پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
بحث بیمه کولبران مرزی در کردستان نوید امید بخشی به این قشر تلاشگر را می‌داد، اما موضوع پوشش بیمه اجتماعی بیش از 15 هزار خانوار مرزنشین این استان منتظر تعیین تکلیف مصوبه وزارت کشور و تغییر نام «کولبر» به «پیله ور» است.

شعار سال: طبق تفاهمنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کردستان، تمامی کولبران مرزی این استان که دارای مجوز فعالیت در مرزها هستند، باید بیمه اجتماعی شوند، این در حالی است که 10 ماه از امضای این تفاهمنامه (اسفند ماه سال95) در حاشیه سفر«علی ربیعی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کردستان سپری می‌شود، اما این موضوع تحت الشعاع مصوبات دیگری قرار گرفته و هنوزعملیاتی نشده است.
«جبار احمدپور»، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان در گفت‌و‌گو با ایرنا در این باره خاطرنشان کرد: قرار بود طبق این تفاهمنامه 40 درصد از میزان پرداختی بیمه کولبران مرزی توسط این صندوق و استانداری و 60 درصد باقی مانده حق بیمه نیز توسط خود کولبر پرداخت شود.
احمدپور گفت: با در نظر گرفتن بالاترین سطح بیمه این صندوق، هزینه بیمه هر کولبر در سال، چهار میلیون و 800 هزار ریال بود که دو میلیون و 880 هزار ریال آن توسط کولبر و سهم صندوق بیمه و استانداری نیز در مجموع یک میلیون و 920 هزار ریال است. با همکاری فرمانداران و بخشداران بانک اطلاعاتی کولبران استان تشکیل شد و تمام اطلاعات مربوط به کولبران و کارگزاران نیز در این سامانه تعریف شد. در مرحله نخست قرار بود 15هزار نفر بیمه اجتماعی شوند که این تعداد، با توافق طرفین قابلیت افزایش داشت.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان افزود: این صندوق برای 20درصد سهم خود به‌عنوان حق بیمه کولبران تأمین اعتبار کرده و اکنون در انتظار تأمین و پرداخت سهم 20 درصدی استانداری کردستان است. وی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران درخصوص تغییر کولبر به پیله ور تأکید کرد: این تغییر نام در صورتی که این افراد همچنان در مناطق مرزی اشتغال داشته باشند، از تعهد این صندوق در خصوص بیمه کولبران نمی‌کاهد.
« میرزایی»، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان نیز معتقد است: با توجه به مصوبه هیأت وزیران در تغییر فعالیت کولبران از شیوه قدیمی به صدور کارت پیله‌وری، طرح ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیررسمی و موقت مرزی در دستور کار قرار دارد. در قالب این طرح فعالیت روستاییان مرزی از شعاع 15 کیلومتری به 20کیلومتری افزایش یافته و به همین دلیل طرح بیمه کولبران نیازمند بازنگری دوباره است.
وی اضافه کرد: افزایش شعاع روستاهای مرزی به 20 کیلومتر باعث اضافه شدن جمعیت مشمول این طرح شده و لازم است برای این منظور ضمن آماده‌سازی زیرساخت‌ها، مشخصات سرپرستان خانوارهای جدید نیز در سامانه مورد نیاز ثبت شود. تغییر وضعیت کولبران به پیله ور در قالب طرح ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیررسمی و موقت مرزی می‌تواند سود بیشتری برای آنان داشته باشد و کولبری را به یک شغل کم رنج‌تر و آبرومندانه‌تر تبدیل می‌کند.

نیم نگاه
موضوع پوشش بیمه اجتماعی بیش از 15هزار خانوار مرزنشین کردستان منتظر تعیین تکلیف مصوبه وزارت کشور و تغییر نام «کولبر» به «پیله ور» است
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان: قرار بود طبق تفاهمنامه 40 درصد از میزان پرداختی بیمه کولبران مرزی توسط این صندوق و استانداری و 60 درصد باقی مانده حق بیمه نیز توسط خود کولبر پرداخت شود
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان: با توجه به مصوبه هیأت وزیران در تغییر فعالیت کولبران از شیوه قدیمی به صدور کارت پیله‌وری، طرح ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های غیررسمی و موقت مرزی در دستور کار قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 454021


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
چقدر این بندگان خدا تو این مدت بهشون ظلم شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین