پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
یک فعال سیاسی درباره اتفاقات چند روز اخیر گفت: متاسفانه کسانی در کشور هستند منافع خود را جای منافع مردم می نشانند و حاضر به درک منافع، ملاحضات و نیازهای اساسی آنان نیستند.

شعار سال: الهه کولایی درباره کمک صدا وسیما در روشن‌سازی فضای پیش آمده و آرام کردن فضا در مورد اعتراضات چند روز اخیر، گفت: در شرایطی که انقلاب ارتباطات، دسترسی‌های گوناگونی را برای مردم فراهم کرده است، وظیفه صدا وسیما بیش از هر زمان دیگر دشوار و سرنوشت‌ساز می‌شود. رسانه باید بتواند اعتماد مردم را از طریق ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای متنوع جلب کند.

وی با تاکید براینکه انتشار اخبار صحیح، واقعی و متناسب با مشاهدات و یافته‌های مردم بسیار مهم است،‌ اظهارکرد: اگر صدا و سیما نتواند این نقش را به درستی ایفا کند، آن‌گاه رسانه‌های دیگر که ملاحظات و منافع دیگری را دنبال می،کنند، جایگزین آن خواهد شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه با وجود تذکرهای بسیار، صدا و سیما نتوانست این نقش را در پاسخ به نیازهای مردم ایفا کند.

کولایی تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را می‌توان از طریق صداوسیما به گونه‌ای به مردم اطلاع داد که آنان بتوانند بر اساس درک واقعیت‌های جاری در کشور قضاوت و رفتار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم افزود: وقتی صدا و سیما نتوانست چنین رابطه ای را با مردم برقرار و اعتماد آنان را جلب کند نتیجه آن خواهد شد که مردم به سمت منابع دیگری می‌روند که ضرورتا منافع مردم ایران را دنبال نخواهد کرد.

وی درباره منشا این اعتراضات و احتمال سازماندهی بودن آن در ابتدای امر، گفت: متاسفانه کسانی در کشور هستند که منافع خود را جای منافع مردم می‌نشانند و حاضر به درک منافع، ملاحظات و نیازهای اساسی آنان نیستند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ممکن است افراد و گروها بر اساس یک درک نادرست و محدود اقدام هایی را انجام دهند که نه تنها امنیت خود بلکه امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد در کشور عنوان کرد: در شرایطی که فشارهای گوناگون اقتصادی از یک سو، فساد،‌ رانت خواری و تبعیض‌های ناروا از سوی دیگر مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، استفاده از این فرصت ها برای تسویه حساب‌های سیاسی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که می‌تواند کشور را به ورطه نابودی بکشاند و منافع مردم را به خطر بیاندازد .

کولایی افزود: متاسفانه ما شاهد هستیم این نوع سوءاستفاده‌ها از موقعیت‌های موجود دشواری‌های جدی را به وجود آورده است.

وی در پایان تاکید کرد: در واقع نیازها و خواسته های مردم زمانی که به درستی مورد توجه قرار نگیرد و برای رفع آنان و تامین عدالت، سیاست‌های مناسب اجرا نشود؛ بدون تردید رفتارها از مسیر عقلانی خارج می‌شود و زمینه سواستفاده از منافع مردم را فراهم خواهد آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 14 دی 96، کد مطلب: 577919: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین