پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
ابراهیم نجفی رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به تعطیلی بیش از یکساله کمیسیون تغییر کاربری گیلان، بیان داشت که، تمامی متقاضیان تغییر کاربری که به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند اگر صدور سند این افراد قبل از ۸۱/۵/۶ یعنی قبل از تصویب قانون منع فروش باشد در کمیسیون مطرح می‌شوند. باید به آقای نجفی گفت که قاعده گذاری از این جنس به درد خودشان می‌خورد و لاغیر. مردم گیلان در فشار برای تهیه مسکن برای فرزندان خود هستند. کسی که با هزار قرض و قول در سال مثلا ۱۳۹۵ زمین خریده تا روزی در آن ساخت و سازی برای خود کند، چرا باید با قاعده گذاری کفرآمیز شما، محروم شود؟ بنظر می‌رسد که تن برخی از مدیران اجرایی استان گیلان برای یک پیگیری حقوقی همه جانبه با دو رویکرد حقوقی و کیفری با ادله اتهام قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال، تنگ شده است. مشفقانه تقاضای اصلاح امور را داریم، قبل از اینکه دوستانی وارد کارزار حقوقی با رویکرد احقاق حقوق شخصی و همچنین احیای حقوق عامه شوند. اینکه حجمی غیر بومی اقدام به خرید زمین کنند، چه دلیلی می‌شود برای محروم کردن دیگران؟ کاداستر گیلان را در اولویت قرار دهید. کاربری زراعی را کاملا ممنوع التغییر اعلام کنید. کاربری باغی تا سقف ۱۰-۲۰ درصد پوشش را مستثنی کنید و الزاما بازنگری قانونی طرح‌های هادی بعد از هر ده سال را اجرایی نموده و مسکوت نگذارید.

شعار سال: ابراهیم نجفی رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر روز شنبه ۲۹ اردیبهشت با اشاره به تعطیلی بیش از یکساله کمیسیون تغییر کاربری گیلان اظهار کرد: در همین خصوص امروز جلسه‌ای با مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون؛ مجمع نمایندگان استان گیلان؛ معاونت عمرانی و مدیر کل فنی استانداری برگزار و مقرر شد کمیسیون تغییر کاربری هرچه سریعتر تشکیل شود.

بنیاد مسکن یک اساسنامه دارد که مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قبلا قرار گرفته و بر اساس آن اساسنامه بنیاد مسکن می تواند آیین نامه اجرایی را نگارش کند و بعد از اینکه به تصویب شورای مرکزی رسید، توسط وزیر راه و شهرسازی به بنیاد مسکن ابلاغ می‌شود. امروز مصوب کردیم که بنیاد مسکن مکلف است نسبت به برگزاری جلسات در واقع کمیسیون کمیسیون مغایرت‌های اساسی طرح‌های هادی روستایی (تغییر کاربری) در چارچوب اساسنامه و آن آیین نامه اجرایی اقدام کند.

قفل برگزاری کمیسیون تغییر کاربری در گیلان باز شد + بدعت گذاری خرید قبل از سال ۱۳۸۱ از کجا آورده اید؟ گویا دلتان برای یک پیگیری حقوقی همه جانبه تنگ شده است

به گفته رئیس مجمع نمایندگان گیلان، تمامی متقاضیانی که به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند اگر صدور سند مالکیت آن‌ها قبل از ۸۱/۵/۶ یعنی قبل از تصویب قانون منع فروش باشد در کمیسیون مطرح می‌شوند و چنانچه افرادی قبل از تصویب قانون منع فروش دارای خط عادی یا قولنامه‌ای هستند، بنیاد مسکن از امور اراضی و اداره ثبت استعلام گرفته و این ۲ نهاد بعد از یک ماه موظف به پاسخ درخصوص سوابق ثبتی به بنیاد مسکن هستند، چنانچه این ملک که استعلام شده، دارای سوابق باشه در واقع مالک آن زمین یا متقاضی موظف است وضعیت مالکیت زمین را مشخص کند.چنانچه ملک دارای سوابق ثبتی نباشد بر اساس آیین نامه اجرایی بنیاد مسکن، گواهی تایید مالکیت زمین برعهده دهیار و شورای اسلامی روستا خواهد بود.

رای دیوان عدالت اداری صراحت دارد که اسناد مثبت مالکیت برای زمین‌هایی است که دارای سوابق ثبتی باشند.در جلسه برگزار شده، در واقع متن آرای دیوان عدالت اداری، اساسنامه بنیاد مسکن و آئین نامه اجرایی را ملاک قرار دادیم.در چند روز آینده این مصوبه ابلاغ و شاهد برگزاری کمیسیون تغییر کاربری در استان خواهیم بود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از دیار میرزا. کدخبر: 864421 . منتشره در 29 اردیبهشت 1403. https://diyarmirza.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین