پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان این که حساب اغتشاش ها با مطالبات بحق مردمی جداست، تاکید کرد: مهمتر از این که بخواهیم به مسائل و توطئه های دشمنان ما در خارج از کشور بویژه بپردازیم باید یک بازنگری درونی و یک نقد درون گفتمانی داشته باشیم و از این مسائل غافل نشویم.

شعارسال: ابوالقاسم رئوفیان در ارتباط با گزارش وزارت کشور در خصوص ناآرامی های اخیر در کشور این مطلب را بیان کرد.

وی اظهار داشت: عوامل پیدایش چنین رخدادها و پدیده های اجتماعی که بعضا هم رنگ و بوی سیاسی به خود می گیرد، متعدد است؛ برخی می گویند زیر سر آمریکاست، بالاخره دشمن اصلی ما آمریکاست و امام هم فرموده اند و رژیم صهیونیستی هم بدتر از آن؛ اما نباید چشم خود را روی عوامل تاثیرگذار داخلی در پیدایش چنین رخدادهایی ببندیم.
وی اضافه کرد: نارضایتی ها ناشی از ندیدن ها و عدم توجه به خواست های جدی و مطالبات حقه مردم، نرخ بیکاری، فضای مجازی و مسائلی است که مطرح می شود و بعضا هم نادرست است و ناشی از تنش ها و برخوردهای مسوولان در داخل کشور است که همدیگر را برنمی تابند و تحمل همدیگر را ندارند.
رئوفیان گفت: این اعتراض ها ناشی از گرانی های افسارگسیخته و عدم نظارت دقیق و بازارهای چند نرخی و سوء استفاده برخی مسوولان، کسانی که در کرسی نمایندگی مجلس قرار گرفته اند، دولت و قوه قضائیه است.
وی تصریح کرد: دردناک است که طبق آمار رسمی اعلامی از سوی مسوولان در یک ساعت 49 نفر روانه زندان ها می شوند در حالی که در سال 58 هر ساعت 10 نفر روانه زندان ها می شدند و هم اینک بیش از 15 میلیون پرونده در دست رسیدگی است. چرا به مسائل داخل قوه قضائیه نمی پردازند؟ چرا رئیس قوه قضائیه وقتی صحبت می کند کمتر به مسائل قوه و بیشتر به مسائلی که معمولا رهبر معظم انقلاب آنها را مطرح می کنند، می پردازد. ما نمی گوییم نپردازند اما نباید وضعیت قوه قضائیه ما این گونه باشد.
این فعال سیاسی افزود: رئیس جمهوری در مناظره تلویزیونی حضور می یابند و یک کلمه در خصوص رخدادهای اخیر صحبت نمی شود. در کابینه کمتر شاهد حضور مدیران درجه یک هستیم و در استانداری ها کسانی که مخالف برجام هستند عهده دار مسوولیت شده اند؛ نمی شود که با یک دست بکشند و با پا هل دهند.

حرف مردم شنیده شود/ موانع تولید برداشته شود

وی گفت: مسوولان وقتی همدل نباشند چه در داخل کابینه و چه بین قوا و برخورد داشته باشند همین می شود. وقتی حرف مردم را کمتر می شنوند همین می شود. مرتب مطرح می کنیم که نظام کارآمد است؛ اما باید ببینیم که شاخصه های نظام کارآمد در نظام حاکمیتی ملموس است؟ اگر جوالدوز به کسی می زنیم یک سوزن هم باید به خودمان بزنیم.
رئوفیان ادامه داد: نباید همه را به گردن دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی بیندازیم. ما شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم اما چرا شعار مرگ بر موانع بر سر راه تولید را نمی دهیم چرا تولید رونق نمی یابد؟ اگر می خواهیم اقتصاد شکوفا و مشکلات کشور حل شود و مردم رفاه پیدا کنند باید در داخل کشور این کار را بکنیم.
وی با بیان این که قبل از این که به عوامل خارجی در پیدایش این مسائل بپردازیم باید سراغ خودمان بیاییم،اظهار داشت: مسوولان با رهبر انقلاب دیدار می کنند؛ یادداشت می کنند اما بعد هر کسی کار خود را می کند، این که نمی شود.
این فعال سیاسی همچنین گفت: معتقدم احزاب باید بر اساس اصل 26 قانون اساسی آزاد باشند. چرا برای احزاب محدودیت ایجاد می کنند چرا فعالان سیاسی نباید آزادانه حرف خود را بزنند؟ همه باید بتوانند آزادانه حرف خود را بزنند.
وی افزود: قانون احزاب خوب است اما دیگر نباید محدودیت هم ایجاد کرد. به سازمان های مردم نهاد باید اهمیت داده شود و دولت به سمت اینها برود که می توانند بسیار موثر واقع شوند و این سازمان ها تقویت شوند.

حتما باید با اغتشاش برخورد شود

رئوفیان اضافه کرد: با قانون فعلی احزاب، تحزب نهادینه نمی شود احزاب می توانند دردها و خواسته های مردم را منعکس کنند و پل ارتباطی بین مردم و دولت باشند و لازم است تقویت شوند. باید فضاهایی در نظر گرفته شود تا مردم خواسته های بجا و حقه خود را مطرح کنند اما حساب تمام این ها با اغتشاش فرق می کند که اگر شکل گیرد مضر به حال کشور است، امام هم اجازه ندادند، عقلانیت هم آن را حکم نمی کند و حتما باید با اغتشاش برخورد شود.
وی تصریح کرد: اما این که احساس شود نمی توان در این فضا به راحتی نفس کشید، موجی ایجاد می شود و دشمن موج سواری می کند.
رئوفیان گفت: طبق آمار اعلامی از سوی معاون امنیتی وزیر کشور، بیش از 80 درصد از دستگیر شدگان ناآرامی های اخیر کسانی هستند که سابقه جرایم امنیتی نداشتند و این نشان می دهد که این ها مطالبه گر هستند، مردم باید مطالبه گر و مسوولان هم پاسخگو باشند. نظامی حیات سیاسی اش استمرار خواهد داشت که مردم آن مطالبه گر باشند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز دوشنبه گذشته گزارش دقیقی از حوادث و ناآرامی های اخیر به رییس جمهوری ارایه کرد.
همچنین حسین ذوالفقاری دبیر شورای امنیت کشور روز سه شنبه با تشریح برخی از ابعاد گزارش وزارت کشور به رییس جمهوری درباره ناآرامی های اخیر تاکید کرد: این گزارش مبتنی بر داده های گردآوری شده تخصصی و اطلاعات معتبر فارغ از سوگیری تحلیلی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 6 بهمن 96، کد خبر:82808523 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین