پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ورود مالکان ثروتمند به فوتبال را سرپوشی برای دیگر فعالیت‌های اقتصادی آنان برشمرد و گفت: فدراسیون فوتبال با استعلام از مراجع معتبر نباید اجازه ورود بدهکاران بانکی را به فوتبال دهد.

شعارسال: محمدعلی پورمختار با انتقاد از حضور بی حساب و کتاب مالکان ثروتمند در فوتبال کشور، گفت: این مسئله قطعا نیاز به بررسی دارد که هدف این مالکان برای حضور در رشته پر زرق و ورق فوتبال چیست؛ قطع به یقین مهم‌ترین هدفی که این افراد دنبال می‌کنند، کسب منافع مالی از طرق مختلف است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه سرمایه‌گذاری در تیم‌های بزرگ نه تنها زیان‌ده نبوده بلکه سودآور هم شده است، افزود: کسب درآمد از محل تبلیغات پیامکی یکی از سودآورترین محل‌ها برای مالکان ثروتمند به شمار می‌آید که هواداران در این عرصه به دلیل تبلیغات و قرعه کشی‌های جذاب حضوری پرشور و علاقه‌مندانه دارند.

وی ادامه داد: همچنین کسب درآمد از محل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات دور زمین و محل درآمدی نقل و انتقال بازیکنان از دیگر محل‌های کسب درآمد قانونی برای مالکان ثروتمند حاضر در فوتبال است که البته تمامی این موارد ذکر شده موارد عیان و روشن در حضور مالکان ثروتمند است درحالیکه در پشت این تحرکات می‌تواند مراودات غیرقانونی اقتصادی نیز صورت گیرد.

پورمختار، زد و بندهای پشت پرده، شرط بندی‌های کلان روی برخی بازی‌های خاص و استفاده از اعتبار و نام باشگاه را از دیگر اهداف و برنامه‌های مالکان ثروتمند برای حضور در فوتبال برشمرد و یادآور شد: این افراد از این طریق برای خود اعتبار کسب می‌کنند و با استفاده از همین نام و اعتبار دیده شده که وام‌های کلان بانکی از بانک‌ها اخذ کرده‌اند و حتی اقدام به پرداخت قسط وام‌های خود نکرده‌اند.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: در جریان بررسی پرونده فساد در فوتبال در زمان مجلس نهم ملاحظه شد که برخی افراد که دارای سابقه سوء در فعالیت‌های اقتصادی هستند در فوتبال راه پیدا کرده بودند که با معرفی این افراد به مراجع قضایی از ورود برخی از آنان جلوگیری به عمل آمد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس دهم ادامه داد: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که باید به صورت مستقل عمل کند، نباید اجازه ورود بدهکاران بانکی را صادر کنند و با استعلام از مراجع معتبر قضایی و اقتصادی جلوی این ورود ناصواب گرفته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: ۶ دی 1396 ، کدخبر: 362825 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین