پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
دولت برای هر فرد بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده به‌طور متوسط یک میلیون و 429 هزار و 833 تومان به صندوق مربوطه پرداخت خواهد کرد.

شعارسال: لایحه بودجه سال 1397 در حالی نیمه آذرماه امسال تقدیم مجلس شد که یکی از بخش‌های مورد توجه بودجه‌های هر ساله، میزان حقوقی است که بازنشستگان خواهند گرفت.

تصویری از وضعیت سه صندوق بازنشستگی اصلی کشور نشان می‌دهد که صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد که صندوق بازنشستگی کشوری با تعداد یک میلیون و 284 هزار و 182 بازنشسته، وظیفه‌بگیر و مستمری‌بگیر، حدود 22 هزار و 34 میلیارد تومان به اعتبارات دولتی بابت حقوق بازنشستگان وابسته است.

سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح نیز با تعداد 680 هزا بازنشسته، وظیفه‌بگیر و مستمری‌بگیر در حدود 9 هزار و 460 میلیارد تومان به اعتبارات دولتی بابت حقوق بازنشستگان وابسته است. در عین حال، سازمان تامین‌اجتماعی 3 میلیون و 78 هزار و 337 بازنشسته، وظیفه‌بگیر و مستمری‌بگیر دارد.

بنا به این گزارش، وابستگی به اعتبارات دولتی بابت حقوق بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری در لایحه بودجه سال 1397 نسبت امسال از رشد 21.8 درصدی برخوردار بوده و وابستگی سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح حدود 38 درصد کم شده است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که دولت برای هر فرد بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده به‌طور متوسط یک میلیون و 429 هزار و 833 تومان به صندوق مربوطه پرداخت خواهد کرد. اين رقم برای هر فرد بازنشسته تحت پوشش سازمان تامين اجتماعی نيروهاي مسلح در سال 1397 معادل یک میلیون و 159 هزار و 313 تومان است.

این در حالی است که سرانه دریافتی ماهانه هر فرد بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی از دولت در سال ‌جاری یک میلیون و 173 هزار و 81 تومان و سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح یک میلیون و 869 هزار و 889 تومان گزارش شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و 262 هزار و 300 نفر، سازمان تامین‌اجتماعی نیروهای مسلح 660 هزار نفر و سازمان تامین‌اجتماعی 13 میلیون و 640 هزار و 507 نفر است.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش در حاشیه مراسم قرعه‌کشی وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سال‌های گذشته سیاست افزایش حقوق بازنشستگان را دنبال کرده است و تاکنون حقوق بیش از ۳ هزار نفر از بازنشستگان به صورت پلکانی افزایش پیدا کرده است

به گفته وی، «در حال حاضر با تاکید رئیس جمهور، مبلغ هزار میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرده است و اگر بودجه تعیین شده کفاف بدهد این اعتبار را افزایش خواهیم داد. بر این اساس حقوق بخشی از بازنشستگان در سال آینده به سقف حداقل ۲ میلیون تومان می‌رسد و این سیاستی است که در خصوص هر دو صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می‌شود

ربیعی: ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کرده است

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 12 دی 96، کد خبر: 742097، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین