پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 20
کد خبر: ۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
روند رکود اقتصادی موقتی بوده و با به حرکت در آمدن نقدینگی بانک ها به سمت بازارهای دیگر پایان می یابد. از سوی دیگر با کاهش نرخ سود بانکی رونق به صنایع و بورس کشور باز می گردد.

شعارسال: کیوان شیخی، رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس، با بیان این مطلب گفت: هنوز شرکت های اصلی بزرگ گزارشات خود را منتشر نکرده اند و تا پایان دی فرصت دارند و گزارشات باید به سال مالی منتهی به آذر در اختیار عموم قرار گیرند.
وی در خصوص گزارشات ارائه شده شرکت های کوچک بیان کرد: از گزارشات شرکت های که اطلاعات خود را برای تجزیه و تحلیل در اختیار عموم قرار دادند مشخص است که این شرکت های عملکرد خوبی با توجه به شرایط شرکت داشته اند و شرایط رکودی در فضای اقتصاد و کمبود نقدینگی بر روند صنایع بورسی و سایر صنایع تاثیر گذاشته است.
رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس در این باره تصریح کرد: شرکت ها در این شرایط برای فروش خود با مشکل مواجه شده اند که برای حل این مشکلات می توانند روش فروش خود را از نقد به نسیه، از نسیه کوتاه مدت به بلند مدت و... تغییر دهند و با این روش ها شرایط رکودی را برای شرکت قابل تحمل تر کنند و روند بهتری در کلیت بازار داشته باشند.
شیخی با اشاره به تاثیر گزارشات شش ماه بر روند قیمت سهام در بازار اظهار کرد: گزارشات شش ماه تاثیر مستقیمی بر روند قیمت سهام و فعالیت های بازار دارند و در شرایط فعلی به گفته فعالان و مسوولین بازار شرایط برای خرید سهام بسیار خوب بوده و قیمت ها در کف خود قرار دارند و از جذابیت بالایی در بازار برخورداند.
وی در ادامه بیان کرد: در شرایط فعلی بازار ارزش جایگزینی سهام نسبت به یمت فعلی بالاتر است که با این وجود شرکت های جدید نمی توانند وارد بازار شوند.
رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس با بیان منجمد شدن نقدینگی در موسسات اعتباری گفت: در شرایط فعلی باید واقعیت اقتصاد را باور کنیم که نقدینگی در موسسات اعتباری منجمد شده و به سمت بازار های دیگر چون تولید حرکت نمی کند و تا زمانی که این روند ادامه داشه باشد رشدی در صنایع بورسی و سایر صنایع و به تبع آن در بازار سرمایه شاهد نخواهیم بود.
شیخی با اشاره به موقتی بودن روند رکودی اقتصاد یادآور شد: روند رکود اقتصادی موقتی بوده و با به حرکت درآمدن نقدینگی بانک ها به سمت بازارهای دیگر پایان می یابد. از سوی دیگر با کاهش نرخ سود بانکی رونق به صنایع و بورس کشور باز می گردد، ولی؛ در صورت بالا بودن نرخ سود بانکی تولید کنندگان تمایلی به دریافت تسهیلات نخواهند داشت و شاهد ادامه رکود در تولید خواهیم بود.
رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس در پایان خاطرنشان کرد: با وجود لغو تحریم ها و اجرایی شدن قطعی برجام آینده خوبی در انتظار بازار سهام خواهد بود و می توان شاهد اتفاقات خوب در تولید و صنایع و تاثیر آن بر روند بازار سرمایه بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ دوشنبه 7 دی 1394، کد مطلب: 8723، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین