پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۳۹۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه امروزه دولت ها بر مبنای توافقات اقتصادی با هم ارتباط برقرار می کنند، گفت: ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امورخارجه یکی از اقدامات مهم انجام شده محسوب می شود.

شعارسال : جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به ایجاد تغییر در ساختار وزارت امور خارجه، گفت: ساختار وزارتخانه خارجه کشورمان باید بر اساس نیازهای جهانی، منطقه ای و داخلی تغییر می کرد که خوشبختانه اقدام اخیر وزیر امور خارجه در این راستا است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد معاونت سیاسی و انحلال معاونت‌های منطقه‌ای در ساختار جدید، اظهارکرد: این مهم می تواند فعالیت وزارتخانه را چابک تر کرده و نظارت بر بخش های مختلف را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی نیز یکی از اقدامات مهم انجام شده در ساختار جدید محسوب می شود، ادامه داد: دیپلماسی امروز در جهان بر مبنای دیپلماسی اقتصادی است؛ به عبارتی زمانی صرفا گفتگوی سیاسی نظرات را به یکدیگر نزدیک می کرد اما امروزه دولت ها بر مبنای توافقات اقتصادی با هم ارتباط برقرار می کنند لذا وقتی منافع اقتصادی ایجاد شود، پیوندهای سیاسی و امنیتی افزایش می باید. ارتباط و پیوند اقتصادی و امنیتی بین کشور چین و ایالات متحده آمریکا نمونه بارز این مهم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد هر چقدر نگاه در سفارتخانه های کشورمان به سمت مسائل اقتصادی و عملگرایانه حرکت کند، بهتر می توانیم منافع کشورمان در جهان را حفظ کنیم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که معاونت سیاسی در وزارت خارجه می تواند به فهم و درک شرایط پیرامونی کشورمان به لحاظ سیاسی کمک کند و سبب شود تا ظرفیتی که کشورمان دارد به صورت متمرکزتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 8 دی 1396، کدخبر: 363101 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین