پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
در شرایط حاضر حساسیت به موتور و موتور سواران متاسفانه به چند موضوع مقابله با موتورهای سنگین، موتور سواری بانوان و نداشتن گواهینامه توسط موتور سواران تقلیل یافته است. هر از چندگاهی هم شاهد اجرای طرح هایی نظیر موتوریار ، «طرح۱۰» پلیس راهور ، برخورد با موتور سواران فاقد کلاه ایمنی می باشیم. شکار شده های این طرح ها هم عموما موتور سواران متخلفی هستند که از میادین اصلی شهر تردد می کنند. برای افکار عمومی جای سوال فراوان دارد که با این حجم بالای تخلفات موتور سواران، حجم بالای کشته شده ها از بین راکبان موتور، حجم بالای آلایندگی موتورها و سایر معضلات ایجاد شده، چرا شاهد برخورد موثر پلیس راهنمایی و رانندگی با این گروه نیستیم؟ چرا پلیس حتی به مشکل امنیتی فراگیری بنام مخدوش بودن پلاک موتور ها و نبود پلاک جلو ، توجه نشان نمی دهد؟ از دادستان نظامی، تقاضای ورود موثر به موضوع و پیگیری این معضل از فرماندهی محترم پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و توجیه اتهامات قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال ایشان را داریم. پش بینی می شود که کم توجهی به ساماندهی موتور و موتور سواری در ایران، پتانسیل تبدیل موضوع به چالش امنیتی را دارد.

شعارسال: آشفته بازار موتور و موتور سواری در ایران بتدریج در حال عبور از چالش‌های فنی و تبدیل شدن به موضوعی با بار امنیتی است. چنانچه از بعد فنی به مسئله نگاه کنیم، موتور‌ها فاقد پلاک جلو بوده، اقدام به پوشاندن پلاک عقب با تلق و ماسک و زنجیره می‌کنند، به راحتی و بدون کمترین حساسیت در پیاده رو‌ها رفت و آمد می‌کنند، اخیرا میزان استفاده موتور سواران از بزرگراه‌های شهری بشدت افزایش یافته و این در حالی است که با ممنوعیت قانونی تردد موتور سواران در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تونل‌ها مواجه هستیم، بخش زیادی از موتور سواران فاقد گواهینامه هستند، بخش اعظم موتور سواران فاقد معاینه فنی در کلانشهر‌ها هستند، از بعد فنی میزان الایندگی بالایی در بخش موتورسیکلت داریم، چراغ‌های جلوی استفاده شده در موتور سیکلت‌های جدید بعضا غیرقانونی بوده و همانند چراغ زنون باعث کوری رانندگان خودرو‌های جلوی موتور و افزایش احتمال وقوع تصادف می‌شود، از بعد سندی وسیله نقلیه و دست به دست شدن قولنامه‌ای، مشکلات زیادی گزارش شده است، بخش زیادی از موتور‌ها فاقد بیمه هستند، حساسیت پائینی به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط آن‌ها مشاهده می‌شود، عموما بار غیرمجاز حمل می‌کنند، بخش زیادی از تصادفات منجر به فوت توسط همین گروه رقم زده می‌شود و ...

آیا دادستان نظامی قصد پیگیری اهمال های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص موتور سواران را ندارد + لطفا از متخصصان حوزه امنیتی مشورت بگیرید

سوال اینجاست که در چنین وضعیتی پلیس راهنمایی و رانندگی و جناب سردار تیمور حسینی، چه اقداماتی برای ساماندهی این معضلات انجام داده اند (بجز تسهیل در صدور گواهینامه و چند سطحی کردن گواهینامه ها)؟ آیا جای ندارد که با وجود این حجم کم کاری، اهمال، قصور، تقصیر و ترک فعل، دادستان نظامی ورود موثر به موضوع داشته باشد؟

آیا دادستان نظامی قصد پیگیری اهمال های رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص موتور سواران را ندارد + لطفا از متخصصان حوزه امنیتی مشورت بگیرید

مجددا تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه قصد سیاه نمایی، تخریب، تضعیف و. فرماندهی محترم پلیس راهنمایی و رانندگی وجود نداشته و ما بدلیل برخی داده‌های در اختیار، احتمال می‌دهیم گه چالش فنی موجود در شرایط خاص، توان تبدیل شدن به چالش‌های امنیتی را برای کشور دارد. موضوعی که در تمام دنیا، با حساسیت خاصی توسط نهاد‌های امنیتی رصد و دنباله گیری می‌شود.

منتظر دریافت توضیحات دادستان نظامی و همچنین فرماندهی محترم پلیس راهنمایی و رانندگی در خصوص این مسئله با رویکرد تنویر افکار عمومی هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین