پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
اطلاع از آخرین زلزله‌های کشور با اپلیکیشن موبایل،کارخانه مونتاژ سرور در ایران راه‌اندازی می‌شود،همه چیز درباره بنچمارک سونی H۸۲۶۶ ،جلوگیری از شایعه پراکنی با فناوری دانش بنیان و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.
شعار سال: اطلاع از آخرین زلزله‌های کشور با اپلیکیشن موبایل


با وجود پیشرفت چشمگیر علم هنوز زلزله قابل پیش بینی نیست و ایران نیز یک کشور زلزله خیز به حساب می‌آید.

در ایران مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به دانشگاه تهران تمامی زمین‌لرزه‌های اتفاق افتاده در کشور و نواحی را با دقت خوبی ثبت می‌کند.

اپلیکیشن زلزله‌نگار براساس اطلاعات به لحظه مرکز لرزه‌نگاری کشور، آخرین زمین‌لرزه‌های ثبت شده توسط این مرکز را با جزئیات کامل اطلاع رسانی و به روز می‌کند.

کارخانه مونتاژ سرور در ایران راه‌اندازی می‌شود


محمد جواد آذری جهرمی با انتشار پیامی در یکی از صفحات اجتماعی‌اش نوشت: روز گذشته و پس از جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام، کارخانه تولید تجهیزات الکترونیکی خودرو با ظرفیت اشتغال برای ۱۰۰ نفر افتتاح شد.

وی در ادامه این متن، آورد: همچنین کلنگ آغاز عملیات عمرانی هشت پروژه فناوری اطلاعات در حوزه مراکز داده، ساخت مودم و تجهیزات دسترسی و نیز کارخانه مونتاژ سرور و تجهیزات ذخیره‌ساز که توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد، در این منطقه به زمین زده شد؛ مطابق برنامه‌های ارائه شده حداکثر تا دو سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

همه چیز درباره بنچمارک سونی H۸۲۶۶ +عکس


بعد از افشای مشخصات و اطلاعاتی از گوشی‌های آینده سونی با سخت افزار قدرتمند و اندروید اوریو، حالا بنچمارک یکی دیگر از محصولات آینده این شرکت با شماره مدل H۸۲۶۶ منتشر شده که وجود اسنپدراگون ۸۴۵ با پردازنده هشت هسته‌ای و اندروید اوریو را تایید می‌کند. به علاوه، این تلفن هوشمند همراه با چهار گیگابایت رم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا شاهد عرضه محصولی با کارایی بالا باشیم.

جلوگیری از شایعه پراکنی با فناوری دانش بنیان


شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده‌اند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید سامانه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی شده است که اطلاعات، موضوعات و موارد مختلف را پیگیری می‌کند.

ایران در بین ۱۰ کشور نفوذپذیر سیستم‌های سایبری صنعتی


سامانه‌های کنترل صنعتی به‌منزله هسته مرکزی کنترل و نظارت زیرساخت‌های حیاتی نظیر شبکه‌های انتقال و توزیع برق، نیروگاه‌های هسته‌ای، پالایشگاه‌ها، شبکه‌های آب و کارخانه‌های نفت و گاز محسوب می‌شوند؛ اما با توجه به قدیمی بودن این سامانه‌ها، به امنیت آن‌ها توجه چندانی نشده است.

دراین زمینه گروه تحقیقاتی آزمایشگاه کسپرسکی، نتایج تحقیقات خود را درباره چشم‌انداز تهدیدات سامانه‌های کنترل صنعتی در
شش ماهه اول سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است.

ماموریت هلیکوپتری ناسا روی قمر زحل!


تنها چیزی که جالب‌تر از ارسال یک پهپاد برای کشف تایتان است ارسال یک نیروی هسته‌ای برای انجام این کار است.

ماموریت فضاپیمای "پرواز اژدها" برای فرستادن این پهپاد‌های هلیکوپتری یکی از دو طرح نهایی برای ماموریت‌های اکتشافی رباتیک ناسا است که برای اواسط دهه
۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.

ناسا ماموریت "پرواز اژدها" (
Dragonfly) را از میان ۱۲ پیشنهاد که تحت برنامه "افق‌های جدید" (New Horizons) ارائه شده بود، انتخاب کرد.

تایتان بزرگترین قمر زحل است و یک هدف اصلی در جستجو برای زندگی در منظومه شمسی ما است.

راه‌اندازی رسمی تماس صوتی بر بستر وای فای


سرویس مکالمه تلفنی بر بستر وای‌فای با نام تلفای، خدمتی نوآورانه و بسیار جدید محسوب می‌شود که همراه اول، اولین اپراتور ارائه‌دهنده این سرویس در کشور است.

با استفاده از سرویس تلفای، مشترکان همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت، بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعال‌سازی سرویس و اتصال به هر شبکه وای فای می‌توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند. همراه اول در پیاده‌روی اربعین امسال این سرویس را برای زائران ارائه کرده بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 3 دی 92، کد مطلب: 379980: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین