پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
بانک ملی ایران با هدف حمایت و افزایش رضایتمندی مشتریان دارای معلولیت و سهولت بهره‌مندی افراد معلول از خدمات ‏بانکی، اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای را برای مناسب‌سازی شعب، بنا‌ها و ساختمان‌های بانک برای تردد و ارائه خدمات بانکی به معلولان و افراد دارای معلولیت اجرا کرده است.

شعار سال: بانک ملی ایران با هدف حمایت و افزایش رضایتمندی مشتریان دارای معلولیت و سهولت بهره‌مندی افراد معلول از خدمات ‏بانکی، اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای را برای مناسب‌سازی شعب، بنا‌ها و ساختمان‌های بانک برای تردد و ارائه خدمات بانکی به معلولان و افراد دارای معلولیت اجرا کرده است.


اجرای تمهیدات ویژه بانک ملی ایران برای مناسب سازی ارائه خدمات بانکی به معلولان

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، براساس قانون حمایت از جامعه معلولان همه وزارتخانه‎ها، سازمان‎ها، موسسات و شرکت‎های دولتی و نهاد‌های عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که معلولان به مانند سایر افراد بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند.

با نگاهی به اغلب ساختمان‌های ادارای و تجاری در کشور نشان می‌دهد که اغلب این ساختمان‌ها پاسخگوی نیاز‌ها و محدودیت‌های افراد دارای معلولیت نیست و وجود مشکلات اساسی، استفاده مفید از فضا‌های شهری و ساختمان‌های عمومی را برای این دسته از افراد غیرممکن ساخته است.

با توجه به اینکه موانع فیزیکی و اجتماعی اغلب این افراد را در استفاده از تسهیلات و خدمات شهری و رفاهی محروم می‌سازد، بانک ملی ایران در راستای عمل به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی برای تسهیل خدمات دهی به این مشتریان دارای معلولیت علاوه بر توسعه بانکداری دیجیتال و نوین، به دنبال یاری رساندن به معلولان و تسهیل امور خدماتی من جمله افتتاح حساب و ایجاد فرصت برابر برای آن‌ها در شعب است.

۱۲ آذرماه مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است. بانک ملی ایران از این رو با مناسب سازی تمامی ورودی و خروجی شعب و ساختمان‌های خود، ایجاد فرم‌های خدمات مالی برای نابینایان، اختصاص گیشه و ساخت سامانه‌های ویژه زمینه سازگار کردن محیط و سهولت و امکان دسترسی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی و همچنین رعایت شرایط دیگر گروه‌های جامعه اعم از نابینایان، سالمندان و بیماران را فراهم کرده است.

در همین راستا بانک تلاش کرده تا موانع حرکتی شعب را با ایجاد رمپ، سطوح شیب دار، آسانسور و بالابر‌های مناسب جهت حمل ویلچر، تعبیه درب‌های اتوماتیک، کاهش ارتفاع ورودی شعب نسبت به خیابان و... به حداقل برساند و اکنون شعب اسکان، ایثار، فردوس، امیریه، میدان شهدا، کارگشایی مولوی، دانشگاه تهران، میدان فردوسی، میدان جمهوری و... با بهره مندی امکانات مذکور آماده ارایه خدمات مالی به مشتریان دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند.

همچنین شعب مجهز به باجه نابینایان اعم از عارف تهران، میدان ولیعصر قزوین، خیابان سمیه قم، میدان هما فریزد یزد، میدان آزادی سنندج، چهارراه مشیر شیراز، خیابان کوهسنگی مشهد، اترک بجنورد و... به این دسته از مشتریان گرانقدر خدمات دهی می‌کنند.

اقدامات بانک ملی ایران در تسهیل خدمات دهی به مشتریان دارای معلولیت و همچنین همکاری این بانک در پروژه‌های مطالعاتی نظیر روش‌های مناسب سازی ساختمان‌های اداری برای افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی نیز مورد تقدیر قرار گرفته است.

بانک ملی ایران در راستای حمایت از مشتریان دارای معلولیت علاوه بر مناسب سازی شعب، زمینه توسعه بانکداری دیجیتال و خدمات بانکی غیرحضوری من جمله سامانه‌هایی نظیر بام، بله، ایوا، همراه بانک و ... را فراهم کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری بانک ملی ایران، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۰۷۵۵، www.bmi.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین