پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
یک موسسه باستان شناسی در آلمان برای محققان و علاقمندان به باستان شناسی در این کشور، سفری سه هفته ای به ایران ترتیب داده است.

شعارسال: یک موسسه باستان شناسی در آلمان برای محققان و علاقمندان به باستان شناسی در این کشور، سفری سه هفته ای به ایران ترتیب داده است.

موسسه فرهنگی و باستان شناسی اورینت گزلشافت در آلمان برای سال ۲۰۱۸، برای محققان و علاقمندان به باستان شناسی، سفری به ایران ترتیب داده است. این سفر در تاریخ اول نوامبر ۲۰۱۸ آغاز می شود و تا بیست و یکم نوامبر ادامه خواهد داشت.

در سایت این موسسه درباره انتخاب ایران به عنوان مقصد گردشگران این موسسه آمده است: «به جای سفرهای تحصیلی معمولی، این بار قرار است، به مکان هایی برویم که در مناطق توسعه یافته، توریست کمتری به خود دیده اند، در ایران از مکان های مختلفی از جمله استان کرمان با یافته های منحصر به فرد از تمدن جیرفت بازدید خواهیم کرد. این سفر توسط دکتر متخصص دیوید مایر انجام خواهد شد.»

دکتر دیوید مایر یک باستان شناس است و در پانزده سال گذشته در پروژه های مختلف بین المللی باستان شناسی در سوریه، ایران، قطر، ترکیه و ترکمنستان شرکت کرده است. از طریق اقامت طولانی مدت در خارومیانه و مطالعات فلسفه باستان، ایران شناسی و مردم شناسی تاریخی، او یک کارشناس عالی در زمینه ایران است. از سال ۲۰۰۶، او سفرهایی به ایران داشته است.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ترجمه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، در این سفر ۲۱ روزه به ایران هم قرار است گروه او از آثار باستانی مانند موزه ملی ایران، موزه رضا عباسی، مسجد نصیرالملک، سعدیه و حافظیه، شاه چراغ، پاسارگاد و بخشی از قلعه های تاریخی بازدید کنند.

این گروه همچنین رای بررسی یافته های باستان شناسی به شهرهای همدان، مالایر، نهاوند، کرمانشاه، کوهدشت، خرم آباد، سرپل ذهاب، پل دختر دزفول، ایذه، شوشتر، اهواز، بهبهان، کازرون، شیراز، مرودشت، فیروزآباد، داراب، سیرجان، جیرفت و کرمان سفر خواهند کرد.

انجمن اورینت گزلشافت آلمان در ۲۴ ژانویه سال ۱۸۹۸ تأسیس شده است و هدفش حمایت از تحقیقات علمی در کشورهای خاورمیانه به خصوص آماده سازی و اجرای کارهای میدانی باستانی، برنامه ریزی و انجام کار علمی در زمینه موضوعات خاص به ویژه در زمینه همکاری بین رشته ای و تهیه و انتشار نشریات علمی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دنیای سفر، تاریخ انتشار: 16 دی 1396، کدخبر: 11424، www.donyayesafar.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
آلمانی ها نسبت به علم و فرهنگ ایران بیشتر از خود ایرانی ها اهمیت میدند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین