پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بیش از ۲۰۰۰ گردشگر داخلی و خارجی در پنج ماه نخست سال ۹۶ مهمان اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان قزوین بودند.

شعار سالمحمدعلی حضرتی اظهار داشت: 72 خانه مسافر در روستاهای الموت شرقی و غربی و آبگرم ایجاد شده و 6 اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای زرآباد، گازرخان، دیکین، الولک، شهرک و بهجت‌آباد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین افزود: هدف ما راه‌اندازی و بهره‌برداری اقامتگاه‌های سنتی و محلی‌ در روستاهای هدف گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی بوده که در حال حاضر این روستاها انتخاب شدند.

وی با بیان تلاش برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در دیگر مناطق روستایی استان قزوین عنوان کرد: در صدد راه‌اندازی 21 اقامتگاه دیگر در روستاهای گازرخان، رجایی‌دشت، الولک، زرشک، سوگا، پرچکوه، اندج، هاشا کلایه و کوشک از استان قزوین هستیم.

حضرتی بیان کرد: بسیاری از روستاییان متقاضی تبدیل خانه‌های خود به اقامتگاه بوم‌گردی روستایی شده‌اند که برای حمایت از انها در اخذ مجوز تسهیل شد که درحال حاضر همکاری دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: استقبال کم‌نظیر گردشگران از این اقامتگاه‌ها، جذب بیشتر گردشگر در استان قزوین و رونق اقتصادی در کسب و کار روستاییان این مناطق را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تجهیز و ساماندهی خانه‌های روستایی برای اقامت گردشگران تصریح کرد: به دلیل فراوانی آثار باستانی و تاریخی و طبیعی استان قزوین که جاذبه بسیاری برای گردشگران خارجی و داخل دارد، اقامتگاه بوم‌گردی یکی از روش‌های کم هزینه و بسیار مناسب درجهت جذب گردشگر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین افزود: علاوه بر جذب گردشگر، مشکل اسکان گردشگران در روستاهای تاریخی استان قزوین با چشم‌اندازهای منحصر به فرد، با ایجاد واحدهای اقامتی و محلی در این نقاط برطرف شد.

حضرتی اظهار کرد: ایجاد اقامتگاه‌های محلی با حفظ معماری بومی روستاها، آشنایی دیگر جوامع و احیای آداب و رسوم روستاییان و تامین آرامش روستاییان در ایمن‌سازی مناطق و جامعه‌های محلی اهمیت به‌سزایی دارد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد اقامتگاه‌های بومی و محلی اصیل و سنتی به همکاری و حمایت بانک‌ها احتیاج است که بتوانیم در این مسیر به هدف برسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار شهریور 96، کدمطلب:1504956، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین