پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
یکی از علمای شیعه بحرین از تلاش مقامات آل خلیفه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به عنوان ذلت و خواری یاد کرد.

شعارسال:  آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای ارشد شیعه بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) منطقه قفول خطاب به آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین که در اقامت اجباری در منزل و محاصره نیروهای آل خلیفه قرار دارد، گفت: ای پدری که در دل ها ساکن هستی، با احترام و خضوع و وفاداری به شما درود می فرستیم چرا که به دین و وطن عشق ورزیده و به علوم و ارزش ها و مبانی دین پایبند هستی.

سلامتی شیخ عیسی قاسم سلامتی بحرین است

وی با اشاره به بیماری شیخ عیسی قاسم افزود: همه مومنان با نگرانی شدید پیگیر وضع جسمانی شما بوده و خواستار سلامتی شما و وطن هستند. سلامتی شما به معنای سلامتی وطن است زیرا همواره پیگیر خیر و امنیت و صلح و محبت و تسامح برای بحرین و مسلمانان بوده ای.

آیت الله غریفی به بررسی آخرین تحولات رخ داده علیه قدس پرداخت و تصریح کرد: قدس به عنوان شهر اعراب و مسلمانان که مسجد الاقصی را در خود جای داده است، در شرایط بسیار سخت و خطرناکی قرار دارد و می خواهند این شهر را سرقت کنند. این مساله خشم و غضب فلسطینیان و اعراب و مسلمانان و همبستگی سایر جهانیان را به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: در این شرایط شاهد هستیم که یک نفر از بحرین به قدس رفته و دست در دست پلید صهیونیست ها می گذارد تا به مذهب و قشرهای مختلف ملت توهین کند. ای قدس؛ از آنچه بر تو رخ می دهد به شدت شرمسار و عذرخواهیم و قاطعانه می گوییم که این اشخاص به هیچ وجه نماینده بحرین و جهان عرب و اسلام نیستند.

سکوت در برابر جنایت علیه قدس خیانت است

این عالم بحرینی با تأکید بر مخالفت قاطع ملت بحرین با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه داد: عادی سازی روابط به معنای توهین به هویت دینی و قومیتی و زیرپا گذاشتن مسائل سرنوشت ساز امت اسلامی است و ملت بحرین هیچگاه به این ذلت تن نخواهد داد. همه مسلمانان و اعراب تلاش برای تسلط بر این سرزمین مقدس را به شدت محکوم کرده و سکوت در برابر این مساله را خیانتی ذلت بار می دانند.

وی انتقال سفارت آمریکا به قدس و پذیرش رسمی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را عامل متحد شدن مسلمانان دانست و تأکید کرد: تا زمانی که دولت ها و ادیان و مذاهب اسلامی در شکاف قرار داشته باشند توطئه ها علیه امت و جوامع و مقدسات اسلامی به ویژه فلسطین و قدس و مسجد الاقصی ادامه خواهد داشت و دشمنان به اهداف خطرناک و شوم خود دست می یابند.

عزت و قدرت مسلمانان با شکاف و نزاع از بین می رود

آیت الله غریفی درباره توجه ویژه قرآن کریم به وحدت خاطرنشان ساخت: اگر وقت و انرژی مسلمانان صرف نزاع و درگیری کشتار میان یکدیگر شود هیچ عزت و قدست و عظمت و اراده ای باقی نمی ماند. امیدواریم فریاد قدس سبب نزدیکی دیدگاه ها و وحدت باورها شود.

وی به نقش رسانه ها در وحدت یا شکاف اشاره کرد و گفت: رسانه یک رسالت به شمار می آید که رسالت دین و وجدان و ارزش ها را در خود جای داده و در صورت دوری از اهداف دین و وجدان و ارزش ها مرتکب خیانت شده است. رسانه منحرف از زبان کذب، گمراهی، انحراف و تولید فتنه و نزاع استفاده کرده و رسانه ها پایبند از زبان صداقت، اصلاح، هدایت، محبت، تسامح و وحدت بهره می گیرد.

تکفیر از نتایج رسانه های فاسد به شمار می آید

این عالم بحرینی با اشاره به پیشرفت گسترده رسانه ها در دوران کنونی افزود: این پیشرفت یا در چارچوب اصلاح بوده و یا فساد را مدنظر قرار می دهد؛ اصلاح و انحراف راه و روش دینی و سیاسی در گرو عملکرد رسانه هاست. 

وی در تبیین نشانه های رسانه های فاسد بیان داشت: بسیاری از کشورها قربانی رسانه های فاسد دینی و سیاسی هستند. تکفیر، گسترش فتنه مذهبی و طایفه ای، تندروی و خشونت از مهمترین فساد دینی به شمار می آید که نزاع و اختلاف و  دشمنی فراوانی به وجود آورده و جوامع را در آستانه فروپاشی قرار می دهند که این مساله از نتایج عملکرد رسانه های فاسد است.

این عالم بحرینی ادامه داد: رسانه آزاد رسانه ای است که از جهالت و تعصب دینی و سیاسی به دور باشد و می تواند محبت و وحدت و همبستگی را به وجود آورد، چنین رسانه ای موظف است دیدگاه فاسد و زشت و متعصب را اصلاح کند.

تاسیس شبکه ماهواره ای وحدت بین مسلمانان

آیت الله غریفی سازمان تکفیری را حامی رسانه های تندرو و فاسد دانست و تصریح کرد: مطمئنا پشت هر رسانه تکفیری یک سازمان تکفیری تندرو قرار دارد و نباید گمان کرد که یک شخص عامل همه این مصائب است. گروه های مخالف اسلام نیز به شدت از این رسانه ها حمایت می کنند و همگرایی اهداف میان تکفیری ها و دشمنان اسلام وجود دارد.

وی ایستادگی در برابر رسانه های تکفیری را از وظایف مهم علمای مذاهب مختلف یاد کرد و اظهار داشت: علمای جهان اسلام باید در برابر کسانی که وحدت مسلمانان را در تیررس قرار داده اند، ایستادگی کرده و گفتمان دینی و فرهنگی و سیاسی را در این راستا گسترش دهند. تاسیس شبکه ماهواره ای مشترک با عنوان وحدت بین مسلمانان می تواند نقش مهمی در کاهش تعصب های افراطی و مذهبی داشته باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار 1 دی 96، کد خبر:544435 ، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین