پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
سالیانه حدود ۲۸۰ میلیون تن زباله در چین تولید می‌شود و با این وجود حدود ۴۰۰۰۰ شهرستان و نزدیک به ۶۰۰۰۰۰ روستا در چین از هیچ گونه زیرساخت‌های زیست‌محیطی برخوردار نیستند.

شعار سال: وقتی به مسئله مواد غذایی در چین از قبیل غذاهای به اصطلاح باکیفیت و سالم و مکمل‌های غذایی بپردازیم، متوجه می‌شویم که، "محصولات غذایی ارگانیک” درچین، توهمی بیش نیست.

اول از همه، اگرپی ببرید که درخصوص میزان وجود موادی ازقبیل جیوه، سرب، کادمیوم، آرسنیک و آلومینیوم در "محصولات ارگانیک” هیچ محدودیتی وجود ندارد، حتماً شوکه خواهید شد.

در اداره استانداردهای وزارت کشاورزی ایالات متحده، هیچ قانونی برای ایجاد محدودیت درخصوص میزان آلودگی با فلزات سنگین در غذاهای ارگانیک دارای مجوز، وضع نشده‌‌‌‌‏است. حتی هیچ‌محدودیتی درخصوص آلودگی غذاهای ارگانیک و مکمل‌ها با بای‌فنیل‌های کلرینه‌شده، بیس‌فنل، و سایر مواد شیمیایی مصنوعی اعمال نمی‌شود.

مهر "ارگانیک” برروی هر محصولی، بیان‌گر چگونگی روند پرورش یا تولید آن ماده غذایی است. گواهی می‌کند که، کشاورز در پرورش محصولات غذایی، از آفت کش‌ها، علف‌کش‌ها، کودهای حاوی مواد نفتی، فلزات و یا مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نمی‌کند و همچنین تصدیق می‌نماید که قبل از صدور گواهینامه مبنی بر ارگانیک‌بودن محصول، خاک مزرعه باید به تعداد سال‌های معینی عاری از مواد آلاینده باشد.

اما گواهینامه "ارگانیک” درخصوص منابع آلودگی زیست‌محیطی از قبیل آلودگی آب آبیاری به مواد شیمیایی و یا عواقب ناشی از وجود کارخانه‌های صنعتی و شیمیایی در نزدیکی محل پرورش محصولات ارگانیک، بررسی خاصی انجام نمی‌دهد. یک کشاورز که گواهینامه تولید محصولات ارگانیک را دارد، می‌تواند برای آبیاری محصولات خود از آب آلوده استفاده کند، اما همچنان مهر "ارگانیک” را برروی محصولات خود داشته باشد.

به همین دلیل برای تولید محصولات پاک و سالم، محیطی که در آن غذاهای ارگانیک تولید می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

با کشاورزی ارگانیک در یک محیط پاک و عاری از آلودگی، غذاهای ارگانیک سالمی به‌دست می‌آید. اما محصولات غذایی ارگانیک آلوده، محصول کشاورزی در محیطی آلوده می‌باشند. و چین یکی از کثیف‌ترین محیط‌‌‌‌‏ها از نظر آلود‌گی شیمیایی برروی این سیاره است. تصاویر زیر صحنه هایی از چین را نشان می دهد، کشوری که از نظر آلودگی خفقان‌‌‌‌‏آور به یک کابوس بدل شده‌‌‌‌‏است.


همان‌طور که به این تصاویر نگاه می‌کنید، از خودتان بپرسید: آیا ازمحصولات غذایی که درآنجا تولید می‌شوند، استفاده می‌کنید؟ حتی اگر توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی معروف با مارک "ارگانیک” فروخته شوند؟”

چین کشوری است با کابوس‌های زیست‌محیطی

چین کشوری است که فاقد آیین‌نامه اجرائی زیست‌محیطی می‌باشد. درچین، همه‌چیز درحال جریان است: می‌توانید جیوه را به داخل رودخانه بریزید. می‌توانید گندابی از فاضلاب انسانی را بدون اینکه از روندی گذر کنند، در پرورش محصولات گیاهی استفاده کنید. می‌توانید مواد شیمیایی در کارخانه تولید کرده و مواد زائد حاصل از این تولید را از طریق دودکش مستقیماً به جریان هوای اطراف وارد کنید. بسیاری از رودخانه‌ها در چین به‌حدی سمی هستند که بارها دچار حریق شده و سوختند.

این موضوع خیلی زشت و ناپسند است که اخیراً به یک مقام رسمی محیط زیست درچین ۳۰۰۰۰ دلار امریکا پیشنهاد شد تا در یک رودخانه محلی به مدت ۲۰ دقیقه شنا کند.

وی این پیشنهاد را نپذیرفت. چرا؟ زیرا آن رودخانه به‌شدت آلوده بود و شناکردن درآن مساوی با مرگ حتمی بود.

همین آب آلوده است که اغلب در تولید مواد غذایی "ارگانیک” و ممتاز در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین حتی اگر کشاورز استانداردهای روند تولید محصولات ارگانیک را رعایت نماید، اما شاید آبی که برای آبیاری استفاده می‌کند آلوده به فلزات، مواد شیمیایی و بقایای آفت‌کش‌ها باشد. به علت وجود کارخانه‌های داروسازی در اطراف آن، این امکان وجود دارد که محصولات کشاورزی، آلوده به داروهای هورمونی گردد.

درکشوری که واقعاً دارای قوانین زیست‌محیطی نیست، تولید محصولات غذایی "ارگانیک” و باکیفیت وسالم یک کلاه‌برداری محسوب می‌شود، زیرا قطعاً آلودگی‌‌‌‌‏های زیست‌محیطی، مواد غذایی تولید‌شده در آن‌جا را آلوده می‌کند.

تصویر زیر پسری را درحال عبور از روی نهری نشان می‌دهد که ازمیان منطقه‌ای پر از زباله گذر می‌کند. وجود تل متراکمی از زباله بدون هیچ‌گونه زیرساخت حفاظتی می تواند باعث آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی و همچنین آلودگی خاک شده و منجر به ایجاد بیماری‌هایی از قبیل سرطان گردد. (استفان شاور/ AFP/ Getty Images)


توت گوجی Goji در مکان‌های مرتفع رشد می‌کند، یعنی در مناطقی که از آلودگی شهرها و رودخانه‌ها در چین به‌دور می‌باشد. خاستگاه اصلی توت گوجی کشور چین بوده و به‌نظر می‌رسد که از میزان آلودگی کمی برخوردار باشد. شکی نیست که استثناهای دیگری نیز دراین خصوص وجود داشته باشد، اما مشکل این است که چگونه می‌توان به چیزهایی که از چین صادر می‌شود، اعتماد کرد.

واژه مواد غذایی "ارگانیک” در امریکای شمالی بسیار منطقی و معقول به‌نظر می‌رسد، به‌خاطراین‌که آمریکای شمالی دارای استانداردهای زیست محیطی به‌مراتب سخت‌تری است. مواد غذایی "ارگانیک” پاک و تمیز بوده و مسئولانه تهیه می‌شوند و درمقایسه با غذاهای معمولی و مرسوم، از میزان آلودگی کمتری برخوردار هستند. این موضوع در سراسر اروپا نیز صادق است، زیرا آنها نیز درخصوص مواد غذایی ارگانیک، استانداردهای جدی و سختی قائل هستند.

تست‌های آزمایشگاهی دال بر این ادعا است. به‌عنوان مثال، یک گزارش تحقیقی درخصوص کُلُرِلا chlorella(نوعی گیاه از رسته‌‌‌‌‏ی خزه‌‌‌‌‏ی دریایی)منتشر کردیم که نشان می‌دهد، کلرلای "ارگانیک” صادرشده از چین تقریباً به میزان نُه برابر بیشتر از کلرلای "ارگانیک” صادرشده از تایوان آلوده به فلز آلومینیوم است. و کشف کردیم بهترین و باکیفیت‌ترین کلرلا، از نظر آلودگی با فلزات، کلرلای تولید‌شده در کره بوده که درواقع غیرارگانیک می‌باشد.

نظام چین، نظامی‌‌‌‏ست که پایبندی به اخلاقیات در آن وجود ندارد

به‌خاطر داشته‌باشید که رژیم چین، رژیمی کمونیستی است. کشوری است که درآن تمامی مذاهب غیرقانونی اعلان شده و مردم آن هرگز تحت آموزش‌های اخلاقی قرار نمی‌گیرند. آن‌ها دارای هیچ‌گونه محدودیت اخلاقی نیستند. در سراسر چین، اکثریت مردم معتقد هستند که بهترین مسیر برای پیشرفت به جلو، فریب‌دادن، دروغ‌گفتن و دزدی‌است، حتی اگر دراین روند منجر به آسیب کسی شوند.

چین کشوری است که ماده ملامین را در شیرخشک نوزادان به‌کار می‌برد، با اینکه می‌داند که این کار منجر به مرگ کودکان می‌شود. چین کشوری است که برروی اسباب‌بازی‌های کودکان از رنگ‌های آلوده به سرب استفاده می‌کند که صدمات مغزی به‌بار می‌آورند. چین دارای مردمی است که مسیر میان‌بر را برمی‌گزینند و تاجایی که بتوانند براعمال خود سرپوش گذاشته، خریدار را فریب می‌دهند، و محصول را بسیار ارزان درمعرض فروش می‌گذارند.

قابل توجه علاقمندان به حیوانات خانگی

اگر مواد غذایی حیوانات خانگی ساخته‌شده در چین را خریداری نمایید، درواقع به‌طور قابل‌تصوری درصدد کشتن حیوان خانگی خود با نامعقول‌ترین مواد شیمیایی هستید. موادی که در برخی از موادغذایی حیوانات خانگی ساخته‌شده در چین مورد استفاده قرار می‌گیرند، به میزان بالایی سمی بوده و سرطان‌زا هستند. این یکی از عوامل اصلی در پشت افزایش نگران‌کننده بروز سرطان‌ها در میان سگ‌ها و گربه‌ها امریکای شمالی است.

تایوان کشوری است که در مقایسه با چین سطح بسیار بالاتری از صداقت، درستی و کیفیت را دارا است. درتایوان، مذاهب مجاز هستند و آزادنه به فعالیت‌های مذهبی خود (بیشتر به بودیسم) می‌پردازند. تایوانی‌ها درقبال مشتریان احساس مسئولیت می‌کنند. فلسفه تلاش برای کیفیت در آن‌جا حاکم است. تایوان یک کشور جزیره‌ای است که از کارآفرینانی سخت کوش، خلاق و نوآور برخوردار است.

اما این موضوع در چین، دقیقاً برعکس می‌باشدآنها هیچ‌گونه مسئولیتی درقبال مشتریان احساس نمی‌کنند. فلسفه مهم آنها کلاه‌‌گذاشتن برسر مشتری حتی در اولین سفارش است، با‌این‌که می‌دانند که این مشتری هرگز بار دیگر از آنها خرید نخواهدکرد! درچین رویکرد فریب مشتری به رضایت مشتری ارجحیت دارد. تمامی این‌چیزها تا سطوح رده‌بالای حکومت وجود دارد و البته شامل اداره پلیس رژیم کمونیستی هم می‌شود که اجرای قانون درآن، به زور اسلحه‌ای‌است که مردمی کاملاً بی‌دفاع و درمانده را مورد هدف قرار می‌دهد، مردمی که از هیچ‌گونه حقوقی برخوردار نیستند. چین فرهنگی از فساد، نیرنگ و استثمار را در دل خود دارد.

البته اکنون درچین کسانی هستند که علیه تمامی این مسائل دست به شورش می‌زنند. استثناهایی دراین خصوص وجود دارد، و احتمالاً حتی تولید‌کنندگان موادغذایی ارگانیکی در چین هستند که صادق و درستکار بوده و با روند جاری مخالفت می‌کنند. تمامی چینی‌های سراسر کشور افراد بدی نیستند. بسیاری از آنها در آرزوی سرنگونی رژیم فاسد به‌سر برده و می‌خواهند استقلال، آزادی و عدالت به کشور بازگردانده شود. اما از آن‌جا که تمامی این افراد غیرمسلح هستند (چین دارای هیچ منشور حقوقی نیست)، درمقابل این رژیم مستبد قدرتی ندارند. آن‌ها بردگان نظام محسوب می‌شوند.

مارک هِلت رِنجر سِلکت Health Ranger Select ، به‌جز توت‌های گوجی goji، تمامی مواد غذایی و ترکیبی از چین را ممنوع اعلام می‌کند.

اگر به مارک ” هِلت رِنجر سِلکت Health Ranger Select ” یا مارک "محصولات ارگانیک قابل‌نگه‌داری” برخورد کردید، بدانید که پاک و عاری از آلودگی بوده و به‌دقت نگه‌داری شدند.

با توجه به منابعی از ایالات متحده امریکا، کانادا، کشورهای اروپایی، پرو برخی ترکیبات از کشور مکزیک هم کیفیت خوبی دارند. اما چین پرچم قرمزرنگ بزرگی است. نمی‌توان مطمئن شد که اکثر غذاها، موادغذایی و مکمل‌های غذایی که از چین وارد می‌شوند، عاری از آلودگی بوده و به‌طور صادقانه‌ای تهیه شده‌باشند.

چین درزمره کشورهایی قرار دارد که اگر به آنها سفارش ماده‌ای خام را بدهید مثلا پودر آب انار- اولین مجموعه از سفارش خود را که دریافت می‌کنید، بسیار تمیز بوده و از تمامی آزمون‌های آزمایشگاهی سربلند بیرون می‌آیند. بنابراین سفارش ۵۰۰۰ کیلوگرم از آن را می‌دهید، و وقتی این سفارش‌ها را تحویل می‌گیرید، متوجه می‌شوید که تمامی آنها آکنده از سرب و آفت‌کش‌ها می‌باشند.

داروهای گیاهی صادره از چین آشکارا آلوده به سرب هستند. این امر درمورد چای سبز و سایر ترکیباتی که به‌طورطبیعی جاذب سرب هستند نیز صدق می‌کند.

به‌هرحال، تمامی انواع محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز Whole Foods، درچین تولید می‌شوند، اما با مارک "ارگانیک” مورد تأیید قرار گرفته‌‌‌‌‏اند. چقدر مضحک است.

به‌این‌ دلیل که چین واقعاً هیچگونه اقدامات زیست‌محیطی را انجام نمی‌دهد، دیدگاه مبنی بر ارگانیک‌بودن محصولاتی که درچین‌ تولید می‌شوند، ایده‌ای پوچ و بی‌معنی به‌حساب می‌آید. بدون وجود محیط زیستی تمیز، هیچ‌کسی نمی‌تواند محصولاتی عاری از آلودگی تهیه نماید، حتی اگر تمامی استانداردهای مربوط به پرورش محصولات ارگانیک را رعایت کرده باشد.

پس چرا بسیاری از فرمول‌نویس‌ها و شرکت‌های موادغذایی در ایالات متحده امریکا، هنوز ترکیبات و مواد خود را از چین خریداری می‌کنند. به‌خاطر این‌که ارزان هستند.

خرید از چین یعنی سود سرشار


یک محقق در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۱ در مزرعه‌ای در ووهان، از استان هوبی، واقع درناحیه‌ مرکزی چین بوته‌های برنج را مورد بررسی قرار می‌دهد. (اس تی آر/ AFP/ Getty Images)

در اینجا رازی کوچک اما کثیف مربوط به صنعت محصولات طبیعی قرار دارد و بله، واژه "کثیف” دراین‌ خصوص کاملاً درست است: مواد خام واردشده از چین ارزان هستند! هزینه مواد خام (مواد غذایی، مواد غذایی باکیفیت و سالم و مکمل‌ها) از چین در تمامی سطوح، یک‌چهارم هزینه موادی هستند که در امریکای شمالی یا اروپا تولید می‌شوند.

این بدین معنی است که تهیه مواد ترکیبی از چین باعث می‌شود که محصولات تولیدی شما در بازار، سود بیشتری را در بر داشته‌باشد. کسانی که محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز به فروش می‌رسانند (کالاهای موجود در قفسه‌های آن از ترکیبات ساخته شده در چین تولید شدند) به درصدی قابل‌توجه از سود حاصل از فروش دست می‌یابند که برای بقای اقتصادی بسیار ضروری است.

اگر یک قوطی از پودر ماده‌غذایی سالم را به صورت جزئی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز خریداری نمایید و برای آن ۵۰ دلار بپردازید، قیمت واقعی مواد به‌کاررفته دراین قوطی، اغلب کمتر از ۵ دلار می‌باشد. بنابراین برای دست‌یافتن به سود حاصل فروش، تهیه این ترکیبات از چین نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز، شاید در ازای محصولی که ۵۰ دلار می‌فروشند، به شرکت شما فقط ۲۲ دلار بپردازند. بنابراین شرکت شما باید مواد تهیه کند، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، بیمه، نیروی کار، بسته‌بندی، تهیه فرمول‌ و سایر چیزها را بپردازد و با تمام این اوصاف هنوز می‌تواند به سود سرشاری دست یافته و به کار تجارت خود ادامه دهد. بنابراین چین را به‌عنوان منبع تهیه مواد موردنیاز خود انتخاب می‌کنید. یک برچسب بسیار زیبا روی آن‌ها قرار داده، با مهر "مواد ارگانیک تأییدشده” به همراه آرم دپارتمان کشاورزی ایالات متحده آن‌ها را تهیه کرده و به فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز می‌فروشید که جنبه‌های قانونی دیگری نیز به این محصولات اضافه می‌کند.

اما محتوای داخل این بطری، آلوده به جیوه می‌باشد و یا باقیمانده مواد حاصل از داروسازی، آفت‌کش‌ها، یا سایر مواد از قبیل ملامین درآن وجود دارد.

اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز، آشکارا، در جایگاه خوبی از نظر سطح کیفی برخوردار است، و برای محصولاتی که ارائه می‌دهد، نیاز به رتبه C از A دارد. اما چین در کلاه‌برداری بسیار مهارت داشته و به واردکنندگان، فرمول‌نویسان، و تولید‌کنندگان حقه می‌زند.

درچین جعل مدارک مربوط به تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی کار ساده‌ای است. ساخت اسناد جعلی معمول می‌باشد. باید فلسفه این مردم را درک کنید که بدون هیچ‌گونه قوانین اخلاقی زندگی کرده و تحت حاکمیت پلیس رژیم کمونیستی زنده می‌مانند: این نظام هیچ‌گونه استانداردهای اخلاقی ندارد. فاقد نظام ارزشی است. هیچ‌گونه محدودیت اخلاقی درآن وجود ندارد. جعل گزارش آزمایشگاهی برای آنها هیچ کاری ندارد: فقط گام ساده‌‌‌‌‏ایست برای رسیدن به پول. در ذهن آن‌ها هیچ‌ فرقی بین گفتن حقیقت و دروغ وجود ندارد.

چین کشوری است که تولیدکنندگان متقلب آن دانه‌های کنجد سفید را با لایه‌ای از جوهر سیاه سمی می‌پوشانند، فقط برای این‌که آن‌ها را به‌عنوان دانه "کنجد سیاه” به‌فروش برسانند. چین کشوری است که تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد درآن، ماده ملامین را در فرمول خود به‌کار می‌برند تا پنج سنت اضافه‌تر دریافت کنند، درحالی‌که ملامین باعث صدمه به کلیه‌ها شده و مرگ هزاران نوزاد را دربر داشته است. آن‌ها اهمیتی به این نمی‌دهند. چین دارای ملتی است که اخلاقیات را رها کرده و حتی به آن حمله می‌کند. کشوری است که تمرین‌کنندگان و حامیان گروه مراقبه‌ای فالون گونگ و تمرین‌کنندگان یوگا توسط حکومت مستبد و زورگوی آن دستگیر شده و به زندان‌ها انداخته می‌شوند.

ملاحظه کنید که در سراسر جهان فرهنگ‌ها متفاوت هستند. آیا می‌خواهید با افرادی که واقعا نجیب، باهوش و صادق هستند رابطه داشته باشید؟ پس با برخی از دوستان هلندی ارتباط برقرار کنید. آنها در میان افرادی که تاکنون با آن‌ها ملاقات کرده‌اید، بسیار شریف و پایبند به اخلاقیات بوده و درزمره افراد تحصیل‌کرده قرار دارند.

آیا می‌خواهید با افرادی که بسیار خلاق و قانون‌مدار رابطه داشته باشید؟ با برخی از آلمانی‌ها دوست شوید. آن‌ها پیرو قانون هستند. و بالاتر از آن اینکه، آن‌ها افرادی باهوش و نوآور نیز هستند. افکاری برجسته و درخشان دارند. برخی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ برخاسته از برلین بودند.

آیا می‌خواهید دوستانی بسیار خلاق داشته باشید؟ می‌توانید در بین امریکایی‌ها آنها را بیابید. آمریکایی‌ها سازنده بهترین فیلم‌ها، بهترین موسیقی‌ها (خوب، همانند موزیسین‌های انگلستان) و بسیاری از بهترین نرم‌افزارهای کامپیوتری در این سیاره هستند. امریکایی‌ها یاغی و سرکش هستند. آن‌ها قانون را نقض کرده مسیری جدید ایجاد می‌کنند. امریکا ملتی تأسیس‌شده بر پایه شورش است.

اما اگر درجستجوی مردمی هستید که در معاملات تجاری از پشت به شما خنجر بزنند، به چین بروید. درآن‌جا به خائن‌ترین، متقلب‌ترین و دروغگوترین افرادی برمی‌خورید که تاکنون دیده‌اید، کسانی که درایمیل‌ها متعهد می‌شوند، که درازای ارسال فقط ۵۰۰۰ دلار، یک‌میلیون دلار دریافت خواهید کرد.

به‌طورکلی محصولات ارگانیک از استاندارد فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند اما وقتی آرم "محصولات ارگانیک دپارتمان کشاورزی ایالات متحده” برروی تولیدات ساخته‌شده در چین حک می‌شوند، واقعاً باید اندکی تأمل کنید و بگویید: "شاید ارگانیک باشد، اما آیا پاک و عاری از آلودگی است؟”

شاید ارگانیک باشد، اما تازمانی‌که آن را مورد آزمایش قرار ندهید، نمی‌توانید از این حقیقت آگاه شوید. محصولات "ارگانیکی” که در صنعت کشاورزی ایالات متحده پرورش می‌یابند، می‌توانند عاری از آلودگی درنظر گرفته شوند، اما اگر درچین به‌عمل می‌آیند، بایدآلوده فرض شوند، مگر این خلاف آن ثابت شود.

تازمانی‌که چین به اجرای جدی استانداردهای زیست‌محیطی اقدام نکند، عنوان محصولات "ارگانیک” از چین کلاه‌برداری بوده و فریبی بیش نیست. می‌توانید به خودتان دروغ بگویید که، "خوب، این محصول ارگانیک است، پس باید تمیز و پاک باشد!” اما درواقع با خوردن آن مقدار بسیار زیادی جیوه، سرب، سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی مصنوعی را می‌بلعید.

کابوس زیست‌محیطی چین

محیط زیست چین چگونه آلوده شد؟ به یکی از مقامات محیط زیست چین پیشنهاد شد که درازای ۳۰۰۰۰ دلار امریکا، به مدت ۲۰ دقیقه در رودخانه‌ای محلی شنا کند. او همانند هر فرد عاقلی، این پیشنهاد را نپذیرفت.

آیا این رودخانه‌ در زمره همان رودخانه‌هایی قرار دارد که برای تولید محصولات "ارگانیک” در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ باید متعجب شوید. یک رودخانه می‌تواند به‌حدی به‌واسطه حل‌شدن پساب کارخانه و آلاینده‌های شیمیایی آلوده شود که حتی باکتری‌ها شانس زنده‌ماندن در آن را ندارند، اما می‌تواند به‌طور قانونی برای پرورش محصولاتی به‌کار برده‌شود که به‌عنوان مواد غذایی "ارگانیک” به امریکا صادر می‌شود.

اگر غذاها، مواد غذایی سالم یا مکمل‌های غذایی تولیدشده درچین را خریداری می‌کنید، لازم است دراین‌باره آگاه باشید.

همان‌طور که گاردین گزارش می‌دهد:

"مطالعه اخیر دولت نشان داد که آبهای زیرزمینی در ۹۰ درصد از شهرهای چین به شدت آلوده است. رئیس سازمان آب چین در سال گذشته گفت که حدود ۴۰ درصد از رودخانه‌های این کشور به طور جدی آلوده بوده، و یک گزارش رسمی از تابستان گذشته نیز نشان داد که حدود ۲۰۰ میلیون روستایی چینی به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.”

چین در روند فروپاشی زیست محیطی قرار دارد. این کشور به مرحله‌ای از آلودگی رسیده است که بازیابی حیات دوباره آن بعید به‌نظر می‌آید. کودکانی که متولد می‌شوند، به نظر می‌رسد که از نظر ژنتیکی جهش‌یافته هستند. برای حفظ حیات ماهی‌ها در رودخانه‌ها تضمینی وجود ندارد. خاک‌ها به درجه وحشتناکی از آلودگی رسیده و سمی شده‌اند که محصولات تولیدی را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. هوای شهرها به‌حدی آکنده از آلودگی است که حتی صرفاً نفس‌کشیدن درآن منجر به سرطان می‌شود. و در رأس همه این‌ها، سیاست تک‌فرزندی در چین منجر به کشتار جنسیتی بسیاری شده‌است که نوزادان دختر به‌طور عادی و معمول کشته می‌شوند، در آب انداخته می‌شوند.

به‌خاطر اینکه، این خانواده‌ها می‌خواهند پسر داشته باشند، نه دختر. چین درتلاش برای دستیابی به قدرت اقتصادی، تا حد مرگ مسموم شده است، و زمان زیادی باقی نمانده تا در گندابی از سموم و دروغ‌ها فروریزد. "رونق” اقتصادی چین رو به پایان است، و در روند یک انفجار زیست‌محیطی عظیم و هراس‌انگیز قرار دارد که قطعاً کل جهان را دچار رعب و وحشتی عظیم خواهد کرد. چین آنقدر در فساد غرق شده‌است که کارخانه‌هایی که آشکارا زباله‌های سمی را مستقیما به منابع آبهای زیرزمینی می‌‌‌‌‏ریزند، متوقف نمی‌کند. مقامات چینی به‌جای اذعان به منبع آلودگی، به سادگی رشوه می‌دهند و بر آن سرپوش می‌گذارند. فساد در چین عمیقاً ریشه در این فرهنگ دارد مبنی براین‌که صداقت و مسئولیت‌پذیری هرگز نمی‌تواند بر فریب برتری یابد.

با درنظرگرفتن چند استثنا، زمانی که موادغذایی تولیدشده در چین را خریداری می‌کنید، درحقیقت اقدام به خرید موادغذایی می‌کنید که در سمی‌ترین محیط‌زیست سیاره زمین و توسط برخی از دروغگوترین، فریبکار‌ترین، فاسد‌ترین و خائن‌ترین افراد این سیاره تولیدشده است، و همه این‌ها تحت دیکتاتورترین و مستبدترین حکومتی انجام می‌شود که تاریخ تا به حال به خود دیده‌است.

در نهایت، چین به فرجام محتوم خود ناشی از بحران زیست‌محیطی نزدیک می‌شود، که برآیند فساد بی‌وقفه رژیمی دیکتاتور و کمونیستی است که آزادی مذهب را سرکوب کرده و غیرقانونی اعلان می‌کند و برای کنترل اجباری جمعیت، خانواده‌ها را مجبور به کشتن دختران نوزاد خود می‌کند.

به‌طور خلاصه، چین دستخوش موارد زیر است:

کابوس زیست‌محیطی

ازدست‌دادن تقربیاً کامل اخلاقیات و درستکاری

سیستم سیاسی پلیس فاسد حکومتی کمونیستی که حکم مرگ بسیاری از نوزادان دختر را صادر می‌کند

منبع:

http://www.naturalnews.com and republished with permission

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اپیک تایمز، تاریخ 25 شهریور 92، کد مطلب: 5718: www.persian.epochtimes.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین