پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
وزیر صنایع و بازرگانی روسیه اعلام کرد که این کشور امکان جایگزینی قطعات آمریکایی هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت-100 را برای فروش به ایران بررسی می کند تا دیگر نیازی به دریافت مجوز از آمریکا نباشد.

شعارسال: دنیس مانتوروف گفت: بررسی امکان اجرای جایگزینی قطعات آمریکایی با تجهیزات دیگر را برای صادرات این هواپیماها به ایران بدون نیاز به کسب موافقت واشنگتن در دستور کار داریم.

خبرگزاری ایتارتاس روز شنبه به نقل از سخنان مانتوروف نوشت: در نامه ای به اداره کنترل اموال خارجی سازمان خزانه داری آمریکا (OFAC )، درخواست موافقت با فروش هواپیماهای مسافربری سوپرجت-100 را به ایران کرده ایم و مدتی است منتظر دریافت پاسخ هستیم.

وی ادامه داد: تجهیزات آمریکایی این هواپیما را نمی توانیم به سادگی تعویض کنیم و این امر سریع انجام نمی گیرد. در صورت جایگزینی قطعات و تجهیزات هواپیما نیز مجوز (سرتیفیکات) بین المللی آن را از دست می دهیم.

وزیر صنایع و بازرگانی روسیه گفت: اما اگر این وضعیت ادامه یابد، به فکر تعویض و جایگزینی تجهیزات آمریکایی هواپیمای سوخو سوپرجت-100 خواهیم بود.

براساس گزارش های فنی و تخصصی ارائه شده، سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین آن توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان، بیشترین دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مانند موتور، سامانه های فرود، الکترونیکی و دیگر قطعات کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و... هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در فرودگاه های کشورهای مختلف از جمله ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف شش پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه هفت سال پیش بهره برداری از این نوع هواپیما را آغاز کرده و شرکت سوخو نیز تا کنون سفارش ساخت 197 فروند را دریافت کرده که 49 فروند آن در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهایی مانند اندونزی و ارمنستان قرار گرفته است.

مسکو متکی به طرح فروش هواپیمای پیشرفته سوپرجت 100 و به تازگی MC21 (هواپیمای مسافربری جدید میان برد روسیه)، می خواهد در چارچوب راهبرد افزایش سطح روابط اقتصادی با تهران، بخشی از نیازهای بازار هوایی ایران را تامین و همچنین درآمد ارزی بیشتری جذب کند تا بتواند منابع مالی لازم را برای افزایش تولید آن به دست آورد.

از سوی دیگر، افزایش پرواز این نوع هواپیما در ایران می تواند برای دیگر مشتریان بازار جهانی سوخو سوپرجت نیز تبلیغات خوبی باشد و برداشت قبلی تفاوت کیفیت هواپیماهای روسی با غربی را کمرنگ تر کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 15 مهر 1396 ، کدخبر: 714576 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مبینا
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
یعنی ما حتی به خاطر چن تا قطعه داخل هواپیما هم تحریمیم؟؟؟؟این داستان تحریم شدت واقعا تا کجا ادامه پیدا میکنه .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین