پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: رویکرد اصلی جهاد دانشگاهی، دانش بنیان بودن آن است.

شعار سال: دکترسید علی نادر دهقانی‎الوار در نشست هم اندیشی با مدیر کل آموزش و پرورش استان، جهاد دانشگاهی را مجموعه‌ای دانش بنیان معرفی و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با تجاری‌سازی ایده‌های علمی و دانش بنیان کمک می‌کند تا از پژوهشگران و کارآفرینان حمایت مادی و معنوی به عمل آورد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در تجاری‎سازی و انجام پروژه‌های دانش‎بنیان قدمتی طولانی دارد و تمام فرستنده‌های رادیویی کشور و دکل‌های نفتی توسط این نهاد راه‌اندازی شده‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی مراکز رشد و فناوری از ایده‌ها و تجارب نو حمایت می‌کند و با تجاری‎سازی آنها تلاش می‌کند تا به توسعه فعالیت‌های دانش‎بنیان کمک کند.

دهقانی‎الوار آموزش و پرورش را زیربنای توسعه کشور معرفی کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توسعه مزارع گیاهان دارویی و تجاری‎سازی این صنعت از ظرفیت‌های استان حمایت واقتصاد را در راستای توانمندی‌ها ی بومی محلی هدایت می‌کند.

وی با اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای توسعه همکاری‌ها با آموزش و پرورش افزود: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا در توانمندسازی معلمان مشارکت کند.

احمد عبدی پور، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی لرستان نیز در این نشست به انعقاد تفاهم نامه آموزش‌های مجازی آموزش‎دهندگان نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه تیرماه 95 بین سازمان نهضت سوادآموزی کشور و جهاد دانشگاهی منعقد شد و بر اساس آن برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی آموزش‎دهندگان سوادآموزی به جهاد دانشگاهی واگذار شد.

وی افزود: بعد از این تفاهم‎نامه 132 هزار آموزش‎دهنده سوادآموزی شناسایی شد که 71 هزار نفر از آنها آموزش دهندگانی بودند که فعالیت آنها ادامه داشت.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی لرستان به ثبت‎نام 67 هزارو 500 آموزش دهنده سوادآموزی در سامانه جهاد دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: 61 هزار و 707 نفر هم متقاضی شرکت در آزمون شدند.

عبدی‌پور سهم لرستان را 5161 آموزش دهنده عنوان و اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با تجهیز 10مرکز در سراسر استان در مدت یک هفته آزمون توانمندسازی را با موفقیت برگزار کرد.

وی شرط قبولی آموزش دهندگان را کسب حداقل 60 درصد نصاب علمی در آزمون اعلام کرد و افزود: از هر آموزش دهنده 100 سوال پرسیده می‌شود که 30 سوال آسان، 30 سوال متوسط و 40 سوال هم تقریبا دشوار است.

عبدی‌پور گفت: آموزش دهندگانی که در آزمون موفق به کسب حدنصاب علمی نشوند و یا موفق به شرکت در آزمون نشوند، می‌توانند دوباره در آزمون ثبت‎نام و شرکت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 17 مهر 96، کدمطلب:967-3686-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین