پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هامون و سیستان موضوع مهم ملی است و با منافع و امنیت ملی گره خورده و نباید به موضوع فقط به صورت اقتصادی نگاه کرد.

شعار سالمعاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هامون و سیستان موضوع مهم ملی است و با منافع و امنیت ملی گره خورده و نباید به موضوع فقط به صورت اقتصادی نگاه کرد.

 منطقه سیستان و بلوچستان، میرشکاری در کارگروه احیای تالاب هامون افزود:انتظار می رود به احیای هامون نگاه ویژه داشته باشید. حوزه سیاست خارجی فعال تر از شرایط کنونی برخورد کند. باید ردیف هایی برای آب هامون که در بودجه حذف شده است دوباره احصا شود.

معاون استاندار در ادامه اظهار کرد: برسی ها نشان می دهد جرایم امنیتی در منطقه سیستان در زمان پر ابی تالاب هامون نزدیک به 70درصد کاهش پیدا می کند.

میرشکاری با اشاره به اینکه تالاب بین المللی هامون شریان حیاتی و نبض کشاورزی منطقه سیستان است گفت: باید سیاست های خارجی در احیای تالاب هامون را کارامد تر و بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: هامون یک موضوع مهم فراملی است، زیرا دو سوم آن در افغانستان قرار دارد. در بهترین شرایط در سیستان 820 میلیون مترمکعب آب وارد تالاب می شود که آن هم مشروط به اجرای قرارداد از سوی افغانستان است و باقی آب وارد شده سیلاب است که افغانستان نمی تواند کنترل کند.

میرشکاری خاطرنشان کرد: باید در سیستان تغییر الگوی اشتغال به عنوان موضوع مهم مدنظر باشد.

وی تاکید کرد: نباید از هامون غافل شد. کارگروه احیای ارومیه در سطح ملی وجود دارد. می توان کارگروه ویژه احیای تالاب هامون را هم ایجاد کرد یا به صورت مشترک با دریاچه ارومیه بررسی شود و در کنار آن تالاب جازموریان هم مورد توجه قرار گیرد. وی بیان کرد:

وی خطاب به معاون سازمان محیط زیست بیان کرد: به نمایندگان مجلس درباره اهمیت تصویب منطقه آزاد سیستان تحلیل دهید تا امکان سرمایه گذاری مشترک میان تجار ایران و افغانستان وجود داشته باشد و به بهبود معیشت مردم منطقه کمک کند.

معاون استاندار گفت: سیستان تنها نقطه کنترل جمعیتی از نظر امنیت است که اگر آن را از دست دهیم سنگر بعدی کویر لوت خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشحویان ایران ، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:9610-414-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین