش یافته است.

وزیر کار ادامه داد: در صندوق تامین اجتماعی که بهترین صندوق است چهار و یک دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، در صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، بسیاری از صندوق ها، صندوق بسته تعریف شده اند و علت این است که میانگین شاخص امید به زندگی و ضریب پشتیبانی کاهش یافته است. پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه برای آحاد کارمندان دولت سه ماه خدمت افزایش یابد در مجلس اصلاح شد.

وی تاکید کرد: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی‌شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 1آذر1402، کدخبر: 745550، www.entekhab.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین