پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران پاسخگوی مهمترین سوالات خبرنگاران در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی بود.

شعارسال: حسین جابری انصاری در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و اعیاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سفر علی اکبر ولایتی به روسیه گفت: روابط ایران و روسیه روابط خوب و مستحکمی است و رفت و آمدها مابین مسوولین امری عادی است. سفر ولایتی هم به دعوت موسسه تحقیقاتی و استراتژیک روسیه انجام شده بود و دکتر ولایتی در طول این سفر با مقامات متعدد روسیه دیدار کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در مورد فایل صوتی منتسب به مقامات حماس که عدم کمک ها و حمایت های مالی ایران به حماس را بیان کرده بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حمایت از جنبش مقاومت فلسطین را در سیاست های اصولی خود قرار داده و در همین چارچوب با جنبش های مختلف فلسطین ارتباط دارد. در مورد جنبش حماس هم روابط در این قالب کلی می گنجد و ما قصد ورود به جزئیات این مسائل مطرح شده را نداریم.

جابری انصاری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی در مورد اظهارات نبویان، نماینده تهران که از وجود دو جاسوس در میان 12 بازرس آژانس خبر داده بود، گفت: این مساله متوجه مقامات ذیربط در وزارت اطلاعات است، اما؛ به طور کلی از ابتدای مسائل هسته ای بر عدم سوء استفاده از عناوین بین المللی برای انجام فعالیت خاص حساسیت داشتیم. چنین موردی اگر وجود داشته باشد توسط سازمان انرژی اتمی و وزارت اطلاعات پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا گفت: روابط با اتحادیه اروپا در دستور کار قرار گرفته و آنچه قطعی است سفر خانم اشمیت، معاون خانم موگرینی است که امروز و فردا این مذاکرات در تهران با معاونین وزارت امور خارجه انجام می گیرد. گفتگوها بر اساس توافق انجام گرفته با اتحادیه اروپا هر شش ماه یک بار تکرار می شود. اولین گفتگو نیز فردا انجام می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد خبر درخواست ویزا از سوی سه نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: این درخواست در نگاه اول اقدامی تبلیغی است که با هدف جنجال آفرینی ایجاد شده است. با این وجود سیاست ایران به طور کاملا روشن جلوگیری و مخالفت با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی کشور است. موضوع درخواست روادید در کمیته ویژه درخواست روادید اتباع آمریکا بررسی می شود.

وی در خصوص احتمال ارتقای روابط ایران و انگلیس با اشاره به دیدار اخیر ظریف با همتای انگلیسی خود گفت: دولت انگلیس آمادگی خود را برای صدور روادید و حل مسائل کنسولی اعلام کرده است، اما؛ اینکه آینده روابط سیاسی دو کشور چگونه خواهد بود، بر اساس مصوبات مجلس و تصمیم ملی اتخاذ می شود.

جابری انصاری در مورد اقدام اخیر دولت فرانسه برای نخریدن پهبادهای اسرائیل که در مخالفت با سیاست های این رژیم اتخاذ شده، گفت: برخی دولت های اروپایی تحریم و نخریدن بعضی از تولیدات رژیم صهیونیستی را اتخاذ کرده اند. ایران هم به طور ثابت همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و هرگونه اقدامی را در برخورد با رژیم صهیونیستی یک اقدام مثبت تلقی می کند. ما امیدواریم که این اقدام کوچک موردی به سیاست آشکار همه کشورها بدل شود. اقدام اخیر فرانسه اگر چه اقدامی کوچک، اما؛ مقدمه اقدامات بزرگ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با اشاره به انتشار خبر دستگیری تعدادی از صیادان ایران در کویت به خبرنگاران گفت: آنچه اتفاق افتاده به شکل کتبی به ما اعلام نشده است و صرفا به شکل شفاهی مطرح شده است. درگیری بین صیادان ایرانی و یا صیادان کویتی یا اتباع عربی دیگر اتفاق افتاده و سفارت ایران در کویت و همین طور وزارت خارجه از مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری این موضوع هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 19بهمن1394، کدخبر: 20597: www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین