پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۳۹۴۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده سابق مجلس با انتشار پیامی در ایکس از محرمانه کردن قراردادهای عادی خارجی انتقاد کرد و آن را یکی از روش های کاسبی تحریم دانست.نامبرده در قرارداد خرید اتوبوس های چینی ، تاکید بر اعلام نام ابرشرکت مشاور و شرکت های خرد سهیم و البته واسطه ها دارد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال از رئیس جمهور، وزیر محترم کشور و سازمان بازرسی کل کشور تقاضا و انتظار دارد که سهم منافع بانک شهر در این مثلا قرارداد را شفاف کنند.

شعارسال: با وجود انکه طبقه بندی و محرمانه اعلام کردن اسناد تابع قوانین مدون خاص بوده و مبادرت به محرمانه اعلام کردن مکاتبات، اسناد و معاملات خارج از چارچوب این مصوبه، جرم انگاری شده است. با وجود انکه انعقاد کلیه قرارداد‌های خارجی تابع اجازه مجلس بوده و قرارداد‌های تجاری شهرداری‌ها نیازمند مصوبه شورای شهر است. با وجود انکه قرارداد‌های محرمانه دارای تحفظات حفاظتی خاص بوده که طرفین قرارداد باید بشکلی دقیق آن را رعایت کنند و شاهد افتضاحی بنام قرارداد چندجانبه شهرداری تهران، بانک شهر و شرکت چینی برای تامین اتوبوس و سایر متعلقات هستیم.

افتضاحی که گویا صرفا قصد سرپوش گذاشتن روی آن را داریم و حاضر به پذیرش اشتباه یا کم کاری‌ها نیز نیستیم. به قول معروف، مقاومت و انکار می‌کنم پس هستم.

محرمانه کردن قراردادهای عادی خارجی یکی از روش‌های کاسبی تحریم است + سهم منافع بانک شهر در این قرارداد را شفاف کنید

البته این حد از سلیقه گرایی و خودسری و خودقانون مسلم پنداری، در آینده‌ای نزدیک بی جواب نمانده و ما سربازان کوچک علی، ثروت غصب شده از بیت المال را به حکم قانون و شریعت، حتی اگر خرج کابین بعضی‌ها هم شده باشد، بیرون می‌کشیم (این وعده صادق را با ذکر تاریخ بنویسید و یادتان باشد که چه گفتیم و کی گفتیم. خطبه ۱۵ نهج البلاغه را مطالعه کنید آنگاه که حضرت فرمودند:. اگر باز نگردانند با قدرت از آن‌ها خواهد گرفت حتی اگر خرج زنان شده یا کنیزانى با آن خریده شده باشد و این کار به نفع خود آن‌ها مى باشد و هیچ چیز نمى تواند حقوق گذشته را باطل کند...).
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در شبکه ایکس نوشت:

محرمانه کردن قرارداد‌های عادی خارجی یکی از روش‌های کاسبی تحریم است. در خرید سه میلیارد دلاری اتوبوس چینی، اعلام نام ابرشرکت مشاور و شرکت‌های خرد سهیم و البته واسطه‌ها ضروری است. با این پول می‌توان یک خط تولید اتوبوس راه‌اندازی کرد.

بر همین قاعده، سوال ما از رئیس جمهور، وزیر محترم کشور و سازمان بازرسی کل کشور این است که منافع بانک شهر در این قرارداد چه می‌باشد؟ این مهم را هم باید سهامداران بانک شهر بعنوان مالکان این بانک بدانند و هم ضرورت دارد برای ممانعت از ایجاد شائبه فساد و کاسبی تحریم، شفاف سازی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.
جناب رئیس جمهور، با قید فوریت منتظر دریافت توضیحات هستیم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین