پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
اختلاف شهرداری خمینی شهر و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برسر منطقه مسکونی منظریه که در شمال خمینی شهر واقع شده پس از ۲۵ سال رفع شد که در آخرین روزهای سال ۹۵ عملیات عمرانی این منطقه بزرگ با جدول گذاری نمادین توسط استاندار اصفهان آغاز شد.
شعارسال: اختلاف شهرداری خمینی شهر و اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برسر منطقه مسکونی منظریه که در شمال خمینی شهر واقع شده پس از ۲۵ سال رفع شد که در آخرین روزهای سال ۹۵ عملیات عمرانی این منطقه بزرگ با جدول گذاری نمادین توسط استاندار اصفهان آغاز شد.

رسول زرگرپور در این مراسم با اشاره به اینکه اصفهان یک استان بزرگ سرشار از منابع مختلف که در سطح ملی جایگاه بالایی دارند، گفت: اقدامات عظیمی پس از انقلاب تاکنون در استان اصفهان شده و کارهای نمونه و بی نظیری صورت گرفته است.

وی با ابراز تاسف افزود: در مدت ۳سال گذشته بر روی هر پروژه ای که دست می گذاشتم و پیگیر شدم، سابقه ۱۵تا ۲۵ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن را شاهد بودم که مترو، مصلی اصفهان، ورزشگاه نقش جهان و از این وضعیت برخوردارند و جای تاسف است که با این حجم امکانات، منابع و نیروی انسانی، زمان اتمام پروژه ها در این این استان طولانی می شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اختلافات موجود به دلیل برخی تداخل مسئولیت ها بین دو دستگاه صورت گرفته بود، تصریح کرد: من خودم به شخصه متقاضی آن بودم که هرچه سریعتر پروژه منظریه آغاز و به انجام برسد تا مردم متدین این منطقه پس از ۲۵ سال بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: اولین جدول گذاری منطقه منظریه خمینی شهر را نیز خودم انجام داده و برای شروع کار نیاز به حرکت جدی بوده و روند اجرای این پروژه را به صورت ماهیانه از طریق گزارش دفتر فنی استانداری پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسوولان گذشته پافشاری بر حق دولت داشتند، ادامه داد: شبکه های بیگانه به تفکر دولت و ملت دامن میزنند که دولت دریک طرف و ملت در طرف دیگر است و این تفکر در برخی مدیران کشور نیز بوجود آمده که باعث بروز اختلافات و جلوگیری از حل مشکلات مردم می شود و معضل منظریه در این ۲۵سال که به اندازه یک نسل است از این تفکر منشا می گیرد.

سیدجواد ابطحی از پیگیری های شخص استاندار اصفهان بابت حل مشکلات شهرک منظریه و امضای تفاهم نامه پس از سال ها تشکر کرد و افزود: شهر درچه نیز ۷۰هکتار تغییر کاربری اراضی نیاز دارد، جاده اصغرآباد به کمربندی خمینی شهر-نجف آباد، بلوار آزادگان و حل مشکلات آن، راه های بین شهری و روستایی و نیز از دیگر خواسته های مجموعه مدیریت شهرستان خمینی شهر است که نیاز به تعامل و رفع مشکلات دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این تفاهم نامه باید ۲۵سال گذشته انجام و ساکنین منظریه خمینی شهر از آن بهره مند می شدند، گفت: باید از مردم منطقه منظریه به دلیل تحمل و صبری که در این سال ها داشتند تا مسوولان به نتیجه کامل برسند.

حجت الله غلامی اضافه کرد: در کنار این تفاهم نامه ای که با شهردار خمینی شهر امضا کردیم و قرار شد هزینه های آماده سازی را پرداخت کنیم که تاکنون قوانینی دست و پاگیر بوده و نیاز به مجوزات لازم مسوولان بالادستی را داشت که متاسفانه درگذشته پیگیری خاصی نیز در سطح استان وجود نداشت.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه ای که بین اداره کل راه و شهرسازی و شهردار خمینی شهر انجام شد مورد قبول شورای شهر و سازمان ملی زمین و مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با این تفاهم نامه مشکل ۲۵۰پلاک زمین که مطعلق به وزارت راه و شهرسازی بوده و شهرداری زمانی آن ها را به مردم فروخته، امروز اسناد این پلاک زمین ها صادر و به مردم و شهرداری واگذار می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر سند ۱۸هکتاری که در منطقه چشمه لادر به شهرداری خمینی شهر واگذار می شود در حدود ۲۳۰هکتار زمین در قالب ماده ۶۹ به شهرداری خمینی شهر بدون اخذ وجه بابت ایجاد فضای سبز و محیطی تفریحی برای مردم شهرستان واگذار شد.

غلامی ادامه داد: همچنین ۱۰۰هکتار در گردنه دوشاخ بابت صنایع کارگاهی واگذار شده که تمام این اراضی اندوخته های سازمان ملی است اما جهت رفع مشکلات همه به شهرداری منتقل می شود.

وی افزود: جهت رفع مشکل مصلی نمازجمعه ۲۸پلاک زمین در شمال خمینی شهر به شهرداری واگذار تا اقدامات لازم انجام شود.

غلامی خبر داد: کلانتری جوی آباد خمینی شهر با واگذاری زمین و ۴پلاک پس از ارزیابی تحویل مجموعه شهرستان می شود تا مشکل این منطقه نیز حل شود.

شهردار خمینی شهر با اعلام اینکه حدود ۷۰هزار نفر ساکن منظریه هستند و از سال ۷۹ تاکنون مردم این شهرک با مشکل روبرو هستند، گفت: منطقه منظریه اراضی دولتی بود که بعد از انقلاب به مردم واگذار و به دلیل اختلافات بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی خدمات مناسبی به ساکنین این منطقه داده نشد.

وی با اشاره به اینکه در ۳سال گذشته به صورت جدی پیگیری مسوولان در خصوص توافق منظریه انجام شد و امروز به نتیجه رسید، تصریح کرد: خدمات شهرک منظریه خمینی شهر براساس وعده ها در قالب زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت و بود که با امضای تفاهم نامه منظریه این خدمات برعهده شهرداری خمینی شهر واگذار شده و مشکلات این منطقه در آینده ای نزدیک برطرف می شود.

اصغر حاج حیدری با بیان این اینکه حدود ۱۵سال مردم سرگردان بودند، پروانه ساخت صادر می شد اما سندی در خصوص این ساختمان ها نداشتند، ادامه داد: منطقه دوشاخ که کارگاهی است و حدود ۱۵سال گذشته تفکیک و در حدود ۳۰۰پلاک به مردم واگذار شده بود اما اراضی در دسته اراضی دولتی بوده و با این تفاهم نامه، اسناد ۱۰۰هکتار از اراضی دوشاخ به شهرداری واگذار شد و برخی از مشکلات برطرف می شود.

وی اظهار کرد: در منطقه نمونه گردشگری کوهستانی چشمه لادر خمینی شهر ۲۳۰هکتار زمین با کاربری فضای سبز و پارک جنگلی با قابلیت گردشگری طبق طرح های تهیه شده و ۱۸هکتار این منطقه در قالب بخش خصوصی جهت تالار پذیرایی، رستوران، هتل، امکانات رفاهی تفریحی سند دار شده و بر اساس این توافقنامه واگذار می شود.

حاج حیدری با اشاره به اینکه اسناد اراضی پردیس در دفترخانه خمینی شهر امضا شده، خبر داد: اراضی دوشاخ تا پایان فروردین و اراضی منطقه لادر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۶ به شهرداری خمینی شهر واگذار می شود.

وی افزود: مصلی نمازجمعه خمینی شهر از نظر فنی و مهندسی وضعیت خطرناکی داشته و باید اقداماتی بر روی آن انجام شود که نیاز به آزادسازی هایی در اطراف مصلی است.

امام جمعه خمینی شهر ضمن گلایه از استاندار اصفهان در خصوص تغییر ناگهانی فرماندار شهرستان در موقعیتی حساس، گفت: خمینی شهر معضلاتش از شهر اصفهان بیشتر است و نباید "رضوانی” از سمت فرمانداری شهرستان برداشته و به عنوان فرماندار کلانشهر اصفهان معرفی می شد.

وی با عنوان اینکه قحط الرجال در استان اصفهان نیست، ادامه داد: خمینی شهر نمی تواند با سرپرستی فرمانداری در اوج مسائل سیاسی و فرهنگی اجتماعی اداره شود و باید هرچه سریعتر استاندار با مشورت بزرگان و مسوولان ارشد شهرستان فرد مناسبی را به عنوان فرماندار خمینی شهر معرفی کند تا از وضعیت بلاتکلیفی خارج شویم.

آیت الله شیخ عباس رحیمی با تاکید بر اینکه مردم مکرر نسبت به منظریه ابراز گلایه داشتند، خاطرنشان کرد: در خمینی شهر دو منظقه منظریه و جوی آباد با وجود مهاجرین فراوان و جمعیت بسیار دو نطقه پر حاشیه با مشکلات فراوان است که باید توجه ویژه ای به این دو منطقه از خمینی شهر داشت.

وی با تاکید بر اینکه خمینی شهر با کمبود زمین و معضلات عمرانی و رفاهی روبرو می باشد، اظهار کرد: خمینی شهر شهرستانی ویژه با مسائل و مشکلات سیاسی، فرهنگی، اعتقادی است و منطقه جوی آباد حاشیه اصفهان نیز می باشد و مدیران استان باید این منطقه را دریابند و مشکلاتش فقط مربوط به خمینی شهر نیست.

آیت الله رحیمی هشدار داد: گزارشی از وضعیت و مشکلات و خطرات احتمالی مصلی نمازجمعه خمینی شهر تهیه شده و آماده ارسال به رییس جمهور و وزرای دولت است که اگر زمانی حادثه ای مانند فاجعه ساختمان پلاسکو تهران در مصلی خمینی شهر نیز رخ داد، همگان بدانند که کدام مسوول استان در این خصوص کوتاهی کرده است.

وی اضافه کرد: اگر عملیاتی شدن و رفع مشکلات منطقه منظریه و مصلی را نبینیم و توافقنامه اجرایی نشود مقصر این مشکلات را اعلام خواهم کرد.

تفاهمنامه واگذاری عملیات عمرانی و خدماتی شهرک منظریه خمینی شهر به شهرداری این شهر با امضای استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و مسوولان ارشد شهرستان منعقد شد. پیش از این، اداره راه و شهرسازی استان متولی اصلی شهرک منظریه خمینی ‌شهر بود و به علت اختلاف بین این اداره کل و شهرداری خمینی شهر اجرای طرح های عمرانی و ارائه خدمات به ساکنان این شهرک در بلاتکلیفی قرار داشت.

استاندار اصفهان ۱۵ شهریور امسال در حاشیه نخستین جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان اصفهان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه مجمع نمایندگان مجلس استان مقرر شد که طبق مصوبه دولت، استاندار، فصل الخطاب حل اختلاف های شهرداری با اداره کل راه و شهرسازی برای حل معضل شهرک منظریه خمینی شهر باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قلمکده، تاریخ انتشار: 18 اسفند 1395، کدخبر: 30011، www.ghalamkade.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین