پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
علی عبدالعلی زاده و حسین عبده تبریزی مشاوران وزرای کشور و راه و شهرسازی در خانه جوان ارومیه دیدگاه های خود را در قالب نشست بررسی مسائل اقتصادی ایران مطرح کردند.

شعار سال: حسین عبده‌تبریزی در این نشست اظهار داشت: متاسفانه شرایط کنونی اقتصاد جامعه چندان مطلوب نیست و در این زمینه دولت یازدهم در شرایطی بر سر کار آمد که تولید ملی رشد منفی یافته و نرخ تورم به 40 درصد رسیده بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر آن هم‌اینک نظام بانکی کشورمان با مشکلات بسیاری رو به رو بوده و ضمن کسری صندوق‌های بازنشستگی، بدهی میلیاردی داخلی فراوانی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه رکود جهانی سبب کاهش آن در ایران شد تصریح کرد: در این زمینه شرایط جهانی سبب شد که تورم از 40 درصد به 9 درصد کاهش یابد و در این رابطه با توجه به اینکه رکود آثار سوء اجتماعی فراوانی دارد بنابراین باید برون‌رفت از آن در نزد مسئولان بسیار جدی باشد.

*45 درصد بانوان مشکل اشتغال دارند

عبده‌تبریزی با اشاره به وضعیت بیکاری بانوان استان آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه هم‌اینک 45 درصد بانوان باسواد این استان با مشکل اشتغال مواجه هستند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها رکود را حل نمی‌کند بیان کرد: در این زمینه دولت به دنبال پیدایش عامل رکود است و دو محور اصلی برای رکود نیز کاهش تقاضای کل و نداشتن منابع خروج از رکود است.

عبده‌تبریزی با اشاره به درآمدهای امسال دولت اظهار داشت: امسال 25 درصد درآمدها از محل فروش نفت و 75 درصد نیز درآمدهای مالیات بوده است بنابراین در چنین شرایطی بانک‌ها باید پول را داخل اقتصاد سرازیر کنند تا کشور از شرایط رکود خارج شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی جمعیت شاغل کشور را 25 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت در نیروی کار در استان آذربایجان‌غربی 37 درصد و ضریب مشارکت زنان در کل ایران 17 تا 18 درصد است.

علی عبدالعلی‌زاده نیز در این نشست اظهار داشت: باید تمامی کار‌ها با برنامه پیش رفته و توجهی به تحریم ها نکرد.

*کشور را نمی‌توان با پول مدیریت کرد

وی افزود: در این رابطه اگر پس از اجرایی شدن برجام و دوران پسابرجام دولت برنامه‌ای برای رونق اقتصادی نداشته باشد، در جامعه و در برنامه‌های اقتصادی حباب‌های بزرگی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: بی تردید هم اکنون کشور را نمی‌توان با پول مدیریت کرد، بلکه با تحمل و برنامه‌های راهبردی می‌توان آینده روشنی داشت.

عبدالعلی‌زاده گفت: دفاع از حقوق شهروندی و اجرای قانون وظیفه یک نماینده مجلس است و مجلس شورای اسلامی برای این به وجود آمده که نمایندگان از مردم و حقوق آن‌ها دفاع کنند نه اینکه علیه فردی شعار دهند و درصدد تخریب کسی برآیند.

*اقتصاد تنها بحث تئوری و چند فرمول و مسئله نیست

وی بیان کرد: اقتصاد تنها بحث تئوری و چند فرمول و مسئله نیست بلکه مدیریت اقتصادی است که فرد با ظرفیت و ویژگی‌های خود پا در میدان عمل بگذارد و ایده‌ها و برنامه‌های خود و دانشمندان را عملی سازد تا اقتصاد کشور بهتر از پیش رفته و به سطح کشورهای درجه یک برسد.

مشاور وزیر عالی کشور در امور توسعه مناطق اظهار داشت: بی شک تحریم برای جمهوری اسلامی ایران به یک مسئله بزرگ تبدیل شده بود و هر فرد و سازمانی در صورت برخورد با مشکلات، آن را به تحریم و عواقب آن مربوط می‌ساخت بنابراین با توجه به اینکه پس از چندین سال تلاش مسئولان، تحریم‌ها چند روز دیگر برداشته می‌شود حال باید بنگریم که مشکلات پس از برجام حل می‌شود یا باید منتظر باشیم که بعضی از مسئولان مشکلات را به چه چیزی نسبت می‌دهند؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تیتر اول، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -: www. titraval.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین