پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۲

شرکت هواپیمایی آسمان با ۲۵۰۰ کارمند و یک هواپیما! + جوابیه

خضریان نماینده تهران در مجلس مدعی شده است که شاهد حضور افراد فاقد صلاحیت در بخش مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان هستیم و این شرکت هواپیمایی با باندبازی و لابی بازی اداره می‌شود.شرکتی که با ۲۵۰۰ نفر برای یک هواپیما ، فعالیت می کند.

شعارسال: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که شرکت هواپیمایی آسمان فقط یک هواپیمای فعال دارد، به ۲۵۰۰ نفر حقوق پرداخت می‌کند؛ فقط در یکی از شهرستان‌های مراکز یک استان، ۵۰۰ نفر هر روز صبح کارت ورود می‌زنند و عصر کارت خروج می‌زنند و اصلاً کار نمی‌کنند. این وضعیت به این دلیل ایجاد شده است که آقایان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای اینکه حقوق بازنشستگان و کارگران را به درستی پرداخت کنند، لابی‌بازی و کار سیاسی می‌کنند.

تعداد بازدید : 0

ظریفی به طنز نوشت، البته الآن وارد شرکت آسمان شوید همه سخت مشغول کار هستند. رستوران مهمترین بخش ایرلاین دولتی است که تعطیل بردار نیست و تعطیلی آن خشم ۲۵۰۰ نفر را درپی دارد. واحد حمل و نقل ایرلاین که از حسن آباد فشویه و احمدآباد میگون و فشم و باغستان کرج و فیض آباد جاده دماوند باید ۲۵۰۰ نفر را به شرکت برساند. واحد‌های امورکارکنان و طرح و تشکیلات و امورمالی نیز مشغول امور کارکنان هستند و حکم و حساب و کتاب حقوق و مزایای ۲۵۰۰ نفر. واحد‌های پشتیبانی و تآسیسات ساختمانی و باغبانی و غیرو نیز مشغول هستند. چون ۲۵۰۰ نفر کار می‌کنند نیاز به مدیریت دارند و مدیران نیز مشغول مدیریت و جلسه و سمینار و بازدید هستند. فقط تعداد هواپیمای قابل پرواز به یک فروند رسیده است.

پاسخ هواپیمایی آسمان به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس:

در پی اظهارات اخیر یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت ناوگان و تعداد پرسنل شرکت هواپیمایی آسمان، جهت تنویر افکار عمومی و احترام به ملت شریف ایران توضیحات زیر ارائه می‌گردد:

۱. ناوگان فعال و اقدامات توسعه‌ای:

برخلاف ادعا‌های مطرح‌شده مبنی بر فعالیت تنها یک فروند هواپیما، ناوگان فعال هواپیمایی آسمان هم‌اکنون شامل سه فروند هواپیما (دو فروند فوکر ۱۰۰ و یک فروند بوئینگ ۷۳۷) است. اقدامات لازم برای تأمین موتور‌های جدید و افزایش ناوگان نیز در حال پیگیری است. بدیهی است که تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی کشور، تحقق این هدف را با موانع خاص مواجه کرده است، با این حال مجموعه آسمان با تمام توان در مسیر توسعه ناوگان گام برمی‌دارد.

۲. توان فنی و عملیاتی:

هواپیمایی آسمان علاوه بر فعالیت پروازی، از دیرباز دارای ظرفیت‌های ارزشمند فنی و تعمیراتی در پایگاه‌های تهران، شیراز و مشهد بوده است. این ظرفیت‌ها که در سال‌های گذشته به‌دلیل بی‌توجهی و محدودیت‌ها به‌تدریج غیر فعال شده و عملاً از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده بودند، در دوره جدید با برنامه‌ریزی جدی و رویکردی راهبردی احیا و بازسازی شده‌اند. احیای این زیرساخت‌ها نه یک اقدام عادی، بلکه بازگرداندن یک سرمایه ملی به چرخه صنعت هوانوردی کشور است. امروز توان فنی و عملیاتی آسمان بار دیگر به جایگاهی رسیده که نه‌تنها پشتیبان پرواز‌های داخلی خود شرکت است، بلکه به‌عنوان پشتوانه‌ای استراتژیک برای سایر ایرلاین‌های کشور نیز عمل می‌کند و در شرایط دشوار تحریم‌ها، نقشی حیاتی در تداوم و امنیت پرواز‌های ملی ایفا می‌نماید.

۳. ثبات نیروی انسانی و رسالت اجتماعی:

اشاره به تعداد بالای کارکنان بدون درک ماهیت پیچیده صنعت هوانوردی، قیاسی نادرست است. شرکت آسمان با وجود شرایط دشوار اقتصادی و فشار‌های ناشی از تحریم‌ها، حتی یک نفر تعدیل نیرو نداشته و با افتخار معیشت خانواده‌های کارکنان خود را حفظ کرده است. در همین راستا حقوق پرسنل نیز در دوره مدیریت جدید به‌طور منظم و سر موعد پرداخت شده است. ما اعتقاد داریم حضور در استان‌ها و مراکز مختلف کشور نقطه ضعف نیست، بلکه بخشی از مأموریت ملی شرکت در راستای خدمت‌رسانی عادلانه به مردم سراسر ایران است.

۴. صلاحیت مدیریتی و پیگیری‌های حقوقی:

مدیرعامل کنونی شرکت از خلبانان باسابقه و «معلم خلبان» است و تیم مدیریتی جدید، شرکت هواپیمایی آسمان را با چهار همت بدهی و یک همت زیان انباشته تحویل گرفت و نسبت به بررسی و احصا نقاط ضعف اقدام کرد؛ بدیهی است بخشی از مشکلات امروز شرکت از گذشته به یادگار مانده است. کلیه مدیران و مسئولان فعلی شرکت واجد مجوز‌های لازم از مراجع ذی‌صلاح به‌ویژه سازمان هواپیمایی کشوری بوده و از صلاحیت‌های حرفه‌ای برخوردارند. همچنین در ماه‌های اخیر با پیگیری‌های مستمر مدیریت، سه پرونده مهم قضایی پس از سال ها، با پیگیری مجدانه مدیریت فعلی شرکت به صدور آرای قطعی به نفع هواپیمایی آسمان منجر شد که تنها در یکی از آنها از بروز زیانی معادل ۴۰ میلیون دلار جلوگیری گردید.

۵. ضرورت دقت در اظهارنظر‌ها:

انتشار سخنان غیر دقیق درباره تعداد ناوگان یا نیرو‌های شاغل، صرفاً یک خطای آماری نیست؛ بلکه می‌تواند اعتماد عمومی به صنعت هوایی کشور و امنیت روانی مسافران را تحت تأثیر قرار دهد. صنعت هوانوردی عرصه‌ای حساس و تخصصی است و انتظار می‌رود در تریبون‌های رسمی، اطلاعات صحیح و کارشناسی بیان گردد.

۶. دعوت به تعامل و همکاری:

هواپیمایی آسمان نمایندگان محترم ملت را یاری‌گر و پشتیبان خود می‌داند و از توجه آنان به مسائل صنعت هوایی قدردانی می‌کند. انتظار داریم دغدغه‌ها و انتقادات به جای طرح عمومی بدون دقت، در قالب همکاری، ارائه پیشنهاد‌های عملی و حمایت کارشناسی مطرح شود. یقیناً تعامل و هم‌افزایی میان مجلس و شرکت‌های هوایی، راهی مطمئن برای ارتقای جایگاه صنعت هوانوردی ایران خواهد بود.

روابط عمومی هواپیمایی آسمان

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

خبرهای مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین