پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
متاسفانه کسی نبود که در مورد سرعت بخشیدن به حرکت بیمه های اروپایی درکار با ایران صحبت کند.

شعارسال: فرهاد فزونی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران، گفت: جزئیات توافق نامه هایی که در سفر اخیر هیئت اقتصادی دولت و بخش خصوصی به اروپا انجام شد، بطور دقیق مشخص نیست و تنها اطلاعات کلی از این توافق نامه ها داریم. ما نمی دانیم با چه روش و سیستمی خریدها را انجام دادند در حالی که ممکن است شیوه های اتخاذ شده بر نتیجه این خریدها اثر بگذارد.

فزونی با اشاره به خرید ۱۱۸ فروند هواپیما برای ایرلاین های دولتی گفت: این خریدها باعث بزرگ تر شدن شرکت های هوایی دولتی که فشل است خواهد شد و باوجود شعارهای دولت در حمایت از بخش خصوصی، در این مورد هم بخش خصوصی نادیده گرفته شده. واقعا جای گله دارد که چرا بخش خصوصی را وارد بازی نمی کنند.

فزونی ادامه داد: در سفر اخیر قراردادها با توجه به امکانات دولت و مشکلات فعلی بوده. این داستانی است که دولتی ها خودشان می دانند و خدای خودشان و اگر امکاناتشان همین بوده چاره ای نبوده. نکته مهم تر این است که چرا بعضی مسائل جا ماند و در سفر اخیر به اروپا فراموش شد. دولت و بخش خصوصی مشکلات مشترکی در فضای فعلی تجاری دارند که در سفر اخیر می توانستند با طرح آن، برای حل این مشکلات اقدام موثری را از سوی اروپایی ها شاهد باشند. در حال حاضر، هیچ کدام از بیمه های اروپایی در حوزه کشتیرانی حاضر نیستند کشتی ها یا محموله هایی که به ایران می آید را بیمه کنند. آقای مهندس نعمت زاده در این سفر صحبتی در مورد شهامت بیشتر بانک های اروپایی کردند و گفتند بهتر است وارد بازی شوند. متاسفانه کسی نبود که در مورد سرعت بخشیدن به حرکت بیمه های اروپایی در مورد ایران صحبت کند. همین مسأله باعث خواهد شد که صادرات نفتی و غیرنفتی ما زیان بببیند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: به هرحال وقتی شرکت پژو به ایران می آید، هم این شرکت سود می برد، هم دولت فرانسه و از رهگذر این ارتباط می توانیم پیگیر مسائلی چون بیمه محموله ها و کشتی هایمان هم باشیم. این مسأله، چیز عجیب و غریبی نیست فقط باید با چانه زنی و مذاکره، به خواسته هایمان برسیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 19بهمن1394، کدخبر: 20614: www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین