پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هزینه‌های نگهداشت ناوگان ریلی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، گفت: ناوگان ریلی بسیار فرسوده و عمر لکوموتیو‌ها بالاست. ضمن اینکه موضوع تحریم‌ها و ظرفیت پایین تولید ناوگان در کشور نیز وجود دارد و این موضوع موجب شده با نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، خدمات راه آهن ادامه پیدا کند. ان شاالله با کمک فعالان این حوزه، بخشی از این قیمت تمام شده، کاهش می‌یابد. همایش هفتمین دوره جایزه ملی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران که ۱۷ مهرماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. برخی از منتقدین بیان می‌دارند که در بهترین حالت خروجی چنین همایش‌هایی، نوعی هم نشست رویدادی بوده و فاقد پتانسیل‌های لازم برای استخراج راهکار می‌باشند. از طرف دیگر با فرض نبود تحریم‌ها و با توجه به کم توانی تیم راهبردی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث مهندسی مالی، بعید بود که توان خرید، جایگزینی و نوسازی ناوگان وجود داشته باشد.

شعارسال: جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در همایش هفتمین دوره جایزه ملی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران که ۱۷ مهرماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله سید الشهدای مقاومت و تبریک پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام گفت: برگزاری این همایش، حرکتی موثر برای ارتقای بهره وری سازمان‌ها و ارزیابی مجدد بیرونی علاوه بر ارزیابی درونی سازمان‌ها است.

بالاتر بودن هزینه نگهداری ناوگان ریلی کشور نسبت به میانگین جهانی بدلیل تحریم‌ها و ظرفیت پایین تولید ناوگان + راهکار چیست جناب ذاکری؟

وی افزود: مدیران محترم دستگاه‌ها خود را در معرض ارزیابی قرار می‌دهند و مسائل موجود در فرایند‌های اجرایی را محک می‌زنند و در رقابتی شرکت می‌کنند که آثار اقتصادی خوبی برای آن دستگاه‌ها خواهد داشت.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در حوزه حمل و نقل، اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی، مشکلاتی وجود دارد که غالباً از نرخ گذاری دولتی شروع می‌شود و سقف ارائه خدمت برای فعالان این حوزه مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن نیز نمی‌تواند قیمت تمام شده خدمات خود را از مشتری دریافت کند به همین خاطر گاهی اوقات، کمکی در قالب یارانه از سوی دولت ارائه می‌شود.

ذاکری بر بازنگری فرایند‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که باید به طور جدی در حوزه زیربنا، خط و ناوگان ریلی مدنظر قرار گیرد، کاهش هزینه‌های تولید و یا خدمات ارائه شده است و این موضوع نیازمند بازنگری فرایند‌ها است.

هزینه‌های نگهداشت ناوگان ریلی در ایران بالاتر از میانگین جهانی است

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های نگهداشت ناوگان ریلی در کشور، نسبت به میانگین جهانی، بالاتر است، افزود: ناوگان ریلی بسیار فرسوده و عمر لکوموتیو‌ها بالا است ضمن اینکه موضوع تحریم‌ها و ظرفیت پایین تولید ناوگان در کشور نیز وجود دارد و این موضوع موجب شده با نگهداری و تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده، خدمات راه‌آهن ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با کمک فعالان این حوزه، بخشی از این قیمت تمام شده، کاهش یابد.

بالاتر بودن هزینه نگهداری ناوگان ریلی کشور نسبت به میانگین جهانی بدلیل تحریم‌ها و ظرفیت پایین تولید ناوگان + راهکار چیست جناب ذاکری؟

توانمندسازی مشاورین فعال داخلی، ارتقای سامانه‌های مدیریتی و تبیین اثربخشی آن‌ها راهکار‌های مدیرعامل راه آهن برای کاهش هزینه‌های نگهداشت ناوگان ریلی در این همایش بود.

در اختتامیه این همایش نیز، ذاکری مدیرعامل راه‌آهن و رئیس هیئت مدیره انجمن نگهداری و تعمیرات ایران به همراه سایر اعضا هیئت مدیره این انجمن، جوایز این همایش را به برگزیدگان بخش‌های مختلف اهدا کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از دانشجو، تاریخ انتشار:18مهر1403، کدخبر:1181089، snn.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین