پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
طبق سند رسیده به پشت پرده سازمان بازرسی کل کشور مجددا در نامه ای حضور مدیر پشتیبانی هواپیمایی آسمان را غیر قانونی دانسته و استدلال معادل سازی مدرک فنی نامبرده به جای مدرک دانشگاهی را نیز فاقد وجاهت دانسته است. نامه در ابتدای دی ماه برای مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی ارسال شده است. برخی از منتقدین معتقدند که مسکنی در معاونت تعاون وزارت کار چه کاری انجام داد که حالا انتظار اصلاح و تغییر داشته باشیم؟ منتظر دریافت توضیحات هستیم.

شعارسال: طبق سند رسیده به پشت پرده سازمان بازرسی کل کشور مجددا در نامه‌ای حضور مدیر پشتیبانی هواپیمایی آسمان (آقای غلامرضا محمدی) را غیر قانونی دانسته و استدلال معادل سازی مدرک فنی نامبرده به جای مدرک دانشگاهی را نیز فاقد وجاهت دانسته است. استدلال سازمان بازرسی برای عدم وجاهت قانونی این معادل سازی این بوده که این مدرک غیر علمی و مهارتی بوده و هر چند وقت یکبار برای تمدید آن باید آزمون گرفته شود. جا دارد کاپیتان قاسمی که خود پایان ماموریتش اعلام شده و در همین زمان برای مدیر جدید حراست خود حکم انتصاب میزند و به اخطار سازمان بازرسی درباره مدیر پشتیبانی توجه نمی‌کند به عواقب آینده این موضوعات خلاف قانونی توجه داشته باشد.


هشدار سازمان بازرسی درباره مدیر پشتیبانی هواپیمایی آسمان و ضرورت پاسخگویی سازمان بازنشستگی برای تکرار بی نظمی ها در آسمان

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

در چند ماهه اخیر، این چندمین اخطار داده شده در خصوص انتصابات در هواپیمایی آسمان است. کاپیتان حسن قاسمی که پیش از این خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود، پس از انتصاب در هیئت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان (شهریور امسال) به عنوان مامور از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به هواپیمایی آسمان رفت و سپس مدیرعامل آسمان شد. اما حدود چهار ماه پس از انتصاب قاسمی در مدیرعاملی آسمان (در دی ماه)، طبق اسنادی که به دست خبرگزاری فارس رسیده، روز ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ شمس الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای به مسکنی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با موضوع «پایان ماموریت حسن قاسمی» اظهار کرده است: پیرو نامه شماره ۱۵۵۴۰۸/م مورخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲، بدین وسیله پایان ماموریت کاپیتان حسن قاسمی از تاریخ ۱۰ دی ۱۴۰۲ به آن صندوق اعلام می‌شود، خواهشمند است ضمن تایید کار‌کرد مشارالیه از تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۲ تا ۱۰ دی ۱۴۰۲، میزان مرخصی‌های استحقاقی و استعلاجی استفاده شده وی را اعلام کنید.

هشدار سازمان بازرسی درباره مدیر پشتیبانی هواپیمایی آسمان و ضرورت پاسخگویی سازمان بازنشستگی برای تکرار بی نظمی ها در آسمان

شهریور امسال بود که حسن قاسمی به مدیرعاملی این شرکت هواپیمایی منصوب شد، پس از آن دو فرد دیگر نیز به نام محمدحسین یوسف‌پور و سعید طیبی میگونی به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان منصوب شدند. روز ۲۱ شهریور امسال، اشکان میرمحمدی، بازرس کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری، اعلام کرد که ۳ انتصاب اخیر در هیأت مدیره شرکت هواپیمایی آسمان مغایر با قانون تشخیص داده شده است. در این نامه آمده است: حسب بررسی‌های به عمل آمده در ارتباط با انتصابات اخیر صورت گرفته در شرکت خدمات هوایی کشور - آسمان مشخص شد:

۱- اگرچه با مأموریت آقای حسن قاسمی، مستخدم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، به موجب نامه شماره ۱۵۵۴۰۸/م خ تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۲ به آن صندوق موافقت شده است، اما مشارالیه به عنوان خلبان ایرباس ۳۲۰ همچنان به انجام وظایف شغلی مرتبط در محل خدمت اصلی (هما) مبادرت می‌کند که موضوع در تعارض با انجام وظایف شغلی مستمر در شرکت خدمات هوایی کشور - آسمان خواهد بود.

هشدار سازمان بازرسی درباره مدیر پشتیبانی هواپیمایی آسمان و ضرورت پاسخگویی سازمان بازنشستگی برای تکرار بی نظمی ها در آسمان

همچنین کاپیتان محمد محمدی‌بخش (رئیس سازمان هواپیمایی کشوری)، در نامه‌ای به مدیرعامل وقت صندوق بازنشستگی کشوری (نعمت‌الله ترکی) با تأکید بر ضرورت استعلام در انتصاب‌های شرکت‌های هواپیمایی زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری نوشته بود: با عنایت به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان سازمان حاکمیتی صنعت هوانوردی کشور به منظور اطمینان از رعایت ملاحظات مربوط به حوزه ایمنی در هواپیمایی کشوری الزاماتی برای اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در قالب شیوه‌نامه ۳۱۴۰ و سایر مقررات مربوطه تعیین کرده است، بنابراین مقتضی است جهت تطبیق افراد مورد نظر آن صندوق با الزامات تعیین شده توسط این سازمان ترتیبی اتخاذ شود تا انتصابات افراد در پست‌های هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های هواپیمایی زیرمجموعه آن صندوق شامل؛ شرکت خدمات هوایی آسمان و شرکت هواپیمایی چابهار با هماهنگی و تأیید این سازمان صورت گیرد.

هشدار سازمان بازرسی درباره مدیر پشتیبانی هواپیمایی آسمان و ضرورت پاسخگویی سازمان بازنشستگی برای تکرار بی نظمی ها در آسمان

واکنش سازمان بازرسی به مدیر چند شغله‌ای که لو رفت:

در اردیبهشت ۱۴۰۲ پس از انتصاب معاون مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در هیات مدیره شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت هواپیمایی چابهار، اشکان میرمحمدی بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به ترکی خواسته است تا درباره مدیری با سه شغل توضیحاتی ارائه کند (درباره انتصاب «علی عشاقی آغبلاغ»، معاون منابع انسانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در هیات مدیره شرکت هواپیمایی آسمان و همچنین هواپیمایی چابهار).

ظاهرا ترکی پیش از این مکاتباتی برای تمدید ماموریت عشاقی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به ایران‌ایر داشته که موافقت نشده و وی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تا پایان اردیبهشت امسال به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مأمور است، در این راستا ترکی در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صباانرژی، عشاقی را بابت عضویت در هیأت مدیره شرکت خدمات هوایی آسمان معرفی می‌کند. ترکی همچنین عشاقی را در ابلاغیه‌ای دیگر به عنوان نماینده تام‌الاختیار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت هواپیمایی چابهار معرفی می‌کند.

حال به واسطه اینکه عشاقی به دلیل مأمور شدن به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مستخدم دولت است و استفاده از خدمات وی در سمت هیأت مدیره شرکت خدمات هوایی آسمان علاوه بر نمایندگی تام‌الاختیار در شرکت هواپیمایی چابهار مغایر قانون منع تصدی بیش از یک شغل است، بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به

ترکی خواسته است در این‌باره توضیحاتی ارائه شود.

باید از صندوق بازنشستگی کشور پرسید که علت این حجم مغایرت‌ها و تخلفات ادواری چیست و مکانیزم‌های در نظر گرفته شده برای کاهش ان چه می‌باشد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
درود بر سازمان بازرسی کل کشور
ایکاش سازمان بازرسی کل کشور بصورت میدانی از شرکت آسمان بازدید بعمل می آوردند در آن صورت مشخص می شد که دلیل انتصاب غلامرضا محمدی توسط مدیر عامل آسمان ( حسن قاسمی ) صرفا به دلیل قرابت و خویشی که با ایشان داشته صورت پذیرفته است؛ تا توجیهی برای دریافت حقوق و مزایای هنگفت ایشان باشد . زیرا آقای محمدی به عنوان خلبان هواپیمای ایرباس 320 می باشد و این نوع هواپیما از سال 98 تاکنون زمینگیر بوده، ولی در عین حال آقای محمدی( با 43 سال سابقه خدمت و 63 سال سن) از سال 98 بدون انجام هیچگونه فعالیت پروازی، علاوه بر دریافت حقوق و مزایای کامل یک خلبان، از 83 ساعت اضافه کار پروازی و پاداش ماهیانه برخوردار می باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین