پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
دولت با ادله کاهش شکایات ناشی از تعارض بین اسناد رسمی و غیر رسمی و ضرورت سامان دهی اسناد غیر رسمی در یک سامانه یکپارچه، اقدام به ابلاغ قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» نموده است. اما گویا عزیزان یادشان رفته است که عدم راه اندازی سامانه کاداستر، کاربرد این سامانه را برای نبود امکان مقایسه ادعای سند با واقعیت‌های بیرونی، زیر سوال می‌برد. نکته بعد اینکه بر اعتقاد برخی از تحلیل گران، راه اندازی این سامانه برای شناسایی میزان دارایی‌های غیرمنقول ایرانیان (تشکیل غیر رسمی شناسنامه اقتصادی شهروندان) برای حوزه‌هایی نظیر هدفمندی یارانه‌ها، مالیات ستانی، اقدامات حقوقی برای رد دیون و مواردی همانند است. بنظر می‌رسد پیاده سازی این قانون، نوعی فشار مضاعف برای ثبت اسناد را بر شهروندان وارد کند.

شعارسال: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

 

ابلاغ قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» توسط محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری + دانلود قانون

این قانون ششم آذر ماه سال ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ نیز از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ماده یک و تبصره‌های یک، ۴، ۵ و ۶ آن، ماده ۳ و تبصره ۳ آن، ماده ۱۰ و تبصره‌های ۲، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ آن موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد.

گفتنی است «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» طی نامه شماره ۴۴۱۱۸ مورخ ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ شد.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین