پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
نتایج یک مطالعه نشان داده است، فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش ریسک خودکشی در بین افراد، به ویژه دختران شده است.

شعارسال: نتایج یک مطالعه نشان داده است، فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش ریسک خودکشی در بین افراد، به ویژه دختران شده است.

نتایج یک تحقیقات نشان داده است، رسیدن به یک مطلوب کاذب در دختران و دستیابی به ایده‌آل‌های کاذب جامعه امروز، می‌تواند خطر خودکشی در دختران را به شدت قوت دهد.

محققان دانشگاه وسترن انتاریو با پژوهش‌های بسیار دریافتند، بمباران تصاویر در فضای مجازی نظیر اینستاگرام و فیس‌بوک خواه و ناخواه موجب تمایل به "کمال‌گرایی کاذب" در دختران می‌شود و نرسیدن به آنچه که مد نظر آنها است خطر بروز خودکشی را به شدت افزایش می‌دهد.

آنها اغلب از بازیگران و هنرمندان الگو می‌گیرند و تمایل دارند مانند خیلی از آنها قدبلند، لاغراندام، صورت جراحی پلاستیک شده و تحصیلات عالی داشته باشند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فشار برای کامل شدن در جامعه مدرن امروز به طور قابل توجهی خطر بروز خودکشی را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران باور دارند، تنوع لباس و خوردن غذاهای متفاوت در رستوران‌های گرانقیمت از جمله مسائلی است که افراد عادی تلاش می‌کنند تا مانند هنرمندان به آنها دست یابند، اما به دلیل اینکه رسیدن به معیارهای کاذب "کمال‌گرایی" برای بسیاری از آنها دشوار است، در نتیجه احتمال بروز خودکشی در آنها شدیداً افزایش می‌یابد.

دکتر مارتین اسمیت، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید:‌ «پژوهش‌های تیم ما نشان داده است "کمال‌گرایی کاذب در جامعه مدرن امروز" می‌تواند مرگبار باشد».

به گفته پژوهشگران، خودکشی 56 درصد از بزرگسالان به دلیل فشار خارجی برای کامل شدن بوده است؛‌ بر اساس آمار و ارقام موجود سالانه تقریباً یک میلیون نفر خودکشی می‌کنند.

دسترسی کودکان به فضای مجازی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند حس "کمال‌گرایی کاذب" را از سنین پایین در آنها پدید آورد و قبل از آنکه آنها کاملاً به بلوغ عقلی برسند، به خاطر نرسیدن به آنچه که فکر می‌کنند "کمال" است، خودکشی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 2 دی 1396، کدخبر: 379748، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
نحوه القای مطالب در فضای مجازی خیلی خیلی راحت تر و شدید تر از فضای حقیقی ست..پس به طبع تاثیر گذاری بیشتر و خب آثار سو هم نمایان میشود
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین