پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۴۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
استانداراز وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایلام علی‌رغم دارا بودن پتانسیل‌های عظیم اقتصادی ، موقعیت ممتاز جغرافیایی و پیشینه‌ی فرهنگی به عنوان پاردوکسی عجیب یاد کرد و گفت: صاحبان ایده و پژوهشگران به حل این مشکل کمک کنند.

شعار سال: استانداراز وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایلام علی‌رغم دارا بودن پتانسیل‌های عظیم اقتصادی ، موقعیت ممتاز جغرافیایی و پیشینه‌ی فرهنگی به عنوان پاردوکسی عجیب یاد کرد و گفت: صاحبان ایده و پژوهشگران به حل این مشکل کمک کنند.

 «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در مراسم اختتامیه‌ی دومین جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز در دانشگاه ایلام، با بیان اینکه استان ایلام از پارادوکس عجیبی رنج می‌برد، اظهار کرد: این استان از یک‌سو از منابع خدادادی، مزیت‌ها و پتاننسیل‌های بالایی که هر کدام به تنهایی عامل توسعه‌اند، برخوردار است و از سوی دیگر فقر، توسعه‌نیافتگی، بالا بودن آمار آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی و بیکاری در آن بیداد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در همه‌ی دولت‌ها در استان کار شده اما جای کار بسیار زیادی وجود دارد، تصریح کرد: مرز مریت بزرگی است که مردم ایلام فعلا صدمه‌اش را دیده‌اند، در حالی که منطقه آزاد، بازارچه‌ها، گذرگاه‌های مرزی و بازارچه کوله‌بری مزیت‌هایی قابل دسترسی هستند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در بخش کشاورزی و مهار آب‌های مرزی مشکل داریم و از حدود 340 هزار هکتار زمین قابل کشت تنها یک چهارم آبی است، تصریح کرد: چرا کشاورز ما باید فقط غلات بکارد، در حالی که تغییر الگوی کشت و نوع کشت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سلیمانی ایلام را دارای جایگاه گردشگری بسیار ارزشمندی توصیف کرد و گفت: اربعین در کنار اهمیت سیاسی ، دینی و مذهبی دارای اهمیت اقتصادی است اما متاسفانه کاملا تحت‌الشعاع دولت است و می‌توان کم‌کم با کمک صاحبان ایده برنامه‌ریزی کرد و اربعین را به کمک اقتصاد استان آورد، به عنوان مثال اگر هر زائر اربعین در بازگشت از عراق از استان ایلام 50 هزار تومان خرید کند در مجموع کمک بزرگی به استان خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت مراکز آموزشی کشور از مکتب‌خانه، تا دارالفنون،تا وزارت آموزش عالی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمانی در دانشگاه‌ها برای تکمیل کادر اداری وزارت‌خانه‌ها نیرو تربیت می‌شد اما امروز ماموریت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تغییر کرده است.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت اجرای اصل 44، گفت: امروز ثابت شده است دولت نمی‌تواند کارخانه‌دار خوبی باشد یا کار عمرانی را به خوبی به انجام برساند و همیشه سازه‌های دولتی مشکل دارند که در زلزله‌ی اخیر شاهد این موضوع بودیم.

سلیمانی با بیان اینکه رسالت امروز وزارت علوم تربیت نیروی محقق و فناور است، تصریح کرد: نمایشگاهی که امروز در نتیجه‌ی فعالیت‌های پژوهشی فرزندان این استان برپا شده نویدبخش حل مشکلات استان توسط صاحبان ایده است.

وی تصریح کرد: وظیفه‌ی پژوهشگران پاسخ دادن دقیق علمی به تناقض ذکر شده در است و با ایده‌های عالمانه می‌توان این مشکلات را مرتفع کرد.

وی در ادامه بر اجرایی شدن تخصیص 3 درصد بودجه‌ی هر سازمان و اداره‌کل به پژوهش گفت: باید به دنبال سازو کاری باشیم که این میزان اعتبار بعد از انجام کار پژوهشی به دستگاه‌های واجد شرایط اختصاص پیدا کند.

سلیمانی تاکید کرد: دانشگاه‌ها در کار ساخت و ساز صرفه‌جویی کنند و حاصل صرفه‌جویی را به پژوهش اختصاص دهند.

ارسال 233 ایده به دومین جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز/ آغاز برنامه‌ریزی برای جشنواره‌ی سوم

رئیس دانشگاه ایلام از رشد قابل توجه اشتقبال ایده‌پردازان از دومین جشنواره ایده‌های ثروت‌ساز خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای سومین جشنواره از امروز آغاز می‌شود.

«دکتر محمدعلی‌اکبری»نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری این جشنواره بیانگر تلاش در راه ماموریت اصلی دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان در راه تغییر فرهنگ کار و اشتغال است چرا که وظیفه‌ی امروز دانشگاه تبدیل ایده به ثروت و آمادگی جوانان برای کسب و کار و کمک به بازاریابی برای طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه در اولین دوره‌ی جشنواره‌ی ایده‌های ثروت‌ساز 73 ایده وارد رقابت شدند، تصریح کرد: این ایده‌ها در دومین دوره‌ی جشنواره به 233 مورد رسید که 168 ایده قابل رقابت مشخص شدند که این رشد نشان می‌دهد در مسیر درستی قرار داریم و برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌ی سوم از امروز آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: ایده‌های رسیده به جشنواره در 6 پنل و توسط 46 نفر داوری و در نهایت 12 ایده‌ی برتر معرفی شدند و در مجموع 16 نفر از ایده‌پردازان جزء اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها بودند که بیانگر این است که خوشبختانه استاد ما خود را محدود به کلاس درس نکرده است.

علی‌اکبری درباره‌ی ترکیب ایده‌پردازان این دوره به تفکیک شغل ادامه داد: 25 نفر از این افراد دارای شغل آزاد، 11 نفر فاقد شغل، 2 نفر خانه‌دار، 6 نفر دانش‌آموز، 56 نفر دانشجو و 29 نفر کارمند بوده‌اند.

وی در تشریح آمار ایده‌پردازان در این جشنواره به تفکیک میزان تحصیلات، تصریح کرد: 56 نفر از این افراد کارشناس، 42 نفر کارشناس‌ارشد، 22 نفر دکتری و 21 نفر دارای مدرک کاردانی و پایین‌تر هستند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به برنامه‌های دولت برای کارآفرینی مخصوصا در روستاها گفت: این دانشگاه با توجه به دارا بودن دانشکده‌ی کشاورزی و فعالیت دو گروه آموزشی توسعه‌ی روستایی و کارآفرینی آماده‌ی هرگونه نقش‌آفرینی در کارگروه اشتغال است.

به گزارش ایسنا، در ادامه از صاحبان 12 ایده‌ی برتر شامل «اکرم ولی‌پور» ، «هادی محمدی» ، «سیدحسین سجادی» ، «مهدی رشنوادی» ، «زهرا نوری» ، «مجید محمودی» ، «امیرحسین کسائی» ، «فرزین شماع» ، «محمد فروزنده» ، «یوسف نیازی» و «مهدی محمدی» تجلیل شد.

«مجید محمودی» از ایده‌پردازان این دوره به خاطر دو ایده معرفی و تجلیل شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:96090803792، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین