پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایجاد یأس و بدبینی در جامعه برای نظام اسلامی خطرساز است، گفت: شعارهای تند انقلابی‌نمایانه به بهانه دفاع از ارزش‌ها، ناامیدی را در جامعه می‌پراکند و وقتی مسؤولان نطام به بهانه‌های ثابت‌نشده محکوم شوند، زمینه‌های انفاقات سوء فراهم می‌شود.
شعار سال: سیدعباس صالحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: از مردم تبریز سپاسگذاریم که در جریانات اخیر با بصیرت خود نشان دادند که آذربایجان پیشران شهرها و استان‌های ایران است.

وی ادامه داد: تبریز صرفاً یک شهر یا کلانشهر نیست، بلکه شهر پیشران ایران اسلامی است؛ به طوری که پیشران تشیع کشور بوده و تشیع ایران مدیون این شهر است. تبریز شهری است که پیشران توسعه کشور بوده است.

صالحی با بیان اینکه شهر تبریز پیشران اندیشه ناب دینی معاصر است، گفت: بزرگانی چون علامه طباطبایی و ... از این شهر برخاسته و معارف ناب دینی را بر اساس نیازهای زمان به جامعه ایرانی اسلامی و جهانی منتقل کرده‌اند، تبریز شهری است که پیشتاز انقلاب اسلامی ایران بوده و همچنین نقطه آغازین حرکت بزرگ ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) نیز از این شهر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی تبریز و با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال جدید، ۴۰ سالگی خود را جشن خواهد گرفت، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران اتفاقی کم‌مانند بود، چرا که هم رژیم سلطنت را در یک قیام فراگیر از بین برد و هم نظام اسلامی را برقرار کرد که طی ۴۰ سال علی‌رغم دشمنی‌ها استوار و مقتدر باقی مانده است.

وی با اشاره به بیانات گهربار مقام معظم رهبری در سخنرانی ششم دی ماه مبنی بر اینکه ملت ایران از هفت خوانی عبور کرده که ملت‌های دیگر از یک خوان آن هم نتوانستند عبور کنند، گفت: شاهد بودیم که موجی از انقلاب‌های عربی طی سال‌های اخیر به راه افتاد اما در نهایت ناکام ماندند، انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بود که هم رژیم به ظاهر مقتدر را از بین برد و هم نظام اسلامی را مستقر کرد.

صالحی با اشاره به سه عامل اصلی سالم ماندن، پایداری و اقتدار انقلاب اسلامی ایران طی ۴۰ سال، افزود: رهبری حکیمانه امام(ره) و مقام معظم رهبری، ریشه‌دار بودن اعتقادات دینی، ملی و مذهبی ایران و هوشیاری ملت ایران که در این ۴۰ سال با بصیرت مسیر را دنبال کردند، سه عامل اصلی پایداری انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در مورد افراط و تفریط، گفت: خطراتی برای هر انقلابی و برای هر حرکت مردمی وجود دارد و عمده‌ترین خطری که برای انقلاب اسلامی ایران دیده می‌شود افراط ها و تفریط های فاقد بصیرت است.

صالحی ادامه داد: نقد و نصیحت در انقلاب اسلامی ایران وجود دارد، نقدی که به شرایط زمانی توجه کرده و به خاطر منافع شخصی نباشد. اما گاهی حرکت‌هایی به بهانه نقد اتفاق افتاده که در جامعه ناامیدی پراکنده و تخم کینه پاشیده است، اینگونه موارد به نفع نظام اسلامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه انقلابی بودن مهم است نه انقلابی نمایی و انقلابی گریزی! تشریح کرد: در روند انقلاب برخی قدم به قدم از آرمان های انقلاب فاصله گرفته و پایدار در شعارهای انقلاب نیستند و با شعارهای تند و افراطی می کوشند تا وحدت جامعه اسلامی را مخدوش کنند.

صالحی با بیان اینکه معیار انقلابی ماندن پایبندی به دین، اخلاق و ارزش‌های انقلاب است، افزود: مسئولان به طور حتم نیازمند نقد هستند اما در این حوزه نیز باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم، چرا که دینداری، اخلاق و قانون اقتضا می‌کند که برای هر اتهامی، ابتدا محکمه‌ای شکل گرفته و مورد اثبات قرار گیرد. دین اجازه نمی‌دهد نسبت به برادر دینی مسلمان به نقدهای تکفیرگرایانه و تفسیرگرایانه بپردازیم چه برسد به مسئولان نظام اسلامی!

وی با بیان اینکه سلب اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان، جامعه را متلاطم می‌کند، افزود: هم مسئولان و هم مردم نبایند نسبت به مسیری که در جریان است خوش باور بوده و همچنین نباید بدبین و مایوس باشند! هم خوش باوری غلط است و هم بدبینی، باید شرایط را واقع بینانه اما با امید و تلاش مشاهده کرد.

صالحی ادامه داد: وقتی ما مسئولان به روند امور خوشبین بوده، واقعیت‌ها را کمتر مورد توجه قرار داده و بدبینی‌ها را گسترش دهیم؛ اتفاقات نادرستی پدید می‌آید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 15 دی 96، کد مطلب: 96101507755: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
مشکل اینجاست شماها خیلی خوش بین هستید
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین