پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
نخستین نشست فصلی جمعیت زنان نواندیش و اصلاح طلب استان همدان با هدف بررسی سهم زنان از مدیریت استان برگزار شد.

شعار سال: طاهره ایزدی محقق و از فعالان حقوق زنان در این نشست ضمن ابراز تأسف از سهم اندک مشارکت زنان در اشتغال کشور گفت: سهم اشتغال زنان کشور در سال جاری ۱۲ درصد بوده که این آمار حتی قابل مقایسه با کشور عربستان٬ با آمار ۱۵ درصدی٬ نیست.

وی اظهار کرد: شهر فعال نیازمند زنان فعال است و ما تنها نیازمند ایجاد اشتغال برای زنان نیستیم بلکه زنان باید نقش فعال در شهر و در تمام حوزه ها ایفا کنند.

ایزدی افزود: سهم زنان استان در کرسی‌های مدیریت پایین است اما بهتر است زنی بر کرسی مدیریت تکیه زند که لایق و توانا باشد چون در غیر این صورت این خود زنان هستند که لطمه می‌بینند.

ابوالقاسم الماسی مدیر سیاسی استاندار همدان نیز در خصوص سهم ۳۰ درصدی در پست‌های مدیریتی زنان در دولت دوازدهم گفت: راهی طولانی در این زمینه وجود دارد که مستلزم تلاش و صبر و پیگیری مداوم است و یک شبه نمی‌توان به این اعداد و ارقام دست یافت.

الماسی تصریح کرد: اشتغال یکی از مجموعه مشکلات زنان در جامعه ایران است و نمی‌توان تنها مسئولان را در این زمینه مقصر دانست و باید بپذیریم فرهنگ جامعه نیز به مشکلات زنان دامن می‌زند.

در انتهای این جلسه نیز حاضرین سئوالات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکلات زنان استان مطرح کردند و به گفتگو گذاشتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار 1دی 96، کدمطلب:573289، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین