پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
نماینده مردم تهران با بیان این که در بحث استقلال سیاسی و اقتصادی طبیعی است که ما به این آرمان رسیده ایم گفت: می توانیم ادعا کنیم که ایران تنها کشوری است که استقلال سیاسی دارد و خودش برای خودش تصمیم می گیرد و با اشاره سفیر آمریکا، روسیه و انگلیس تصمیم نمی گیرد.

شعارسال: علی مطهری شامگاه دوشنبه در همایش جوانان، انقلاب، انتخابات که توسط شاخه جوانان و دانشجویان حزب اراده ملت برگزار شد، افزود: نقش جوانان و به خصوص جوانان تحصیلکرده در تحولات اجتماعی مساله ای نیست که قابل انکار و تردید باشد.

وی یادآور شد: اگر نگاهی به نهضت اسلامی خودمان بیندازیم در قیام 15 خرداد چون قشر جوان تحصیل کرده در آن حضور نداشت آن قیام به راحتی سرکوب شد و به بن بست رسید و نتوانست به اهداف خودش برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: در سال 57 در دوره جدید نهضت اسلامی وقتی که امام (ره) برای مردم معرفی می شوند، قشر تحصیلکرده به سرعت به این نهضت پیوست و یکی از علل پیروزی سریع انقلاب اسلامی که حتی برای رهبران این نهضت قابل پیش بینی نبود حضور قشر تحصلکرده جوان و دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی ما همچنان درست در مسیر خودش به خوبی حرکت کند باید قشر تحصیلکرده و دانشجوی ما در صحنه حضور داشته باشد.

مطهری گفت: در اثر تلاش بزرگانی مثل شهید مطهری، مرحوم آیت الله طالقانی، مرحوم بازرگان و شریعتی ، شهید بهشتی و خود رهبر انقلاب این قشر دانشجو و تحصیلکرده به نهضت اسلامی پیوستند و امروز هم باز نقش این قشر همچنان باقی است.

این فعال سیاسی در ادامه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید اشاره ای کنیم به راه طی شده این انقلاب و اساسا وظیفه داریم و باید هرازچندی همیشه یک ارزیابی از راه طی شده داشته باشیم که نسبت به آرمان های انقلاب در کجا قرار داریم.

وی گفت: آیا به همه آرمان هایمان رسیدیم؟ یا به بعضی رسیدیم ، به بعضی نرسیدیم؟ از بعضی از آنها دور شدیم و همچنان باید یک اصلاح مستمر در خصوص انقلاب اسلامی داشته باشیم.

مطهری با بیان این که از آرمان های این انقلاب، استقلال بوده است گفت: در مساله استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما در کجا قرار داریم؟ در مساله آزادی، عدالت، اخلاق و معنویت در کجا واقع شدیم آیا به آرمان های خودمان رسیده ایم یا خیر؟

وی ادامه داد: بنابراین باید همه این ها را رصد کنیم و به طور قطع ما در این زمینه ها دچار آسیب هایی هستیم.

مطهری ادامه داد: در استقلال فرهنگی و عدم خودباختگی نسبت به فرهنگ بیگانه و عدم خودکم بینی نسبت به فرهنگ های بیگانه خصوصا غربی توفیق نسبی داشته ایم. در بحث آزادی بیان قطعا در دوره هایی خوب بودیم و در دوره اصلاحات در حد مطلوب بودیم و حتی در دولت نهم هم تا حدودی از این آزادی بیان بهره مند بودیم.

مطهری گفت: اما در دولت دهم و در حوادث 88 تا به امروز قطعا ما دچار آسیب هستیم که به ضرر انقلاب و کشور است. و یک ترس بیجایی از آزادی بیان در منتقد و مخالف وجود دارد که اساسا هیچ ضرورتی ندارد که اینها باید اصلاح شود.

این فعال سیاسی به بحث عدالت اشاره کرد و گفت: در بحث عدالت قطعا کارهایی کردیم و فاصله شهرها و روستا نسبت به رژیم گذشته خیلی بهتر شده است ولی شکاف های طبقاتی موجود در کشور ما نشان می دهد که در این قضیه موفق نبودیم.

وی ادامه داد: این که عده ای واحد محاسبه شان میلیارد باشد و عده ای هم برای 5 میلیون تومان وام یک تا دو ماه بدوند و آیا موفق شوند یا نشوند نشان می دهد که ما در عدالت اجتماعی دچار آسیب هستیم که موجب بحران های روحی و روانی می شود.

مطهری ادامه داد: در جامعه ای که پول و پارتی ملاک پیشرفت شد خود به خود اندیشه بخت و شانس هم رواج پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در بحث اخلاق و معنویت دچار آسیب هستیم گفت: آن اخلاق و خلوص نیتی که در دوره نهضت اسلامی و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت قطعا امروز وجود ندارد.

این فعال سیاسی یادآور شد: امروز اصولگراها از شکست یک دولت اصلاح طلب خوشحال می شوند و لذت می برند و آرزو می کنند که شکست بخورد و از این طرف اصلاح طلب ها هم از شکست دولت اصولگرا خوشحال می شود و بلکه چوب لای چرخ همدیگر می گذارند که این یک آفت برای کشور است.

مطهری ادامه داد: ما دچار بی اخلاقی شدیم. تهمت هایی که می زنیم. حرف هایی که علیه یکدیگر نسبت می دهیم اینها آسیب است و باید اصلاح شود.

وی گفت: ما برای رسیدن به یک هدف مقدس از وسیله نامقدس نمی توانیم استفاده کنیم. اگر کسی بخواهد مسجد بسازد برای جمع آوری پول ساختن این مسجد مجاز نیست که دروغ بگوید.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم یادآور شد: شهید مطهری نفوذ اندیشه بیگانه، رخنه فرصت طلبان، ناتمام گذاشتن نهضت، ابهام در طرح های آینده و کم شدن اخلاص و معنویت را 6 آفت برای یک حاکمیت اسلامی عنوان کردند.

وی ادامه داد: ما امروز دچار رخنه فرصت طلب ها، کمبود اخلاق و خلوص نیت ها هستیم که این ها باعث تهمت ها و تفرقه ها شده است.

مطهری در ادامه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد وگفت: قطعا اولویت مجلس آینده اول اقتصاد و دوم سیاست داخلی است و نباید از بحث سیاست داخلی غافل شویم.

این فعال سیاسی ادامه داد: الان مشکل اصلی ما اقتصاد و مساله رکود است که باید برطرف شود اما نباید از سایر ارزش ها غافل شویم. همانطور که در بحث سیاست خارجی پیش رفتیم باید در سیاست داخلی هم قطعا اقداماتی صورت گیرد و به تعبیر رییس جمهوری برجام داخلی هم باید اجرا شود که به نظر من کار لازمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: نوع برخورد با منتقدان، مطبوعات و رسانه ها و بحث بررسی صلاحیت ها در انتخابات های مختلف باید اصلاح شود.

وی در ادامه با بیان این که ما بن بست نداریم و نباید بگوییم که به بن بست رسیدیم و کاری نمی شود کرد گفت: به بن بست نرسیدیم و خیلی کارها می شود. در سال 92 گام بلندی برداشته شد و امیدواریم که در انتخابات هفت اسفند هم گام دوم برداشته شود.

مطهری یادآور شد: با وجود همه رد صلاحیت ها و عدم احرازها که من دوهفته پیش هم این مطلب را گفتم حتی اگر صلاحیت من هم تایید نشود من همه مردم را به شرکت گسترده و بالا در انتخابات دعوت می کنم و راهی جز این وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اضافه کرد: با همین وضعیت موجود افراد خوش فکر وجود دارند و می توانند وارد مجلس شوند و ترکیب مجلس را تغییر دهند و یک خانه تکانی در مجلس انجام شود چرا که با مجلس قوی خیلی کارها می شود انجام داد.

این فعال سیاسی با بیان این که اگر چه برای ما این مجلس هم ایده آل نیست گفت: اما با همین شرایط هم می توانیم مجلس بهتر و قوی تشکیل دهیم و یک مجلس قوی می تواند در همه امور وارد شود و بسیاری از اصلاحات را انجام دهد.

مطهری ادامه داد: نمایندگانی که وامدار افراد و گروه ها نباشند، حرمت و آزادگی داشته باشند و به حقوق مردم اهمیت دهند و فصل سوم قانون اساسی که درباره حقوق ملت است را فراموش نکنند آن طور که در مجلس هشتم و نهم گویی چنین فصلی در قانون اساسی وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: کسی اگر می خواست وارد این حوزه ها شود می گفتند این به صلاح نظام نیست. اگر مثلا حادثه مرگ ستار بهشتی اتفاق افتاده باید از وزیر سوال شود که به چه دلیل این اتفاق افتاده است. اگر اشتباه یک مامور بوده است یا هر چه بوده است ما که نمی گوییم که کار نظام و تصمیم نظام بوده است ولی باید بیایید عذرخواهی کنید باید دلیلش را بگویید.

وی ادامه داد: روزی که قرار بود وزیر بیاید در صحن علنی و ما سوال را مطرح کنیم، نگران بودند و می گفتند نظام در خطر است اینها را نباید بگویید، اینها را باید پنهان کنید؛ گفتیم اتفاقا اینها را ما باید بگوییم، به جای اینکه خانم شیرین عبادی در اروپا بگوید ما بگوییم ، چرا آنها بگویند؟ ما باید مجلسی انتخاب کنیم که وارد این حوزه ها شود .

مطهری گفت: حادثه زندان اوین پیش آمد ما از وزیر سوال کردیم که سوال بایگانی شد. یک مجلسی که قوی باشد می رسد به این چیزها؛ کسانی که فکر می کنند با این کارها از انقلاب دفاع می کنند و هرچه فضا را ببندند به نفع انقلاب است و از انقلاب و ولایت دفاع می کنیم اینها متوجه می شوند که اینطور هم نیست و اگر از این کارها بکنند جاهایی صدایش بلند می شود بسیاری از این امور اصلاح می شود.

وی در پایان گفت: بنابراین با مشارکت فعال در انتخابات هفتم اسفند شرکت خواهیم کرد و هم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بهتری را انتخاب خواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار خبر 19 بهمن 1394، کدمطلب: 461403، www.pana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین