پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص کاربرانی که موبایل‌هایشان در طرح رجیستری غیرفعال شده توضیحاتی ارائه داد.

شعارسال : اواخر مهرماه بود طرح شناسه دار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری( با مرحله مانیتورینگ آغاز و از تاریخ 14 آذر با گوشی های آیفون اجرایی شد. دستگاه هایی که به طور قانونی وارد کشور نشده بودند ودارندگان آیفون و آیپدهایی که دستگاه خود را در سامانه رجیستری ثبت نکرده‌ بودند از یکشنبه ( 17دی ماه) سرویس دهی اپراتورهای تلفن همراه به این دستگاه ها قطع شد و به هیچ عنوان دیگر امکان دریافت سرویس برای آن ها مهیا نمی شود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص کاربرانی که موبایل‌هایشان تاکنون که مهلت قانونی رجیستری شدنشان تمام شده گفت: "در صورت قطع شدن آنتن‌دهی دستگاه‌های موبایل، کاربر باید گوشی را به فروشنده‌ای که از آن دستگاه را در طول ماه‌های گذشته خریداری کرده بازگرداند تا دستگاه جدیدی از او دریافت کند و اگر با امتناع فروشنده مواجه شدند به سازمانهای تعزیرات حکومتی به‌آدرس Tazirat135.ir یا حمایت مصرف کنندگان به‌آدرس Cppo.mimt.gov.ir مراجعه و شکایتشان را ثبت کنند. با ثبت شکایت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و مردم نگران موردی نباشند، حتی اگر فروشگاه مورد نظر تعطیل شده باشد و... بازهم توانایی اقداماتی را در این باره خواهیم داشت".

وی همچنین تاکید کرد که خریداران حتما باید هنگام خرید گوشی فاکتوری که سریال دستگاه روی آن نوشته شده باشد، از فروشنده دریافت کنند و در صورت خرید گوشی دست دوم نیز از طریق شماره پیامکی 7777 و یا کد دستوری *7777# اصالت دستگاه را استعلام کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 21 دی 1396، کدخبر: 6395927، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین