پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۸۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
انتخاب نوع و پوشش ظاهری نشان دهنده نگاه فرد به زندگی و به عبارت بهتر نشان از سبک زندگی او دارد . در انتخاب لباس مد در اکثر کشورها رقابت اصلی بین جوانان است زیرا آنان به دلیل داشتن روحیه تنوع طلبی و رقابتی که به طور پنهانی با همسالان خود دارند، حرکتی چشم هم چشم گونه ای را دنبال می کنند . سوال اینجاست که چرا گرایش به مانتوی جلو باز با اصطلاحات انگلیسی در کشور ما زیاد است. با مد طرف هستیم یا تهاجم فرهنگی؟ با خرید ارزان و بصرفه طرف هستیم یا خرید از روی ناچاری و نبود مانتوی مناسب؟ چه اقدامی برای پاسخگویی به سلیقه جوانان انجام داده ایم؟ چه کار فرهنگی برای افزایش حساسیت آنها به نوشته های روی لباس شان صورت گفته است ؟

شعارسال: هر ساله مدهای جدیدی در کشور شکل می گیرد که واکنش های مختلفی را در پی دارد، زمانی مانتوهای آستین کوتاه و گاهی مانتوهای جلو باز اما به تازگی مانتوهایی مد شده است که به دلیل بلندی قد آن نمی تواند مورد نقد قرار بگیرد ولی پشت اکثر آن ها به دلیل داشتن متن های بلند شبیه بیلبورد های متحرک در سطح شهر شده است.

نوشته های متنوع بر روی مانتوها بر روی تیشرت ها نیز وارد شده است و روی اکثر آن ها با حروف انگلیسی، عبارت و اصطلاح  «queen» و «king» حک شده است که در ویترین مغازه ها با قیمت نازل و در تن تعداد قابل توجهی از جوانان به وفور مشاهده می شود.

 

 

این مدِ تازه که به نظر می رسد بدون شناخت مورد استفاده قرار گرفته و به سرعت فراگیر شده گاهی به اشتباه Im queen (من ملکه هستم) بر تن پسرها نشست و king (پادشاه) بر روی مانتوهای دخترانه منعکس شد!

 

این مانتوها و تیشرت ها از اواخر سال ۱۳۹۴ وارد کشور شد که با استقبال خریداران آن، تولیدکنندگان مانتوهای داخلی نیز که محصولات خود را بر اساس ذائقه مشتری تنظیم می کنند پس از مدتی خود هم شروع به تولید کردند و در این بین هر کدام به سلیقه خود جملات روی مانتوها را عوض کردند و برخی جمله اصلی را حذف و queen و king را به فرض آخرین مد اروپا روی لباس‌ها حک کردند.

 

شاید استفاده از این پیام ها برای کشورهای غربی با ادبیات انگلیسی به مفهوم رسیدن به آرامش و دعوت دیگران به آرامش باشد اما در کشور ما که زبان اصلی آن فارسی است چندان کاربردی نداشته باشد و بیشتر شبیه بیلبوردهای متحرک نامفهوم در سطح شهر باشد و یا برخی به خیال اینکه با پوشیدن این لباس ها اعتباری پیدا می کنند با خیال ملکه و شاهزاده بودن این لباس‌ها را بر تن کردند! باید بررسی نمود که آیا همین افراد حاضرند با دریافت مبلغی نسبتا خوب ، مثلا یک مانتو جدید در هر ماه ، مانتوی دارای نوشته های تبلیغاتی تک جمله ای را بپوشند. بعنوان نمونه : تبلیغ از یک شرکت تلفن همراه ، یک برند گوشی موبایل ، یک بانک ، یک محصول غذایی و حتی یک کارتون( پویا نمایی). مسلما پاسخ منفی خواهد بود.

 

اما در کنار این لباس ها، چند وقتی است که لباس هایی عرضه می شود که بر روی آن ها کلماتی به لغت لاتین چاپ شده است که حاوی مضامین غیراخلاقی است،که در زیر معانی تعدادی از آن ها آمده:

 

* Vixen

زن شرور،روباه ماده

 

* Nude

لخت، برهنه

 

* Whore

بدکاره

 

* Sow

ماده خوک جوان

 

* Pig

–– خوک، گراز

 

* Theocrasy

شرک به خدا

 

* Hussy

زن گستاخ، دختر فاجر

 

* Vice

گناه، فساد، پلیدی

 

* Chorus girl

دختر رقاصه

 

* Lusts

شهوت ، هوس

 

* Dram

ظرف شراب

 

* Adulterer

مرد زناکار، فاسق

 

* Adultery

زنا، بی دینی

 

 

Charm

طلسم، فریفتن

 

Base-born

حرامزاده

 

Bawdy

فاجر، فاسق، هرزه، زشت

 

Mason

فراماسونی

 

* sister for sale

- خواهرفروشی

 

Tippler

میگسار،

 

Atheist

ملحد، منکر خدا، خدانشناس

 

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مجله خانوادگی آی همسر، تاریخ انتشار: 31تیر1395، کدخبر: - : www.ihamsar.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعمتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
6
مدگرایی در جامعه ما بین جوون ها رواج زیادی داشته خب طبیعتا نسل جوون بدون توجه به اینکه این مد از سوی چه کسی طراحی شده و یا اصلا چه مفهومی رو میرسونه از این پوشش ها استفاده میکنند و همین مدها تو ناخودآگاه افراد جامعه تاثیر میذاره
ناشناس
Norway
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
24
2
هرکسی آزاد است که هرطوری که دوست داری لباس بپوشد ، با این مسائل حاشیه ای نباید جامعه را محدود کنیم
ا.ح75
پاسخ ها
محمد اقبال قادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
زر نزن لطفا
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
چرت نگو، امثال تو باعث اینهمه فساد توی جامعه شدین
خدا ازتون نگذره
مدیر پایگاه

سلام 


می شه بیشتر توضیح بدید؟!

محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
سلام. هیچ کس تو هیچ کاری آزاد نیست. چند نمونه رو خدمتتون عرض می کنم. آزادی که هر وقت دوست داشتی از تقاطع عبور کنی؟!! آزادی هر وقت دوست داشتی از خواب بیدار شی و بری سر کار؟!!! آزادی که هر وقت دوست داری بری خونه؟!!! آقا یا خانم محترم البته که این محدودیت ها برای رشد و تعالی ماست. امر و نهی ائمه معصومین علیهم السلام نیز برای انسان شدن است. پس هر لباسی رو هم که دوست داری نمیتونی بپوشی اگه بنده خدا باشی. اگه بنده شیطان هم باشیم و توی جامعه زندگی کنیم بقیه ما رو امر به معروف خواهند کرد ان شاءالله.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
22
2
فکر کنم ایران و عربستان و سومالی تنها حکومت هایی هستند که نوع پوشش مردم را تا این حد تحت کنترل دارند ؛ چرا نمیگذارید مردم در انتخاب خود آزاد باشند ، هرکس قدرت انتخاب دارد
ا.ح75
پاسخ ها
محمد اقبال قادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
زر نزن
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
خاک بر سرتون کنند کثافتها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
8
8
اکثر مردم به معنی پشت مانتو ها توجه نمیکنن فقط چون ارزونه میخرن
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
1
واقعا اقتصاد اینقدر می تونه تاثیرگذار باشه؟ پس تهاجم به این کشور نباید زیاد کار سختی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
بله صد در صد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین