پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۴۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
براساس بند «ب» تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 96 کل کشور اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 تا پایان سال 96 تمدید شده است.

شعار سال: حذف مالیات ارزش افزوده بیمه نیر وعده دیگر بود که وزیر اقتصاد برای دومین سال پیاپی به فعالان صنعت بیمه داد و لایحه بودجه سال آینده تعویق یک سال دیگر برای تحقق این وعده را اعلام کرد.

چرا که براساس بند «ب» تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 96 کل کشور اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 تا پایان سال 96 تمدید شده است.

قانون آزمایشی 5 ساله مالیات بر ارزش افزوده طی 3 سال اخیر تمدید شده است و هنوز هم خبری از تصویب قانون دائمی نیست.

بر اساس این گزارش تکرار عوارض متعدد صنعت بیمه در لایحه بودجه 96 حاکی از تداوم چالش بیمه‌ها با هزینه‌هایی است که رئیس کل بیمه مرکزی از آن تحت عنوان هزینه 14 درصدی صنعت در برابر سود تنها 3 درصدی درج شده در تراز نامه‌ها یاد می‌کند.

شاید بر همین اساس است که بیمه‌گران اخیرا در بیمه مرکزی با اعضای کمیسیون اقتصادی نشست گذاشتند و از تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلاتشان خبر دادند.

اکنون باید دید صنعتی که بار ریسک فعالیت‌های اقتصاد و پرداخت خساراتش را بر دوش می‌کشد، تا چه حد قادر است مجلس را در روند بررسی بودجه سال 96 برای کاهش مشکلاتش متقاعد کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اخبار پولی مالی، تاریخ 24 آذر 95، کد مطلب: 55735: www.polimali.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین