پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۹۵۴۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
رئیس کارگروه صنایع غذایی ایران گفت: افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران منجر به افزایش و تعمیق همکاری اقتصادی بین دوطرف خواهد شد اما پیشنیازهای ممکن نیز باید بررسی و برطرف شود تا تجار دوطرف در شرایطی عادلانه و رقابتی با یکدیگر به تعامل و همکاری بپردازند.

شعارسال: علی شریعتی رئیس کارگروه صنایع غذایی ایران با ارزیابی مراودات بانکی ایران، گفت: نبود سهولت انتقال پول و گشایش‌های اعتباری برای فعالان اقتصادی در ایران با دیگر بانک‌های بین‌المللی کماکان وجود دارد و اگر توسعه اقتصاد، جزو هدف‌گذاری‌ها باشد باید توسعه مبادلات بانکی نیز همزمان اجرایی شود.

وی ادامه داد: مراودات بانکی در زمان تحریم‌ها به پایین‌ترین سطح ممکن رسید و همین مسئله مبادلات تجاری ایران با کشورهای اتحادیه اروپا را به شدت کاهش داد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی افزود: افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران منجر به افزایش و تعمیق همکاری اقتصادی بین دوطرف خواهد شد اما پیش‌نیازهای ممکن نیز باید بررسی و برطرف شود تا تجار دوطرف در شرایطی عادلانه و رقابتی با یکدیگر به تعامل و همکاری بپردازند.

شریعتی همچنین با اشاره به اینکه باید تعاملات دوطرفه بین ایران و اروپا افزایش یابد،‌ تاکید کرد: یکی از ابزارهای توسعه صادرات، نمایشگاه است اما متاسفانه اقتصاد ایران از فرصت‌های بین‌المللی عکس بهره‌برداری را انجام می‌دهد؛ تجار و فعالان اقتصادی در برگزاری نمایشگاه‌ها باید در راستای ارائه محصول خود به بازارهای جهانی گام بردارند اما اقتصاد ایران با برپایی نمایشگاه بیشتر به فکر واردات است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: درصد مشارکت خارجی‌ها در نمایشگاه‌های کشور به‌ویژه در نمایشگاه کشاورزی و محصولات غذایی همواره نسبت به سال گذشته آن، رشد پیدا می‌کند اما به علت نداشتن نقشه راه این نمایشگاه‌ها نمی‌تواند به اهداف پیش‌بینی شده خود دست یابند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 8 آذر 1396 ، کدخبر: 311027 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین