پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
فرماندار آستارا از آغاز بخش دوم عملیات دیواره سازی ساحل رودخانه مرزی «آستارا چای» خبر داد.

شعار سال: سیروس شفقی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ساماندهی، تثبیت و جلوگیری از خوردگی ناشی از سیل و انحراف مسیر بخش ایران رودخانه مرزی آستارا چای انجام می شود، اظهار کرد: رودخانه مرزی آستارا چای با توجه به شرایط بستر، به شدت سیل خیز بوده و روستاهای شمال شهر و اطراف این رودخانه مرزی در برابر طغیان های دوره ای با خطر سیلاب مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه تسریع در دیواره سازی کامل رودخانه مرزی آستارا ضرورت است، افزود: یکی از مشکلات ساکنان روستاهای جلال آباد، خشکه دهنه و باغچه سرا که در حریم رودخانه مرزی آستارا چای قرار دارند، طغیان این رودخانه و خسارت فراوان به اهالی این روستا است.

فرماندار آستارا از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات احداث دیواره حفاظتی در حاشیه رودخانه مرزی آستارا چای خبر داد و گفت: اعتبارات جذب شده از محل اعتبارات ملی و شهرستانی است و ادامه عملیات احداث این دیواره حفاظتی توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده است.

شفقی ادامه داد: ساحل سمت ایران این رودخانه که در مرز کشورمان و جمهوری آذربایجان واقع شده، در مسیر ۱۵ کیلومتری بعد از تقاطع رودخانه محلی «آق چای» تا مصب ورودی به دریای خزر، طی سال های گذشته تخریب شده و با وقوع بارندگی شدید، همه ساله خسارت زیادی به روستاها، مزارع و منازل واقع شده در ضلع شمالی شهر آستارا وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود هفت هزار متر از دیواره سازی حاشیه رودخانه مرزی آستارا چای انجام شده است اظهار کرد: در حال حاضر عملیات احداث پی در حاشیه این رودخانه به طول ۳۳۰ متر، عرض چهار متر و ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر در حال انجام است.

فرماندار آستارا گفت: ارتفاع بخش فوقانی این دیواره به شکل ذوزنقه و ارتفاع چهار متر، عرض پایین ۲۲۰ سانتی متر و عرض بالا نیز ۱۰۰ سانتی متر است.

رودخانه مرزی آستارا چای به طول ۳۸ کیلومتر از ارتفاعات شمالی شهرستان مرزنشین بندر آستارا سرچشمه می گیرد و در طول مسیر خود مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را ترسیم می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 28 آذر 1394,کد مطلب: 3003578 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین