پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۳۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت که کارنامه و عملکرد وزرا و استانداران در راستای استفاده از زنان توانمند در عرصه مدیریتی کشور در سال جاری و بنا به پیگیری و تاکید دکتر روحانی، تحویل دولت و رئیس جمهوری شده است.

شعارسال: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت که کارنامه و عملکرد وزرا و استانداران در راستای استفاده از زنان توانمند در عرصه مدیریتی کشور در سال جاری و بنا به پیگیری و تاکید دکتر روحانی، تحویل دولت و رئیس جمهوری شده است.

 معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: دولت دوازدهم و شخص رئیس جمهوری به طور جدی به الگوی واگذاری 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان متعهد است که این مهم باید تا پایان فعالیت دولت دوازدهم تحقق یابد.

گرچه معاون رئیس جمهوری به صراحت از عدم رضایت و یا نگرانی خود از استفاده از زنان در پست های مدیریتی سخنی نگفت اما به گونه ای کنایه آمیز و اشاره ای که از فحوای کلامش پیدا بود گویی این مهم آنطور که انتظار داشته، پیش نرفته است.

ابتکار تصریح کرد که بیش از 41 درصد تعداد کارکنان دولت در جمهوری اسلامی زنان هستند اما سهم آنان در عرصه مدیریتی بسیار ناچیز است.

براساس آمار سازمان اداری و استخدامی کشور در حال حاضر افزون بر 2 میلیون و 360 هزار کارمند به شکل رسمی،پیمانی و قراردادی در دستگاه های مختلف دولتی مشغول به خدمت هستند.

وی یادآور شد که یکی از تذکرات و تاکیدات همواره شخص دکتر روحانی و تکلیف مهمی را که به معاونت امور زنان و خانواده واگذار کرده موضوع 30درصد استفاده از بانوان در عرصه مدیریتی است.

ابتکار اضافه کرد که بدون شک زنان توانمند، کارآمد و فرهیخته با حضور و مشارکت در عرصه های مختلف مدیریتی می توانند در تربیت و ساختن جامعه و حتی خانواده ها تاثیر گذار باشند.

وی همچنین موضوع عدالت جنسیتی را یادآور شد و گفت: جهت گیری ها و سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید توجه به ارتقای جایگاه بانوان است که البته برای تحقق آن همه دستگاه ها و بخش ها موظف به اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: بانوان در حوزه ورزش ، آموزش و بهداشت با وجود خدمات شایان توجه در دولت تدبیر و امید اما همچنان نیازمند حمایت بیشتر هستند.

ابتکار ادامه داد: هنوز در برخی مناطق کشور دختران بازمانده از تحصیل و یا دچار عقب ‌ماندگی های جدی وجود دارد که این امر کم تحرکی و مشکلات روحی و روانی را برای آنها بهمراه داشته است.

وی بیان کرد که ساز و کارهای موضوع ماده 101در زمینه عدالت جنسیتی در ستاد ملی زنان و خانواده با حضور رئیس جمهوری ، مسئولان عالی قوه قضائیه ، مجلس و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ و نهایی شده است.

وی ابراز داشت: یکی از شاخص های قابل اجرای این قانون این است که از سال 98 برای اجرا و تحقق آن در بودجه سالانه دستگاه ها و سازمان های مختلف اجرایی کشور اعتبار پیش بینی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به موضوع اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده نیز گفت: این طرح که از اسفندماه سال گذشته شروع شد در بسیاری استان ها تدوین و به حوزه زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور نیز ابلاغ شده است.

ابتکار گفت: این سند همچنین پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان ها قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به موضوع ماده 102 سیاست های کلی و ابلاغی رهبری در موضوع خانواده نیز گفت که این مهم یکی از محورهای اساسی برنامه های دولت دوازدهم در حوزه اجتماعی و خانواده است.

ابتکار اضافه کرد که همچنین گفت و گوی ملی نهاد خانواده و گفت و گوی بین نسلی با امضای تفاهم نامه ها با برخی وزارتخانه ها و سازمان ها آغاز شده که یکی از اهداف اساسی آن توجه به ارتقای ارتباطی به عنوان یکی از آسیب های جدی در خانوادهاست.

وی با بیان اینکه لکنت زبان و سوء تفاهم در بین خانواده های ایرانی رو به افزایش است ، گفت: برای رفع این چالش ها باید با کسب مهارت ها و مفاهمه ارتباطی ،انسجام و همگرایی بیشتر بین خانواده را افزایش داد.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: حمایت از سازمان های مردم نهاد با نگاه جامع و با حفظ آداب، سنن ، فرهنگ و اصالت های ناب در مناطق مختلف کشورمان از دیگر رویکردهای مهم حوزه معاونت امور زنان و خانوده رئیس جمهوری است.

وی به شاخص کارآمدی و ضرورت تبدیل تهدیدها به فرصت با تقویت انسجام و همگرایی به عنوان اصل راهبردی دولت دوازدهم اشاره کرد.

ابتکار افزود که تحقق این شاخصه مهم با توجه به شرایط حاکم و بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و جنگ اقتصادی علیه کشورمان ضرورتی غیرقابل انکار محسوب می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفری یک روزه به کهگیلویه وبویراحمد ضمن بازدید از چندین طرح مشارکتی زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی ، طرح های بوم گردی در حوزه گردشگری ،در نشست شورای اداری استان نیز شرکت کرد.

نشست با فعالان مدنی و تشکل های مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده و حضور در برنامه تلویزیونی در شبکه استانی دنا پایان بخش برنامه های سفر یک روزه ابتکار به کهگیلویه وبویراحمد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:12 آذر 1397 ، کدخبر:83121639 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
م.م77
اصن بحق سر مرد و زن نیست که
هر کس که متخصص تر بود باید اون رو انتخاب کرد
اینو بایئ جا بندازن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین